96 van de 277
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 25 november 2012 09:09 PM
  [ # 1426 ]

De vrijstelling van oldtimers voor de mrb is nooit als tijdelijke regeling gepresenteerd. We hebben ook zo’n A label hok waar binnenkort wb voor betaald moet worden maar daar kan ik me niet druk om maken, dat was bekend dat er een einddatum aan zat. De vrijstelling is voor een auto ook een soort mijlpaal, officieel erkend worden als klassieke auto. Dat zou ik jammer vinden als dat verdwijnt. Die paar tientjes per maand lig ik niet wakker van. Het verdwijnen van het jaren tachtig blik op de weg wel Crying or Very sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 26 november 2012 12:55 PM
  [ # 1427 ]

Alle wetgeving is tijdelijk.

Als er volgend jaar een meerderheid in de 2e kamer is die oldtimers helemaal verbied, dan wordt dat ingevoerd.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 november 2012 06:39 PM
  [ # 1428 ]

Als het doorgaat dan gaat dat ook ten koste van….....Banen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21109887/__Banen_weg_door_oldtimer___.html

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 november 2012 09:37 AM
  [ # 1429 ]

Goed.

De KNAC heeft op korte termijn overleg over de mogelijke invulling van een nieuwe oldtimerregeling met de FEHAC, RDW en de regering.

Omdat de knac wil weten wat er leeft bij de eigenaren van de oldtimers hebben ze een enquete in elkaar laten knutselen door hun stagaire. Helaas is het nogal brakke enquête, met onvoldoende opties, en waarbij alleen maar rekening wordt gehouden met het gemiddelde KNAC lid met een leuk oldtimerttje van een jaar of 35 oud, voorzien van een lullige motortje op benzine. Aan LPG en /of dieselrijders denkt men niet, net zoals men vergeten is dat er een groep mensen is met een oldtimer voor de deur die geen moderne auto hebben. Gewoon omdat ze die niet nodig hebben..

O ja, dit zijn de te kiezen mogelijkheden:

- 30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
- 60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid, maar dan 60 dagen)
- Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
- Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto

De overgrote meerderheid van de mensen die hem heeft ingevuld heeft voor de derde optie gekozen, want dat is voor eigenaren van een oldtimer als 2e of 3e wagen natuurlijk het voordeligste.

Ik mis nog minstens de volgende opties bij de keuzemogelijkheden:

- Alles blijft bij het oude, de in 2011/2012 doorgevoerde veranderingen blijven van kracht.
- Alles blijft bij het oude voor bestaande gevallen, voor nieuwe gevallen komen nieuwe regels.
- Auto’s vanaf 1987 worden niet meer belastingvrij, voor bestaande gevallen blijft de huidige regeling gelden.
- Zowel voor benzine als diesels wordt de grens 30 jaar
- Er komt een kwart tarief zoals dat bij campers bestaat

Ik heb die vragenlijst dus niet ingevuld en maar eens een pissige mail naar de Knac gestuurd. Als de rest dat nou ook eventjes gaat doen worden de oogjes van de knac misschien nog geopend…

Dat kun je hier doen: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

of via: http://www.knac.nl/neem-contact-op/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 november 2012 09:44 AM
  [ # 1430 ]

Nog een voorstel waarmee je het “rijdend Nederlands erfgoed” spaart en de parallelle import afbreekt:
20 jaar belasting betalen in Nederland (en gekeurd zijn), dan belastingvrij.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 28 november 2012 10:38 AM
  [ # 1431 ]

Ik snap niet zo goed de argumentatie van het belasting betalen in Nederland zelf:
-Het een houderschapsbelasting dus belasting op bezit.
-Als ik mijn auto in de winter schors, duurt het dan 40 jaar?
-Van veel klassieke auto’s uit de jaren ‘70 -‘80 is het verstandig een auto uit landen te halen waar
het warmer en droger is en waar minder pekel gebruikt wordt.
Een CX uit Zuid frankrijk, Volvo uit Zweden, Alfa uit Sicilië etc.
Orginele NL auto’s zijn gezien de kwetsbare detaillering en de inferieure staalkwaliteit in
slechte staat, of al ter ziele.
Waarom zou een liefhebber die een Citroën uit Frankrijk haalt en een paar duizend km/j rijdt,
anders behandeld worden dan een liefhebber met een orgineel Nederlandse DS?

De commotie is ontstaan over parallelimport van veelal dieselauto’s voor dagelijks gebruik.
Om dat te voorkomen zijn eerlijkere methodes denkbaar.

JW

Ik denk overigens dat ik de enquete gewoon invul.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 november 2012 03:06 PM
  [ # 1432 ]

Ze hebben van mij inmiddels ook de nodige informatie. Via de mail want de enquete is véél te summier.

Kijk maar ‘ns wat er gebeurt als ik mijn situatie probeer in te vullen:
Hoeveel dagen rijdt u met uw klassieker per jaar? - Ehm… Ik heb er drie. Met de ene < 30 dagen met de andere > 120 dagen. Wat vul ik nu in?

Waar stalt u uw auto in de regel? - Twee staan binnen en een staat buiten. Het is een soort stoelendans. Wat vul ik nu in?

Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur? - Geen. Bij de alternatieven ontbreekt het beste alternatief: houd de regeling zoals die is…

Hoeveel klassiekers heeft u voor hobbygebruik (niet dagelijks)? - Hier wordt dagelijks gebruik wederom tegenover hobbymatig gebruik gezet en dat klopt dus niet want al mijn auto’s zijn hobby. Dat verandert niet plotseling als ik een van de drie een bepaalde periode dagelijks gebruik. Idem bij de laatste vraag.

Kortom: ze kunnen deze enquete beter terugtrekken want het zal geen kloppend beeld opleveren. Daar heb ik overigens niet over geklaagd in mijn mail. Ik heb ze gewoon volledige informatie gegeven.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2012 03:39 PM
  [ # 1433 ]

hear hear!

Hun doel is ook niet om een volledig beeld te krijgen. Ze willen de dagelijkse rijders eruit hebben en alleen salon liefhebbers in hun club.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 november 2012 03:41 PM
  [ # 1434 ]

Precies!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2012 07:58 PM
  [ # 1435 ]

Als je al weet wat voor antwoord je wil is het heel makkelijk zo’n vragenlijst in elkaar te zetten welke je gewoon het antwoord laat geven waar je naar op zoek ben.

Bij zowel optie 1, 2 als 4 is er ook een enorme inverstering nodig welke de overheid moet betalen (wij zelf dus).
Overigens heeft de overheid zelf al aangegeven zo’n investering niet te willen maken omdat het zoveel gaat kosten dat er effectief niets overblijft.

Ondertussen hebben ze iedereen in paniek gebracht en missen ze enorm veel inkomsten omdat niemand meer iets uitgeeft aan zijn klassieker en er diverse zaken uitgesteld worden totdat er meer zekerheid is.

Ik ben erg benieuwd of er ergens een lijst op gaat duiken waarin duidelijk wordt hoeveel minder oldtimers er de komende maanden verkocht…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2012 08:00 PM
  [ # 1436 ]
EW schreef:

Nog een voorstel waarmee je het “rijdend Nederlands erfgoed” spaart en de parallelle import afbreekt:
20 jaar belasting betalen in Nederland (en gekeurd zijn), dan belastingvrij.

Hoe gaat deze regeling dan heten?

“De omkat stimulatie”?

Wees niet zo naïef!
Elke Nederlandse oldtimer auto die gesloopt wordt heeft een kenteken dat goud geld waard is en mooi in een buitenlandse auto wordt gelast dan kan natuurlijk iedereen verzinnen…

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 november 2012 08:16 PM
  [ # 1437 ]

Virend van mij was maandag bij de RDW met zn mehari, en het was er errug rustig!

En voor een mehari maakt de wegenbelasting allemaal niet uit.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2012 08:20 PM
  [ # 1438 ]

Weer inkomsten die ze missen, auto’s importeren brengt ook geld in de schatkist…

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 29 november 2012 12:01 AM
  [ # 1439 ]

Ik vraag me af hoe de RDW / Belastingdienst zou voor mij voelt reistering mijn DS in het Verenigd Koninkrijk (ik ben Britse). We hebben een cut-off datum voor oldtimers in plaats daarvan werd een lange tijd geleden in te stellen. Alles wat gebouwd vóór 1973 wordt geklasseerd als historisch, betaalt geen MRB, en heeft minder frequente APK keuringen (omdat de eigenaren van klassieke auto’s te onderhouden en).

Als alternatief voor welke auto’s historische zijn en welke niet.
Een DS, of een Grosser - ja, een 300SL - nee! Bijvoorbeeld.
De mensen die kopen een 1986 Mercedes schip omdat het goedkoop is zal dan niet gaan kopen in plaats van een 11D.

Binnenkort zullen we een aantal leuke CX en DS op trailers terug te gaan naar Frankrijk voor goedkoop geld, vrees ik.

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 29 november 2012 12:05 AM
  [ # 1440 ]
Tukker schreef:

Als alternatief voor welke auto’s historische zijn en welke niet.
Een DS, of een Grosser - ja, een 300SL - nee! Bijvoorbeeld.


UIteraard.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
96 van de 277
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook