Goed,
na de spiegelkap gelijmd te hebben (lang verhaal, maar een keer losgetrokken toen ik de temperatuursensor moest vervangen, later zag ik dat de kappen niet los hoefden) en alle lampjes in het dashboard heb vervangen, wordt het weer tijd voor het volgende klusje: de electrische ramen voor!
Nou kwam ik op ebay de volgende link tegen:
http://cgi.ebay.nl/CITROEN-XM-XANTIA-ZX-AX-WINDOW-REGULATOR-DIY-REPAIR-KIT_W0QQitemZ190226609296QQihZ009QQcategoryZ10376QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Iemand hier ervaring mee?
Is het nog veel werk om de portieren “open” te krijgen? Iemand hier toevallig een werkomschrijving van?
B.v.d., ik zal foto’s posten als het klusje uitgevoerd is!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hoi,
Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”.
Deurpanelen verwijderen, daar is vast al een draadje over, en het mechaniekje verwijderen.
Als je gewoon goed kijkt hoe het in elkaar zit kan je de kabels vervangen door de nieuwe.
Denk je dat je het de eerste keer liever “onder begeleiding” doet dan kom maar een keer langs, Nijmegen is niet heel ver van Den Bosch.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Chevron schreef:Hoi,
Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”.
Deurpanelen verwijderen, daar is vast al een draadje over, en het mechaniekje verwijderen.
Als je gewoon goed kijkt hoe het in elkaar zit kan je de kabels vervangen door de nieuwe.
Denk je dat je het de eerste keer liever “onder begeleiding” doet dan kom maar een keer langs, Nijmegen is niet heel ver van Den Bosch.Groeten Gijs.
`
Hey Gijs,
bedankt voor je aanbod. D’bosch en Nijmegen liggen inderdaad vlak bij elkaar, sterker nog, ik rij elke dag naar Tilburg (en v.v.), dus kom er praktisch langs.
Ik zal eens kijken hoe ver ik uit mezelf kom
Groeten, Freek
kweenie hoor, maar is het niet eenvoudiger om gewoon van de sloop een setje te halen ?
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Chevron schreef:Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”
Die kosten al gauw meer dan het setje wat op E-bay staat (dan heb ik het over shimano XTR kabels). En zijn die fietskabels niet wat dun?
Se concentrer sur l’essentiel
Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Die kosten al gauw meer dan het setje wat op E-bay staat (dan heb ik het over shimano XTR kabels). En zijn die fietskabels niet wat dun?
Het hoeft natuurlijk ook geen shimano te zijn (veeeeel te duur) gewoon huismerk rvs kabels doen het prima, en te dun, nee hoor je moet geen versnellingskabels maar handremkabels nemen die zijn dik genoeg.
Ik heb inmiddels toch al zeker 4 mechanismes zo gerepareerd en die doen het allemaal nog prima.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.
Wel leuk bedacht en inderdaad een type I heeft gelukkig voor mij wel fatsoenlijke raammechanismen, alleen jammer genoeg past een lv mechanisme van een type 1 niet in een type II dus dat gaat niet werken.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ik ga beslist de ‘handremkabelmethode’ proberen.
Se concentrer sur l’essentiel
Chevron schreef:Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.
Wel leuk bedacht en inderdaad een type I heeft gelukkig voor mij wel fatsoenlijke raammechanismen, alleen jammer genoeg past een lv mechanisme van een type 1 niet in een type II dus dat gaat niet werken.
Groeten Gijs.
oh?? is dat echt zo ?
De vorige eigenaar van mijn XM heeft het voor mekaar gekregen een lv type 1 te plaatsen in een type 2 XM, dus met wat knutselen moet dat te doen zijn.
Ik denk dat de shimano kabel net zo duur is als een volledig werkend raammechaniek van de sloper.
Greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Volgens mij zijn de mechaniekjes wel compatible, maar gaat het vooral om de stekkers die anders zijn. Een type 2 heeft volgens mij altijd een klembeveiliging, en dus meer aansluitingen op het motortje.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hahaha, die klote citroëns weer hè, met kabeltjes….
Weer erg goed over nagedacht door de technici….kabeltjes…TANDWIELEN WILLEN WE!
Zo, dat moest ik even kwijt….
Een type 1 motortje en mechanisme kan 1 op 1 op een type 2 worden gezet. geen probleem, ook niet de stekker trouwens, althans, dat was bij mij.
Ik zou het gewoon proberen, en als de stekker niet past, dat omzetten. Het is allemaal hetzelfde namelijk.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Hahaha, die klote citroëns weer hè, met kabeltjes….
Weer erg goed over nagedacht door de technici….kabeltjes…TANDWIELEN WILLEN WE!
Ho ho… een echte Citroen zoals een BX heeft gewoon een erg degelijk schaarmechanisme, niks geen stomme kabeltjes!
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
malle pietje schreef:Een type 1 motortje en mechanisme kan 1 op 1 op een type 2 worden gezet. geen probleem, ook niet de stekker trouwens, althans, dat was bij mij.
Ik zou het gewoon proberen, en als de stekker niet past, dat omzetten. Het is allemaal hetzelfde namelijk.
Bij mij paste dat ook perfect zonder aanpassingen .
En neen niet alle type 2 ramen hebben klembeveiliging .
Walter
Meten is weten , gissen is missen