1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
zwarte CX prestige
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 juli 2016 11:17 PM

Onderstaande was eerder actueel. Soms gaat het echter anders dan je denkt: inmiddels staat de hele auto bij ons in de schuur. De bedoeling is om er de dagelijkse auto van te maken.

Wie kan mij helpen door aan te geven wat ik nodig heb om een hydraulische koppeling uit te bouwen. De bedoeling is op locatie een hydraulische koppelingsbediening uit te bouwen en er een mechanische bediening in terug te zetten. Uitgangspunt is dat de wagen rijdbaar is en blijft. Ik kan een hydraulische koppelingsbediening overnemen maar de auto moet kunnen blijven rijden.

De mechanische bediening heb ik wel liggen en weet ik ook wel in te bouwen. Waar het eigenlijk om gaat is het volgende: ik meen te weten dat er ergens in het systeem een hoge druk-aftak is en ook een retourstroom- aftak. Hoe dat echter precies loopt weet ik niet. Ik heb de hydraulische koppeling nooit van dichtbij gezien, althans niet zo dichtbij Smile. Kan iemand met een cx, liefst een prestige met origineel ingebouwde hydraulische koppeling een paar fotootjes plaatsen hoe de aansluitingen zitten en aangeven welke maat leiding daar gebruikt is? En liefst dus wat nodig is om het hydraulische systeem te laten werken na wegnemen van de leidingen van de hydraulische koppelingsbediening?

Ik zou graag vantevoren een idee hebben wat ik precies moet doen en wil de ombouw graag voorbereiden zodat ik niet terplaatse evt leidngen moet maken etc. Mijn dank is bij voorbaat groot!

Bovenstaand plaatje vond ik inmiddels online. Lijkt allemaal wel mee te vallen. Het enig wat nodig lijkt is een verbinding ipv de T splitsing en wat slangetjes en koppelingetjes om de retour te veranderen.
Kan iemand met een hydraulische koppeling mij vertellen welke diameter leiding gebruikt is als aanvoer voor de hoge druk en of alle leidingen in het T-stuk dezelfde diameter hebben?
Dank

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 12:54 PM
  [ # 1 ]

Deze meneer heeft geloof ik aardig uitputtende collectie plaatjes van alle delen:

http://www.tedperkins.com/hydraulic_clutch.htm

Verder, belangrijk om de donor auto weer rijdend te houden, pedalenspel moet gewisseld worden, die zijn anders. Een manier om de HD leiding die naar de actuator gaat af te doppen op de donor auto. Die komt uit mijn hoofd uit de aanvoer van de voorvering. Een manier om de extra retour die van de Hydraulische koppelling komt af te doppen. De hevel op de bak is anders voor de hydraulische koppelling, dus je moet er een meennemen van de normale kabel koppelling.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 juli 2016 11:43 PM
  [ # 2 ]

heb er twee staan hier.
je bet van harte welkom in september,of ik kan dan ook wel fotos maken

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 juli 2016 12:36 AM
  [ # 3 ]

Heb er ook 2 staan, je bent ook hier welkom. 1 origineel, en 1 overgebouwde in mijn T2 (erg fijn bezit !)

Mijne komt uit deze sloop Prestige, hier de slave cylinder op de bak. 2 bouten los en klaar.
wissel vd pedalen is een gedoe - lastig…
Check zeker de retour ook !! Die is anders.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 augustus 2016 08:06 PM
  [ # 4 ]

Hier origineel:

Op de traverse zitten 2 vd 3 leidingen die aan de slave cilinder vast zitten (onderaan de bak). Netjes vast gezet in een plastic houder.
de 3e gaat recht omhoog, eindigt met een onlucht nippel, kijk je recht op.

Tussen master en slave cilinder zit een 4,5 mm leiding met dat rechte koppelstuk.
Tussen slave cilinder en het T koppel stuk zit een 4,5 mm leiding. De andere 2 hoge druk leidingen op dat T koppelstuk zijn 3,5 mm (komend vanaf 4 en 5 in het schema).
De ontluchting leiding is ook 4,5 mm.

Bij demontage, neem ook die steuntjes mee waar die leidingen aan vast zitten.

De LHM retourbundel is anders. Die heeft een T er in zitten, voor aanvoer naar de master cilinder, bij de pedalen set.
Ook is er een extra dunne retour van de lekzak (bij de slave cilinder), die zit op een ander soort dop op het LHM voorraad vat. Deze versie heeft 2 aansluitingen, vergelijk met die in mijn T2 (3e foto).


Koppelingsset die is overgezet op mijn T2, heeft 2-T stukken in de retour bundel er tussen gezet, om LHM af te “tappen” voor aanvoer naar de master cilinder. (pak een ruime diameter, zodat de master cilinder niet te weinig aanvoer heeft).
Idealiter zet je de LHM retour bundel over…. ??  Die had ik niet gekregen…. dus zit die er zo tussen:

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 augustus 2016 09:05 AM
  [ # 5 ]

Wow, heel mooi! Daar komt ik zeker verder mee, Dank!

Zoals ik het in de foto’s zie is de retourbundel met T-stuk in de originele situatie dedicated, dus alleen voor de koppelingcilinders, master en slave? In dat geval is eruithalen en dan op het vat afdoppen geen probleem lijkt me?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 augustus 2016 01:19 PM
  [ # 6 ]

Ik weet niet zeker waar dat T stuk heen gaat… die ene wel, gaat naar de slave. De andere is niet zomaar te vervolgen….  kan nog een poging doen….


Nou.. nog 1 foto dan.
De slave cilinder op de bak. Zit met 2 boutjes vast.
De arm is anders, hoort bij het systeem, moet je dus ook demonteren.

(En heeft Evan een normale arm nodig voor op de donor Prestige)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 augustus 2016 11:12 AM
  [ # 7 ]

Komt wel goed, dank! Ik zal wat meters slang meenemen voor de zekerheid, en een koppelinghevel natuurlijk Wink.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 januari 2019 11:14 AM
  [ # 8 ]

Bovenstaande vraag was eerder actueel, inmiddels staat toch de hele cx bij ons in de schuur. De bedoeling is om er de dagelijkse auto van te maken.

Het gaat om een zwarte CX prestige van 1982. T is een leuke basis, weinig roest. Wel lelijke lak en deuken op enkele plaatsen. Technisch in redelijke/goede staat.

Ding heeft als leuke bijzonderheden: hydraulische koppelingsbediening, airco, lederen interieur, zwarte lak icm rvs details, van die grote rubberen stootblokken waar de mistlampen voor in vallen (moet je van houden)....

wat in ieder geval te doen:
-invoer
-radiateur vervangen
-kachelradiateur spoelen, zn vervangen (meestal zitten die vol rommel na zoveel jaar)
-verlichting werkend maken (modificatie relais)
-rechter spiegel plaatsen (want trekhaak)
-15 inch LM velgen, nieuwe banden.
-uitlaatdemper vervangen (nu een break exemplaar)
-interieur opfrissen (hemel, lederen stoelen)
-op zoek naar een deurhuid voor re achterportier (of roestvrij serie 1 prestige achterportier)

- antiroest
- een keer geheel (laten) strakmaken en spuiten.
- airco werkend maken

in overweging:
-serie 1 morettes
-“klimrek”
-AM motormanagementsysteem

Dit moet in de spaarzame vrije tijd, dus voorlopig geen frequente updates… Wink

Overigens, een spoiler op een prestige, hoort dat?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 januari 2019 08:48 AM
  [ # 9 ]

Eindelijk een halfuurtje kunnen stelen en de aangekochte rechter spiegel aangepakt. Bij verchroomde pallas/ prestige spiegels zit, voor de bevestiging op de steun op het portier, een sleufkop voldraads boutje in een deel van een gegoten legering (zamak?) en dat zit na enkele jaren natuurlijk volledig vast. Dit bevestigingsboutje uitgeboord.  Hierna nieuw schroefdraad dmv een helicoil aangebracht, zodat de spiegel weer op de normale manier bevestigd kan worden. Helaas zijn er door een vorige eigenaar al 2 gaten door de spiegelvoet geboord. Maar totdat er een onbeschadigd exemplaat gevonden is kan deze prima dienstdoen.
Het rechter voorportier dient nog van een bevestiging voorzien te worden maar daarvoor zijn de spullen al in huis: een getrapte plaatboor en een verstevigingsplaat voor het portier.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 januari 2019 05:08 PM
  [ # 10 ]

Klinkt als een mooi project hoor, zeker als je een voldoende ruime garage hebt om er stapsgewijs aan te werken. Benieuwd naar hoe het er nu bij staat. Heb je een paar foto’s?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 januari 2019 11:33 AM
  [ # 11 ]

Eigenlijk heb ik maar 3 foto’s… genomen bij slecht licht ook nog. Vallen de imperfecties niet zo op….. Wink Voorlopig stop ik de spaarzame tijd liever in het werk aan de auto, dan foto’s ervan maken. Surprisedops:

Afbeelding Bijlagen
IMG_3074.JPGIMG_3073_LI.jpgIMG_3072_LI.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 januari 2019 11:40 AM
  [ # 12 ]

Toch een mooi beeld hoor. Snap wel dat je aan zo’n auto wil werken. Chic, in het zwart.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 januari 2019 04:37 PM
  [ # 13 ]

Zeker een mooie cx .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 februari 2019 08:53 AM
  [ # 14 ]

Dank!
Gisteren weer wat tijd gehad en ook de linker reservespiegel dezelfde behandeling gegeven.
De rechterspiegel (die met de doorboorde voet) bevat ook geen spiegelglas. Uit nieuwsgierigheid de steunplaat van het glas eruit gehaald. Dit ook om makkelijker een glas te laten snijden. Met motortje blijkt de spegelstand te veranderen door te trekken aan draadjes. Dezen zien er nog wel goed uit maar de vraag is nu of het motortje nog werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan is daar weer een uitdaging. Binnenkort ns testen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 februari 2019 10:59 AM
  [ # 15 ]

Inmiddels voor elkaar gekregen de radiateur+ aircocondenser+ filter/droger+ fans uit te bouwen. Zonder afgebroken bouten ook nog!
De radiateur moet een nieuw blok: op meerdere plekken zitten blauwe bloemkolen.

Het airco systeem bevatten nog iets gasdruk tot mijn verbazing. Is dat gunstig? Er zal ongetwijfeld R12 ingezeten hebben. Ik zie meerdere adviezen op ‘t net over retrofitten danwel een R12 vervanger, die echter beperkt te vinden is. Ervaringen met beide mogelijkheden zijn welkom!

Toen bleek vervolgens ‘t thermostaathuis niet in orde. Een uitgebroken stuk van het huis rond de thermostaat (die ontbrak) bleek met vloeibare pakking op zijn plaats gekleefd. Dus waterpomp moet eraf en thermostaathuis moet vervangen worden. Echter de waterpomp zit vast op het minst bereikbare draadeind….

Tot op dit moment was ik erg tevreden over het gemak waarmee alle boutjes loskwamen… de wagen heeft waarschijnlijk veel binnen gestaan. Ik heb ook nog geen serieuze corrosie gezien. Enige opvallende in de motorruimte is een duidelijk onoriginele reparatie van de accubak.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook