total
1 van de 3
1
   
accu steeds leeg..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2770
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 18 januari 2007 07:53 PM

v/d week wou de xm niet meer starten en heb ik dit dmv startkabels later gewoon kunnen doen, diezelfde middag weer niks dus weer startkabels, diezelfde avond andere accu erin en die volgende dag .... je raadt het al ,weer niks.. laadstroomlampje brand niet..
wat owat trekt toch steeds mijn accu leeg Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 15471
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- Xsara 1.6 16v break
Gepost: 18 januari 2007 08:16 PM
  [ # 1 ]

Heb je een multimeter? Je zou in het zekeringenkasje kunnen gaan meten om te zien via welke groep de stroom weglekt om zo zaken uit te sluiten.
Misschien overbodig, maar je moet dus stroom meten, de multimeter moet dan op Ampere staan en dat doe je in serie. Dus niet over de zekering heen, maar er achter.

Profiel  
 
mmeewis
< 100 berichten
Rank
Totaal Aantal Posts: 31
Geregistreerd: 11-02-2006

Gepost: 18 januari 2007 08:16 PM
  [ # 2 ]

lege accu

Heb je er iets opzitten aan electra wat het leeg kan trekken.
Carkit misschien???
Maakt hij ergens contactstroom????
Rij je er wel genoeg mee, misschien doet de dynamo het niet

groet mmeewis

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 7424
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 januari 2007 08:18 PM
  [ # 3 ]

heb ik ook gehad met mijn Bx
Toen lag het aan de connectie van de later ingebouwde Toeren teller Wink

Controleer daarom eerst alles wat er later in gebouwd is , mistlampen, carkit, radio etc.

maar allereest meten met draaiende motor en kijken of de waarden kloppen Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 791
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 18 januari 2007 08:50 PM
  [ # 4 ]

Ik heb dat anders gedaan. Accupool los, multimeter tussen accupool en accu en kijken hoeveel lekspanning je hebt. Contact aan en uit moet al veel uitmaken. Als je nu nog een lekspanning overhoudt (dus meer dan de klok en een lampje) kun je 1 voor 1 de zekering eruit trekken net zo lang tot de lekspanning weg is.
Als je de lekspanning dan niet vind zit ie ws in de motorruimte of een achteraf ingebouwde optie. Succes!

Groeten,
Jan

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 15471
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- Xsara 1.6 16v break
Gepost: 18 januari 2007 08:53 PM
  [ # 5 ]

Een perfecte methode jan!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 7424
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 januari 2007 09:03 PM
  [ # 6 ]

idd Cool

zo had ik het toen ook al redelijk kunnen vinden Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 22968
Geregistreerd: 20-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- DS/ID 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 18 januari 2007 09:34 PM
  [ # 7 ]

blijft er niet stiekem een lampje in de dashboordkastje of achterbak branden Wink

je zal de eerste niet zijn Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2770
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 18 januari 2007 11:31 PM
  [ # 8 ]

bedankt voor de reacties ! heb helaas geen volt meter meer, die is nl overleden en de buurman heeft ook geen, ga morgen naar de garage voor de kachelradiateur die ook kapot is maar ik neem dus aan dat de dynamo wel gewoon laadt aangezien er geen lampie brandt? Rolling Eyes  dus als ze dan eenmal loopt moet het goed zijn toch?

inderdaad is de schakelaar van de kofferbak verlichting niet helemaal fris meer en deze bleef in het begin branden dus heb ik als tijdelijke oplossing het lampje er vorige week uitgehaald.

wat ik vorig weekend wel heb gedaan is radio aansluiten en ronde koplampen aansluiten ,dus ik neem aan dat ik iets verkeerd heb gedaan.. Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
oldenhage
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 1520
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 januari 2007 01:14 AM
  [ # 9 ]

als de schakelaar in de dorpel van de kofferbak niet funcioneerd blijft het hydractief bekrachtigd, dus verbuikt hij behoorlijk stroom en is je accu zo leeg. Als je in rust een accupool er af trekt hoor je de klep “klikken”.

Citroen C6 V6 3.0, Citroen C3 Pluriel 1.6 16V, CitroŽn C8 V6

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 894
Geregistreerd: 10-04-2005

- C1 Exclusive
Gepost: 19 januari 2007 02:37 AM
  [ # 10 ]

Bij mij zat er kortsluiting in de carkit. Gezien deze echter via de radio aansluiting zijn stroom krijgt, verdacht ik de radio, maar het bleek de carkit te zijn…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Ree
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 4567
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- DS/ID DS21
Gepost: 19 januari 2007 01:07 PM
  [ # 11 ]
patje74 schreef:

Heb je een multimeter? Je zou in het zekeringenkasje kunnen gaan meten om te zien via welke groep de stroom weglekt om zo zaken uit te sluiten.
Misschien overbodig, maar je moet dus stroom meten, de multimeter moet dan op Ampere staan en dat doe je in serie. Dus niet over de zekering heen, maar er achter.

Met een gewone multimeter werkt dit niet al te goed. Deze gaan meestal maar tot 0,2 Ampere. Dat staat zou uit mijn hoofd gelijk aan een lampje van ruim twee Watt. Als er meer stroom lekt (wat haast wel moet, wil ie je accu leegtrekken) kom je er niet op deze manier met een gewone multimeter.

Even zoeken op het forum, en je vind een paar draadjes over hetzelfde onderwerp!

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 411
Geregistreerd: 25-04-2006

Gepost: 19 januari 2007 04:47 PM
  [ # 12 ]

Het verhaal van Chinco klinkt goed, en practisch.

Maar waar je lekspanning leest moet het wel lekstroom zijn.
Klein detail, ik geef het toe. Maar je kan er wel je multimeter
mee slopen als die in de verkeerde stand staat.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2214
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- DS/ID DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 januari 2007 04:55 PM
  [ # 13 ]

Met een gewone multimeter werkt dit niet al te goed. Deze gaan meestal maar tot 0,2 Ampere.

Oplossing is een 1 ohm (vermogens)weerstand in serie zetten met de zekering of draad, en over de weerstand de spanning meten, die is dan gelijk aan de stroom.

Bij stromen > 2-3 A een kleinere weerstand nemen…

Profiel  
 
bogaard77
> 20000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 20277
Geregistreerd: 31-07-2003

- CX 2500 TurboDiesel
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2007 04:56 PM
  [ # 14 ]

Juist. Er zijn de laatste tijd veel digitale MM’s in de handel van ongeveer een 10tje die tot 10Ampere (stroom!) gaan. Koop zo’n ding en meten maar.
In de latere typen staat welke zekering welke onderdelen bedient. daarmee kan je de boosdoener snel opsporen!

Main Entry: bo∑gart
Pronunciation: ‘bO-“gšrt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 15471
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- Xsara 1.6 16v break
Gepost: 19 januari 2007 05:00 PM
  [ # 15 ]
Ree schreef:
patje74 schreef:

Heb je een multimeter?

Met een gewone multimeter werkt dit niet al te goed. Deze gaan meestal maar tot 0,2 Ampere. Dat staat zou uit mijn hoofd gelijk aan een lampje van ruim twee Watt.


2,4 Watt om precies te zijn.  Wink  (P=UxI) Ik heb mijn multimeter even bekeken en die gaat tot 20Amp. (ook cheap-ass multimeter van Ä5,- bij de Aldi)
Maar dit is idd een punt om eerst te checken voor je de meter aan gaat sluiten!

Verder heeft Johan natuurlijk een hele plausibele verklaring!

Profiel  
 
 
1 van de 3
1
 
© Citroën-Forum.com 2003 - 2010 | adverteren | Version 2.1.2 (20091002) |