10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Het grote klaag-/pluimtopic over garages
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 19 september 2006 05:54 PM
  [ # 136 ]

Mijn ervaringen tot nu toe met Ctiroen dealers (van recent tot verder in het verleden)
- Auto Emerpark Breda : Grote garage die qua service klein gebleven is. Oftewel prima aftersales organisatie. Geschilpunt over auto naar tevredenheid opgelost, garantie wortd hier ruim uitgelegd. Hier blijf ik, ook al woon ik in den Haag
- Le Velo, den Haag. Zeer kundige (maar prijzig) en grote garage. Erg gefocused op lease rijders, met daarmee soms verwaarlozing van particulieren. Hebben mij wel succesvol geholpen met coulance claim op airco (na veel gezeur van mij). Dus wel tevreden op zich, maar te massaal allemaal.
- Oosterhof, Leek. Dorpsgarage, met kundig personeel dat altijd voor je klaar staat. Leenauto is soms in hilarische staat (altijd witte BX, wisselende mankementen), maar zo wordt er tenminste geen geld verspild.
- BM Groningen
Hebben mij op vrijdagmiddag eens laten staan met slecht lopende motor (achteraf defecte bougie) , want monteurs wilden weekend vieren. Gelukkig ben ik nog thuis gekomen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 07:24 PM
  [ # 137 ]
BxBandit schreef:

Mijn ervaring met René Spaan is erg goed hoor. Hij kan soms nogal direct uit de hoek komen maar ach… van mij mag ‘ie.

Ik ben laatst nog bij hem geweest met een rammelende voortrein, hij heeft me toen op de brug laten zien dat de silent blocks kapot waren, daarna vroeg hij of ik een beetje kan sleutelen, en toen ik dat beaamde raadde hij me aan om de reparatie zelf uit te voeren omdat hij er toch wel vier uur voor zou rekenen. Hij gaf me ook nog tips over dingen waar ik op moest letten bij de klus. Ik heb natuurlijk wel de gereviseerde draagarmen bij hem gekocht. Al met al vond ik het erg aardig want hij had ook een paar honderd euro omzet extra uit me kunnen halen.

Van dat ritje, ach ik weet niet of je daar wat achter moet zoeken. Ik vind het wel goed dat hij in elk geval een stukje in je auto wil rijden om er een beetje aan te voelen. En als draagarmlagers te ver heen zijn gaat je draagarm inderdaad uitslijten. Daar kunnen geen nieuwe lagers meer in want die hebben dan speling. Ik denk dat hij je voor die mogelijkheid wilde waarschuwen, deed ‘ie bij mij ook. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij iets van een Xantia niet zou herkennen.

Ik sluit me dus aan bij bxleek! Wink

Hmm, kweenie. Ik ben 1 keer bij Rene Spaan geweest vanwege positieve indruk van z’n site om draagarmlagers bij een BX GTi te laten vervangen. Werd toen geadverteerd voor rond de 200 euro.

Op basis van de wielstanden gaf hij aan dat hij niet wist of het ging lukken, dat de draagarmen er misschien aan waren, maar toen hij de eerste arm eraf had gaf hij aan dat dat wel goed kwam. Vervolgens werd ik weggestuurd omdat hij niet op z’n vingers gekeken wilde worden.

4 Uur later kon ik ‘m weer op komen halen, krijg ik een rekening van 600 euro en het verhaal dat de andere draagarm toch wel redelijk aan gort was, dat ‘ie geen nieuwe draagarm had en dus met erg veel moeite en werk de arm had ‘gerepareerd’, oftewel de lagerschalen had ‘opgevuld’.

Daarna nog een proefrit gemaakt vanwege ook een rammelende voortrein, waarop hij aangaf dat waarschijnlijk de homokineten eraan waren, wat (ook) een dure grap zou zijn. Bij een andere garage bleek dat uiteindelijk een (meer voor de hand liggende) stabilisatorstang. Me toen ook uit laten leggen, dat je de draagarmen niet zo kunt repareren.

Helaas heb ik die rekening gewoon geaccepteerd, ik laat me wel vaker afzetten…

Edit: in die rekening van 600 euro zaten ook remschijven/blokken achter.
Echter de afgesproken prijs lag rond de 350 euro.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 september 2006 07:58 PM
  [ # 138 ]

@beerpeet
Had je ook een telefoonnummer achter gelaten?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 08:37 PM
  [ # 139 ]
patje74 schreef:

@beerpeet
Had je ook een telefoonnummer achter gelaten?

Ja, hij stuurde me tenslotte weg en belde toen ik ‘m op kon halen. Waarbij gelijk duidelijk werd dat ik nog maar even moest gaan pinnen…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 september 2006 09:23 PM
  [ # 140 ]
beerpeet schreef:
patje74 schreef:

@beerpeet
Had je ook een telefoonnummer achter gelaten?

Ja, hij stuurde me tenslotte weg en belde toen ik ‘m op kon halen. Waarbij gelijk duidelijk werd dat ik nog maar even moest gaan pinnen…

ik zou die rekening nooit betaald hebben dit is gewoon pure afzetterij in mijn ogen je heb een opgave voor 350 euro en uiteindelijk krijg ej een rekening van 600 Confused ik vind dat de garage eerst had moeten overleggen met jou voordat ze eraan begonnen Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 september 2006 09:26 PM
  [ # 141 ]

Als je een prijsafspraak hebt, is het in ieder geval niet meer dan netjes om de klant op de hoogte te stellen. Het zijn centen immers.
Maar of het afzetterij is, is moeilijk te beoordelen. Dit mag je m.i. alleen uitspreken/schrijven als dat als een paal boven water staat.

Een goede naam kapot maken is gemakkelijker dan er eentje op te bouwen.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 09:31 PM
  [ # 142 ]
patje74 schreef:

Een goede naam kapot maken is gemakkelijker dan er eentje op te bouwen.

Surprisedops: Wat hier nog bij moest staan:

Daar heb je zeker gelijk in en is ook niet mijn bedoeling, maar ik wilde wel mijn verhaal even naast de onvoorwaardelijk positieve zetten.

Idd had hij me gewoon moeten bellen toen hij erachter kwam hoe slecht de andere draagarm was, of ze allebei in mijn bijzijn eraf moeten halen en z’n diagnose stellen.

Qua wel/niet betalen: hoe sterk sta je met je mondelinge prijsafspraak? Dat was destijds mijn afweging. Later bedacht ik pas: ‘het staat gewoon op z’n website!’.

Nu zou ik echter echt niet betalen als ik weer zoiets zou hebben. Dan maar met de trein naar huis. Dit gebeurde ongeveer 2 jaar geleden, rond luilak (te merken aan de eieren op alle winkelpuien door heel Krommenie).

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 september 2006 09:34 PM
  [ # 143 ]
patje74 schreef:

Als je een prijsafspraak hebt, is het in ieder geval niet meer dan netjes om de klant op de hoogte te stellen. Het zijn centen immers.
Maar of het afzetterij is, is moeilijk te beoordelen. Dit mag je m.i. alleen uitspreken/schrijven als dat als een paal boven water staat.

Een goede naam kapot maken is gemakkelijker dan er eentje op te bouwen.

de staat toch duidelijk bij in mijn ogen dus dat is mijn mening
maar meneer is accord gegaan met het bedrag dus er is niks aan de hand verder Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 september 2006 09:39 PM
  [ # 144 ]

Hoewel je het duidelijk als een mening had aangeduidt, vind ik (jawel, weer een mening Wink ) dat je termen als “afzetterij” enkel in combinatie met feiten moet gebruiken. Soms is het verstandig om je mening voor je te houden.
Dit, omdat je op basis van een ongefundamenteerde mening daarmee een goede naam kan schaden. En die goede naam is iemand zijn brood.

Afzetterij is in mijn ogen een dedrag vragen welke niet in verhouding staat tot de geleverde diensten en/of materialen. Zolang dat niet hard te maken is, is meneer geen afzetter. Wat wel duidelijk is, is dat hij vrij gemakkelijk omgaat met prijsafspraken, en dat is niet netjes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 september 2006 09:46 PM
  [ # 145 ]

ik ben van mening een dat als je een afspraak heb je daar later niet zo ineens van kan afwijken zonder contact te hebben gehad
maar zou wel een willen weten als meneer niet zou betalen wat er dan zou gebeuren want meneer heeft in feite een mondelinge afspraak voor 350 euro ConfusedConfused

verder ben ik van mening dat men toch eerst de klant had moeten vragen of ze verder mogen gaan voordat ze een dure rekening uitschrijven

je zou het afzetterij kunnen noemen er zijn veel woorden die je hievoor zou kunnen gebruiken naar mijn gevoel week hierna uit dus vandaar

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 09:48 PM
  [ # 146 ]
patje74 schreef:

Afzetterij is in mijn ogen een dedrag vragen welke niet in verhouding staat tot de geleverde diensten en/of materialen. Zolang dat niet hard te maken is, is meneer geen afzetter. Wat wel duidelijk is, is dat hij vrij gemakkelijk omgaat met prijsafspraken, en dat is niet netjes.

Vorige post overigens even aangevuld Surprisedops:

Of de 600 euro in verhouding staat tot de geleverde diensten (draagarmlagers/remschijven/remblokken vernieuwen) zou ik toch ook twijfelachtig noemen.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 september 2006 09:53 PM
  [ # 147 ]
citroenc2 schreef:

maar zou wel een willen weten als meneer niet zou betalen wat er dan zou gebeuren want meneer heeft in feite een mondelinge afspraak voor 350 euro ConfusedConfused

Erg lang touwtrekken denk ik… Ik heb zelf zo’n situatie gehad in het verleden bij een niet nader te noemen Citroën garage in Leeuwarden. Door mijn eigen naïviteit had ik de prijsafspraak vrij vaag gehouden. Tijden de gehele klus had meneer totaal geen idee waar het op zou uitkomen, maar “het zal wel mee vallen”.... Dat deed het dus totaal niet.

Uiteindelijk heb ik uiteraard betaald, de rekening klopte, alhoewel een aantal uitgevoerde zaken vrij dubieus waren. Maar van afzetterij viel niets hard te maken. Van een onbehoorlijke bahandeling wel. Tja, je doet er weinig aan.
Gelukkig doe ik nu vrijwel alles zelf en heb ik een zeer betrouwbaar adres in Roden gevonden.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 september 2006 09:56 PM
  [ # 148 ]

vaak is het vaak denk ik maar hier is echt een prijs enz ik weet niet of er hier ook rechtgeleerde zijn die dit weten maar het lijk mij dat de garage aan het kortste eind trek Confused

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 10:10 PM
  [ # 149 ]
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:

maar zou wel een willen weten als meneer niet zou betalen wat er dan zou gebeuren want meneer heeft in feite een mondelinge afspraak voor 350 euro ConfusedConfused

Erg lang touwtrekken denk ik… Ik heb zelf zo’n situatie gehad in het verleden bij een niet nader te noemen Citroën garage in Leeuwarden. Door mijn eigen naïviteit had ik de prijsafspraak vrij vaag gehouden. Tijden de gehele klus had meneer totaal geen idee waar het op zou uitkomen, maar “het zal wel mee vallen”.... Dat deed het dus totaal niet.

Uiteindelijk heb ik uiteraard betaald, de rekening klopte, alhoewel een aantal uitgevoerde zaken vrij dubieus waren. Maar van afzetterij viel niets hard te maken. Van een onbehoorlijke bahandeling wel. Tja, je doet er weinig aan.
Gelukkig doe ik nu vrijwel alles zelf en heb ik een zeer betrouwbaar adres in Roden gevonden.

Ach, zo heb ik ook een keer de handremkabels van m’n CX (ergens anders) laten knutselen voor 625 euro en na wat gebakkelei voor 500 euro zwart. Vraag van tevoren: “mag het wat kosten?”. Antwoord: “Ehm, ja, natuurlijk”. 3 maanden later heeft Dibert Ketting ze echt vernieuwd voor 125 euro. Wat doe je er aan?

Edit:
Dit is een beetje overdreven, deze meneer, waar ik m’n CX gekocht heb, heeft ook wat laswerk aan de bodemplaat verricht en er een APK opgegooid, maar volgens zijn zeggen was hij tenminste 1,5 dag beziggeweest met het inkorten (!) van de handremkabels. Twee maanden later stortte m’n CX in (hd-leiding lek) en heb ik ‘m maar een deelrestauratie laten geven.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 september 2006 11:08 PM
  [ # 150 ]

Even een pluim voor Wil Wijnhoven in Boxmeer. Kwam vanmiddag bij hem aanrijden voor een nieuwe reserveband, en liet hem ook nog even naar een snerpende V-snaar kijken. De V-snaar bleek niet goed te lopen vanwege een kapotte dynamo, die ie op vrijdagmiddag vlak voor sluitingstijd en ondanks mijn warme motorblok (auw) nog even vervangen heeft voor een gereviseerd exemplaar uit een serie 2 CX. Alles doet het weer zoals het hoort.

Zo Wil, bij deze dus.  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
10 van de 33
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook