Follow me Home Verlichting
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 20 maart 2006 06:30 PM

in het Boekje ‘‘C5 Mijn Verhaal’’ staat geschreven (op blz 47) dat de C5 Phase I uitgerust is met follow me home verlichting, maar hoe word deze ingeschakeld? in het boekje kan ik het niet vinden, of word dit bij de dealer gedaan? of zit het niet op alle versies…

mvg Pjotr.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 maart 2006 08:21 PM
  [ # 1 ]

‘follow me home verlichting’? Wat is dat? Extra irritante Xenon verlichting die de medeweggebruiker dusdanig op de kast jaagt, dat ie je achterna gaat tot aan de voordeur, om je vervolgens af te rossen?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kikker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 13-03-2004

Gepost: 20 maart 2006 08:23 PM
  [ # 2 ]

In de PhII doe ik dat via de boordcomputer: aan/uit en tijdsduur.
Zit wel een nadeel aan: als in het (schemer) donker de verlichting op de automaat aan gaat en je uitstapt, je auto afsluit en wegloopt, is de kans heel groot dat elke willekeurige voorbijganger je er op attent maakt dat je verlichting nog brandt !
Als je dan verteld dattie vanzelf uit gaat, nemen ze je niet serieus Surprisedops:

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 20 maart 2006 08:34 PM
  [ # 3 ]
Serge schreef:

‘follow me home verlichting’? Wat is dat? Extra irritante Xenon verlichting die de medeweggebruiker dusdanig op de kast jaagt, dat ie je achterna gaat tot aan de voordeur, om je vervolgens af te rossen?

ik denk een gezellig rood knipperlichtje op je kentekenbewijs, dat je natuurlijk altijd zichtbaar moet dragen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 20 maart 2006 09:09 PM
  [ # 4 ]

Moet je niet even aan de hendel van je dimlichten trekken nadat je het contact hebt afgezet???
Je moet al zeker een C5 met automatische verlichting hebben.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 20 maart 2006 09:14 PM
  [ # 5 ]
citrods schreef:

Moet je niet even aan de hendel van je dimlichten trekken nadat je het contact hebt afgezet???
Je moet al zeker een C5 met automatische verlichting hebben.

Zo werkt het iig bij men Picasso….

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 22 maart 2006 12:30 AM
  [ # 6 ]
BIG charlie schreef:
citrods schreef:

Moet je niet even aan de hendel van je dimlichten trekken nadat je het contact hebt afgezet???
Je moet al zeker een C5 met automatische verlichting hebben.

Zo werkt het iig bij men Picasso….

Greetz Cool

BIG charlie

bij de C5 geeft ie grootlicht als je dat doet, dus helaas… maar was meer uit nieuwsgierigheid Wink

Profiel  
 
Hanso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 22 maart 2006 10:19 AM
  [ # 7 ]

Bij mijn eerste C5 type 1 04-2002 heeft men het NOOIT werkend gekregen, ook via de Lexia was er geen enkele mogelijkheid dit in te stellen. Gebruik een zaklantaarn. Surprisedops:

van AMI 8 tot C5

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 22 maart 2006 10:28 AM
  [ # 8 ]
BIG charlie schreef:
citrods schreef:

Moet je niet even aan de hendel van je dimlichten trekken nadat je het contact hebt afgezet???
Je moet al zeker een C5 met automatische verlichting hebben.

Zo werkt het iig bij men Picasso….

Greetz Cool

BIG charlie

En zo werkt het ook bij mijn Berlingo. Erg handig als je in het donker thuis komt en je hebt je buitenverlichting vergeten…....
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 maart 2006 10:28 AM
  [ # 9 ]

Bij mijn C5 Phase II is het ook zoals kikker aan gaf hierboven.via het menu peroonlijke instellingen in de boordcomputer kan je de<< folow me home>> aan of uit zetten en dan kan je in een submenu de tijd instellen,ik geloof 15 sec. 30 sec. en 60 sec. verder heb ik nog een knopje op de AB waarmee ik ook deze verlichting aan of uit kan zetten en als laatste mogelijkheid kan ik bij afgezet contact door aan de verlichtingshendel te trekken dit systeem ook bedienen! opmerkingen over dat mijn lichten blijven branden,in parkeergarages die moet je er bij nemen. en wat mijn xenon betrefd,die is helemaal niet zo verblindend hoor!! er staat een automatische hoogte afstelling op en dit in combinatie met de hydractive III,werkt perfect! heb nog niemand horen klagen voor mij Wink

Profiel  
 
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 02-11-2005

Gepost: 22 maart 2006 01:02 PM
  [ # 10 ]

Bij de C4 kun je dit ook via de boordcomputer aan of uitschakelen. De tijd is in seconden in te stellen. De C4 heeft voor de Follow-me-home stand een extra knopje op de afstandsbediening.

De Xenon verlichting is echt super. Erg veel licht en deze verlichting zorgt zelf voor de juiste hoogteinstelling. Doordat de Xenon verlichting meedraaiend is (op de C4 althans) kun je ook geen tegenliggers verblinden in de bochten!

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 22 maart 2006 01:10 PM
  [ # 11 ]

instellen via boordcomputer is voor voertuigen met can can multiplex. C4 en C5 II, C3 II en de laatste C8’en, uiteraard indien aanwezig.

Profiel  
 
fchody
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 19 januari 2018 10:03 AM
  [ # 12 ]

Besten,

Ik ben in het bezit van een Citroen c5 exclusive 2.0 HDI 120kW van 2013 uitgerust met xenon verlichting. Ik kan dus wel de follow me home verlichting in of uitschakelen via het menu in te stelling met de knopjes op het multifunctioneel stuur. Nu vraag ik mij af of ik ook de welcome lighting kan activeren. Hiermee bedoel ik het laten branden van de koplampen bij ontgrendeling van het voertuig door middel van de afstandsbediening. Ik vind hiervan geen instelling. Staat ook nergens vermeld in het instructieboekje. Mijn zoon heeft een Peugeot 508 1.6 HDI van 2011. Hierbij is deze instelling wel mogelijk. Aangezien beide merken vrijwel identiek zijn, zeker qua uitrusting, zou dit bij mijn Citroen C5 ook moeten istelbaar zijn, toch? Weet hierover iemand raad?
Groetjes en dank,
Francis

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 19 januari 2018 03:09 PM
  [ # 13 ]
fchody schreef:

Besten,

Ik ben in het bezit van een Citroen c5 exclusive 2.0 HDI 120kW van 2013 uitgerust met xenon verlichting. Ik kan dus wel de follow me home verlichting in of uitschakelen via het menu in te stelling met de knopjes op het multifunctioneel stuur. Nu vraag ik mij af of ik ook de welcome lighting kan activeren. Hiermee bedoel ik het laten branden van de koplampen bij ontgrendeling van het voertuig door middel van de afstandsbediening. Ik vind hiervan geen instelling. Staat ook nergens vermeld in het instructieboekje. Mijn zoon heeft een Peugeot 508 1.6 HDI van 2011. Hierbij is deze instelling wel mogelijk. Aangezien beide merken vrijwel identiek zijn, zeker qua uitrusting, zou dit bij mijn Citroen C5 ook moeten istelbaar zijn, toch? Weet hierover iemand raad?
Groetjes en dank,
Francis

Dat lijkt mij ook erg handig, op mijn C4 Picasso exclusive.
De follow me home heb ik ook aan staan, misschien met de lexia in te stellen?, ik zal daar eens naar kijken als ik tijd heb.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 januari 2018 10:38 AM
  [ # 14 ]
fchody schreef:

Besten,

Nu vraag ik mij af of ik ook de welcome lighting kan activeren. Hiermee bedoel ik het laten branden van de koplampen bij ontgrendeling van het voertuig door middel van de afstandsbediening. Ik vind hiervan geen instelling.
Francis

Ik heb een Type II, 2006. Op de zapper zitten drie knopjes: Dicht, open en koplamp. Erg handig in parkeergarages als je weer eens vergeten bent waar het ding staat. Werkt op vrij grote afstand

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook