1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
probleem snelheidsregelaar C4
niels84
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 23-10-2005

Gepost: 23 oktober 2005 07:44 PM

hallo,

ik rijd nu ongeveer 3maanden met m’n nieuwe C4 coupe en heb nu al 13000km op te teller staan. voor ik hem kocht heb ik hier op het forum alles eens goed doorgenomen en nu kom ik zelf met een vraag Very Happy
sinds ongeveer een maand werkt mijn snelheidsregelaar niet meer, ben terug naar de verdeler gegaan en die vertelde me dat het probleem bekend was bij citroen maar dat er nog geen oplossing voor gevonden is, kent iemand dit probleem ook? en de glazen constructie achteraan m’n wagen doet af en toe ook zeer raar, zeker als er even de zon heeft geschenen dan rammelt en kraakt de koffer zeer hard, de verdeler heeft tussen de glazen raam en de koffer met een vloeistof gespoten en dat heeft het probleem heel even verholpen maar is niet weg,

als iemand deze problemen kent laat het me gerust weten, als er vragen zijn over de c4 mag je ze zeker stellen, heb er nu al een heel pak kilometers opzitten.

zeer vriendelijke groet
niels,

Profiel  
 
adrien
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-06-2005

Gepost: 25 november 2005 12:04 AM
  [ # 1 ]

Hoi,
Jouw bericht staat er al een tijdje op maar hebben ze bij jouw ondertussen een oplossing gevonden voor de snelheidsregelaar?? Ik krijg normaal een nieuwe bsp of zo iets (computer ??) en dan zou het probleem opgelost zijn. Wat het koffer betrefd dat had ik ook, daar hebben de dealer en ik gewoon een beetje staan vijlen en snijden aan de binnenbekleding achter tegen de kofferklep en plots werdt het stil

C4 Picasso 2016 automaat

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 25 november 2005 01:19 AM
  [ # 2 ]

Re: probleem snelheidsregelaar C4

niels84 schreef:

hallo,

ik rijd nu ongeveer 3maanden met m’n nieuwe C4 coupe en heb nu al 13000km op te teller staan. voor ik hem kocht heb ik hier op het forum alles eens goed doorgenomen en nu kom ik zelf met een vraag Very Happy
sinds ongeveer een maand werkt mijn snelheidsregelaar niet meer, ben terug naar de verdeler gegaan en die vertelde me dat het probleem bekend was bij citroen maar dat er nog geen oplossing voor gevonden is, kent iemand dit probleem ook? en de glazen constructie achteraan m’n wagen doet af en toe ook zeer raar, zeker als er even de zon heeft geschenen dan rammelt en kraakt de koffer zeer hard, de verdeler heeft tussen de glazen raam en de koffer met een vloeistof gespoten en dat heeft het probleem heel even verholpen maar is niet weg,

als iemand deze problemen kent laat het me gerust weten, als er vragen zijn over de c4 mag je ze zeker stellen, heb er nu al een heel pak kilometers opzitten.

zeer vriendelijke groet
niels,

Hoi Niels, bij mij is hij intussen ook kapot gegaan.
Een oplossing is er schijnbaar nog niet want de verdeler laat niets van zich horen.

Profiel  
 
niels84
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 23-10-2005

Gepost: 25 november 2005 04:06 AM
  [ # 3 ]

hey

hey,

bij mij zou de snelheidsregelaar inorde worden gebracht bij het eerste kleine onderhoud van de wagen dat binnen 3weken is, er moet idd een nieuwe software in. het gekraak heb ik niet meer gehad, het kwam alleen voor als de zon schijnt of het is iets warmer buiten dan momenteel ;-p
zou iemand mij kunnen zeggen wat ongeveer de prijzen zijn van een klein en een groot onderhoud want die kunnen dikwijls enorm verschillen van garage tot garage, iemand een idee?

greetzzz
niels

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 25 november 2005 03:25 PM
  [ # 4 ]

ik heb er ondertussen al 30000 km opzitten heb nog geen problemen ondervonden met de snelheidsregelaar.  Ik gebruik hem elke dag ...

Ook aan de glasconstrutie heb ik nog geen problemen ondervonden.

Citroen C4

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 25 november 2005 07:08 PM
  [ # 5 ]

Om wat voor type snelheidsregelaar gaat het?

De optie (af-fabriek), of na-plaatsing?

Profiel  
 
niels84
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 23-10-2005

Gepost: 25 november 2005 10:38 PM
  [ # 6 ]

de snelheidsregelaar was gewoon standaard bij de wagen,

groetjes

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 07 december 2005 02:59 PM
  [ # 7 ]

sorry ben nog leek (heb handleiding nog niet gekregen) maar wat is het verschil tussen cruise control en snelheidsbegrenzer ? Of is het eerste om een bepaalde snelheid aan te houden en de tweede om een bepaalde niet te overschrijden ?

Onze wagen wordt normaal op 14 januari geleverd, dus weer een berline bij in omgeving Antwerpen (heb er gister nog één gezien maar die had geen panoramisch dak)

Wat onderhoud betreft moet ik ook nog nagaan, maar de dealer zei dat je een onderhoudscontract kunt aangaan zodat je vooraf een bepaald bedrag (was dit nu 20,00 EUR per maand ? weet het niet meer precies) betaald ongeacht wat ze moeten vervangen… Ik laat het nog weten

Profiel  
 
niels84
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 23-10-2005

Gepost: 06 april 2006 06:19 AM
  [ # 8 ]

na veel bezoekjes aan de garage is mij n cruise contr probleem eindelijk opgelost, had net hetzelfde op m’n schermpje als ie niet werkte! er zijn 2 stekkertjes vervangen aan m’n rem en m’n koppeling en nu werkt alles weer perfect!

greetzzz

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 06 april 2006 04:07 PM
  [ # 9 ]
madcat schreef:

Ik heb dit ook wel eens, het gebeurd gelukkig niet zo vaak.
Maar soms als ik op de snelweg zit en de cruise control aan wil schakelen dan zegt de board computer “snelheids contr fout” ofzo iets. en het service lampje gaat dan branden.
vervolgens werkt alle keren daarna de snelheids controler niet, maar iid de snelheids begrenzer werkt wel.
Het vreemde is, is dat het probleem is opgelost als ik de motor af zet en weer aanzet.

Tijdens de laatste service beurt konden ze ook niks vinden. erg vervelend, maar gelukkig is het maar een paar keer gebeurd.

Ik rij elke dag op cruise control, mijn C4 heeft nu al 50000km op de teller staan, en heb dit probleem maar 2 keer voorgehad.  alles werkt ook terug perfect na het uit en terug aanschakelen van de motor.

Citroen C4

Profiel  
 
pm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 17 mei 2006 04:16 PM
  [ # 10 ]

Ik had het probleem ook. Bij mij ging heel soms na een aantal keren tussen limiter en cc gewisseld te hebben het service lampje in het dashboard branden.
Vandaag heb ik een software update gehad (terugroepactie), ben benieuwd of het ook opgelost is nu.

C4 Coupé HDI 110 Pack1

Profiel  
 
Yanti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-2005

Gepost: 29 november 2006 02:35 PM
  [ # 11 ]

Bij mij heeft de snelheidsregelaar+cruise control ondertussen ook de geest gegeven (13.000km).De auto is nu voor de derde maal in de garage voor nog maar eens een update,hopend dat het ditmaal gerepareerd is. Ik vind wel dat op 1 jaar tijd me’n C4 al veel (teveel) terug bij de dealer heeft gestaan! Sad

Profiel  
 
pm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 29 november 2006 02:48 PM
  [ # 12 ]

Ik heb het bij zijn eerste beurt bij de garage nagevraagd. Ze konden niets vinden. Pas bij zijn volgende beurt weer eens gevraagd. Bij een andere auto hadden ze de knoppen op het stuur vervangen.
Dat is inmiddels bij mij ook gebeurt… en het probleem is opgelost. Sinds een paar weken nu geen problemen meer gehad.
(de mijne zit nu aan de 50.000 en op dit na geen problemen gehad, ben heel tevreden)

C4 Coupé HDI 110 Pack1

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 04 december 2006 06:18 PM
  [ # 13 ]

Een erg langlopend onderwerp inmiddels, maar afgelopen week schakelde mijn cruise controll ook ineens uit terwijl ik netjes 125 reed op de A12. Ik dacht even dat de motor geheel was uitgevallen, ook omdat het service lampje aanging en er wat gepiep uit mijn dashboard kwam. Gelukkig deed het gaspedaal het wel.
Na een seconde of 10 ging het service lampje weer uit.

Het opnieuw inschakelen van de cruise controll resulteerde direct in het oplichten van het service lampje en het heel even wegvallen van vermogen.

Hierna heb ik even de snelheidsbegrenzer geprobeerd. Deze deed het gewoon. Vervolgens de cruise controll weer geprobeerd en deze deed het ook weer gewoon. Sindsdien alweer een kilometertje of 100 op de cruise controll gereden en het probleem deed zich niet meer voor.


Eigenlijk weinig bijzonders, behalve dan dat er al meerdere mensen zijn hier op het forum die aangeven dat de cruise controll (tijdelijk) niet werkte. Weet iemand of de genoemde software update standaard wordt toegepast? Ik heb een paar maand gelden de airbag update al gehad en toen was de cruise controll update al beschikbaar. Anders moet ik dit volgens mij toch even laten nakijken voordat de volgende beurt eraan komt.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
pm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 07 december 2006 06:32 PM
  [ # 14 ]

de software update loste het probleem niet op. Deze was alleen voor een probleem met de airbag.
het vervangen van de bedieningsknoppen heeft wel het probleem verholpen.

C4 Coupé HDI 110 Pack1

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 mei 2007 09:51 PM
  [ # 15 ]

heb ik de C4 net een paar dagen, loop ook ik tegen dit probleem aan! service lampje gaat branden en de cruisecontrol doet het niet meer. het lijkt erop dat dit een zwakke plek van de C4 is?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook