1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Caravannen met een 2 liter?
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 mei 2008 04:38 PM

Had al een vraag gesteld in het NOS familiale topic, maar is misschien wat onopgemerkt gebelven.

De bedoeling is om met de NOS en de caravan naar Kroatië te rijden. Moet ik nog iets doen met de standaard koeling van de 2 liter? Ik weet dat dit voor bepaalde BXen wel geldt.
Het is dus een standaard kleine radiateur (is al een nieuwe) met 1 fan.
Misschien is een watertemperatuurmeter wel een idee, geeft meer zekerheid dan een lampie en is niet zo ingrijpend als een radiateur en fan vervangen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 mei 2008 06:48 PM
  [ # 1 ]

Het lampje gaat natuurlijk pas aan, als het eigenlijk al te laat is, inderdaad. Zo’n meter kan nooit kwaad.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 mei 2008 07:15 PM
  [ # 2 ]

Precies! En daar wil ik niet op wachten uiteraard:-)

Maar als ervaringsdeskundigen zeggen dat het geheid (da’s Brabants geloof ik..) problemen geeft met koeling, dan heeft zo’n meter ook geen zin en moet ik iets ondernemen. Dat zou ik graag horen.

garagestmarien schreef:

Het lampje gaat natuurlijk pas aan, als het eigenlijk al te laat is, inderdaad. Zo’n meter kan nooit kwaad.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2008 07:56 PM
  [ # 3 ]
ernst23 schreef:

Precies! En daar wil ik niet op wachten uiteraard:-)

Maar als ervaringsdeskundigen zeggen dat het geheid (da’s Brabants geloof ik..) problemen geeft met koeling, dan heeft zo’n meter ook geen zin en moet ik iets ondernemen. Dat zou ik graag horen.

garagestmarien schreef:

Het lampje gaat natuurlijk pas aan, als het eigenlijk al te laat is, inderdaad. Zo’n meter kan nooit kwaad.

Het volgende zou mijn oplossing zijn:

Monteer een radiateur van een cx 22 Trs. Dit is een grote en deze past , met de onderste waterpijp van die zelfde 22trs, zo in jouw 20. Dit geeft meer dan voldoende koeling en zal de meeste problemen kunnen voorkomen. Ik heb deze modificatie in het verleden een aantal keren gedaan, en dat werkte feilloos!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 mei 2008 10:54 PM
  [ # 4 ]

OK waterman, dank voor de bruikbare tip Wink
Is die niet hetzelfde als die van de GTi en diesel misschien?

waterman771 schreef:
ernst23 schreef:

Precies! En daar wil ik niet op wachten uiteraard:-)

Maar als ervaringsdeskundigen zeggen dat het geheid (da’s Brabants geloof ik..) problemen geeft met koeling, dan heeft zo’n meter ook geen zin en moet ik iets ondernemen. Dat zou ik graag horen.

garagestmarien schreef:

Het lampje gaat natuurlijk pas aan, als het eigenlijk al te laat is, inderdaad. Zo’n meter kan nooit kwaad.

Het volgende zou mijn oplossing zijn:

Monteer een radiateur van een cx 22 Trs. Dit is een grote en deze past , met de onderste waterpijp van die zelfde 22trs, zo in jouw 20. Dit geeft meer dan voldoende koeling en zal de meeste problemen kunnen voorkomen. Ik heb deze modificatie in het verleden een aantal keren gedaan, en dat werkte feilloos!

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 mei 2008 11:21 PM
  [ # 5 ]

Net ff onder de kap gekeken bij de Familiale en de GTi. De familiale heeft een aansluiting die naar de carburateur gaat, maar die mogelijkheid heeft de GTi niet op de radiateur Sad
Anders kon ik de GTi radiateur gebruiken. Die is nl ook nieuw en het blok van de GTi moet er toch uit en die staat nu stil.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 juni 2008 07:25 PM
  [ # 6 ]

Ik heb dit topic met belangstelling gevolg, maar blijf met een vraag zitten:

de radiateur van een 2-liter is 425 mm lang.
Nu is er dus ook een langere (22TRS?) versie van 630 mm die zou moeten passen.
Alleen komt deze dan voor de carb te hangen (geeft dat geen vapourlock-problemen?), wat zou moeten kunnen gezien de extra montagebeugel op de carrosserie.
Een nieuwe radiateur van Valeo meet wederom 425 mm, maar wordt als vervangingsradiateur verkocht voor zowel de 2.0 alsook de 2.2(??).
Is dit er dan eentje met meer rijen of meer inhoud ofzo, of mis ik iets…?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 juni 2008 01:19 AM
  [ # 7 ]

Die komt idd wel voor de carb te hangen, maar dat doet hij bij de 22trs toch ook? Daarbij komt dat er ipv de brede radiateur bij de 2.0 een schot zit. Ik denk niet dat je daardoor vapour lock krijgt.

Pascal schreef:

Ik heb dit topic met belangstelling gevolg, maar blijf met een vraag zitten:

de radiateur van een 2-liter is 425 mm lang.
Nu is er dus ook een langere (22TRS?) versie van 630 mm die zou moeten passen.
Alleen komt deze dan voor de carb te hangen (geeft dat geen vapourlock-problemen?), wat zou moeten kunnen gezien de extra montagebeugel op de carrosserie.
Een nieuwe radiateur van Valeo meet wederom 425 mm, maar wordt als vervangingsradiateur verkocht voor zowel de 2.0 alsook de 2.2(??).
Is dit er dan eentje met meer rijen of meer inhoud ofzo, of mis ik iets…?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juni 2008 01:29 AM
  [ # 8 ]

Die radiateur van een 22 trs kun je gewoon in een 20 hangen, van vapourlock zul je geen last hebben of krijgen.
De Gti rad is niet te gebruiken, en de rad die door valeo wordt aangegeven als vervanging is écht alleen geschikt voor een 20, en zeer zeker niet voor een 22trs.

Gewoon een nieuwe ( grote) 22 rad halen, met de onderste stalen waterpijp die in een 22 hoort en die in je 20 hangen. Dat is een uurtje werk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 10 juni 2008 04:44 PM
  [ # 9 ]

Ik zit ff te googlen en met grote bedoel je dan waarschijnlijk MET airco? Zonder airco zit er nl een kleine (L=425mm) in ipv 630mm lang.

waterman771 schreef:

Die radiateur van een 22 trs kun je gewoon in een 20 hangen, van vapourlock zul je geen last hebben of krijgen.
De Gti rad is niet te gebruiken, en de rad die door valeo wordt aangegeven als vervanging is écht alleen geschikt voor een 20, en zeer zeker niet voor een 22trs.

Gewoon een nieuwe ( grote) 22 rad halen, met de onderste stalen waterpijp die in een 22 hoort en die in je 20 hangen. Dat is een uurtje werk.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juni 2008 02:58 PM
  [ # 10 ]
ernst23 schreef:

Ik zit ff te googlen en met grote bedoel je dan waarschijnlijk MET airco? Zonder airco zit er nl een kleine (L=425mm) in ipv 630mm lang.

waterman771 schreef:

Die radiateur van een 22 trs kun je gewoon in een 20 hangen, van vapourlock zul je geen last hebben of krijgen.
De Gti rad is niet te gebruiken, en de rad die door valeo wordt aangegeven als vervanging is écht alleen geschikt voor een 20, en zeer zeker niet voor een 22trs.

Gewoon een nieuwe ( grote) 22 rad halen, met de onderste stalen waterpijp die in een 22 hoort en die in je 20 hangen. Dat is een uurtje werk.

Klopt niet: een 22trs heeft van origine altijd een 630 mm lange radiateur. Alleen een 20 heeft een 425 mm rad, tenzij ie airco heeft: dan heeft ie dus wél een 630 mm rad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 juni 2008 02:35 AM
  [ # 11 ]

Heel gek, net mijn vaste radiateur adresje gebeld en zijn leverancier heeft geen brede radiateur met kruiselingse in- en uitvoer…....
alleen dus de GTi uitvoering en daar moet hij voor gaan bellen Shocked
Ik geloof 1,5 jaar geleden nog gewoon gehaald daar voor de GTi. Restaureren kan ook voor hetzelfde geld zei hij. Kunnen ze bij de smalle ook een breder koelblok inzetten hehe. Is wel een beetje zonde, omdat de radiateur nieuw is. Maar goed, misschien een 2ehandsje van Sjors; dat moet dan wel een hele mooie zijn, want 2ehand radiateuren heb ik het niet zo op…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 12 juni 2008 12:35 PM
  [ # 12 ]

Ook aan te bevelen: een schakelaar monteren waarmee je de fan permanent in de hoogste stand kunt laten draaien. Doen diverse CX-rijders.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 juli 2008 09:57 PM
  [ # 13 ]

Even een oud topicje her-openen:

ik heb vanmiddag bij Roy een andere radiateur gescoord, maar deze heeft de aansluitingen boven elkaar.
Waarschijnlijk dus een GTI-uitvoering.
Wat zijn de problemen die je tegenkomt, mocht ik proberen deze in m’n 20RE te proppen?
Ik kan toch gewoon een langere onderste koelwaterslang monteren, of kom ik meer tegen?
Toch maar proberen te ruilen voor een langere 22TRS-versie dan?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 juli 2008 02:21 PM
  [ # 14 ]

Okee, denk even met me mee:

zover ik het kan zien is het enige probleem dat ik ondervind de aansluiting van het koelwater naar de carb-voet; de radiateur van een GTI heeft die niet.
Is het niet mogelijk een T-stuk in de onderste koelslang te maken zodat ik hiervan naar de carb kan?
Verder is de temp-sensor in de radiateur van m’n 20RE iets dikker van diameter dan de aansluiting in de rad van de GTI; daar zal ik dus een andere voor moeten regelen.
Zie ik verder dan nog iets over het hoofd?
Ik weet het: direct een lange rad van een 20RE(airco)/ 22TRS erin lepelen is eenvoudiger, maar ik heb nu eenmaal deze radiateur van Roy die dus in een GTI hoort.
Tenzij iemand kan/ wil ruilen ben ik dus op deze rad aangewezen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 juli 2008 02:54 PM
  [ # 15 ]

Niemand??

Ik ben op m’n werk al bezig met een T-stukje uit RVS316, zodat ik deze radiateur gewoon kan gebruiken.
Als ik op de site van HBase ofzo kijk, zie ik alleen temperatuursensors die twee aansluitingen hebben….mijn 20RE heeft er eentje met drie?!
Ik zit er dus ook hard aan te denken om ook maar een verloopje te maken, zodat ik mijn eigen sensor kan blijven gebruiken…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook