1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
To do: Electrische ramen fixen
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 03 juni 2008 03:35 PM

Goed,
na de spiegelkap gelijmd te hebben (lang verhaal, maar een keer losgetrokken toen ik de temperatuursensor moest vervangen, later zag ik dat de kappen niet los hoefden) en alle lampjes in het dashboard heb vervangen, wordt het weer tijd voor het volgende klusje: de electrische ramen voor!

Nou kwam ik op ebay de volgende link tegen:
http://cgi.ebay.nl/CITROEN-XM-XANTIA-ZX-AX-WINDOW-REGULATOR-DIY-REPAIR-KIT_W0QQitemZ190226609296QQihZ009QQcategoryZ10376QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Iemand hier ervaring mee?
Is het nog veel werk om de portieren “open” te krijgen? Iemand hier toevallig een werkomschrijving van?

B.v.d., ik zal foto’s posten als het klusje uitgevoerd is!

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 03 juni 2008 03:42 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”.
Deurpanelen verwijderen, daar is vast al een draadje over, en het mechaniekje verwijderen.
Als je gewoon goed kijkt hoe het in elkaar zit kan je de kabels vervangen door de nieuwe.
Denk je dat je het de eerste keer liever “onder begeleiding” doet dan kom maar een keer langs, Nijmegen is niet heel ver van Den Bosch.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 03 juni 2008 03:50 PM
  [ # 2 ]
Chevron schreef:

Hoi,

Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”.
Deurpanelen verwijderen, daar is vast al een draadje over, en het mechaniekje verwijderen.
Als je gewoon goed kijkt hoe het in elkaar zit kan je de kabels vervangen door de nieuwe.
Denk je dat je het de eerste keer liever “onder begeleiding” doet dan kom maar een keer langs, Nijmegen is niet heel ver van Den Bosch.

Groeten Gijs.

`

Hey Gijs,

bedankt voor je aanbod. D’bosch en Nijmegen liggen inderdaad vlak bij elkaar, sterker nog, ik rij elke dag naar Tilburg (en v.v.), dus kom er praktisch langs.
Ik zal eens kijken hoe ver ik uit mezelf kom Smile

Groeten, Freek

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2008 05:35 PM
  [ # 3 ]

kweenie hoor, maar is het niet eenvoudiger om gewoon van de sloop een setje te halen ?

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 03 juni 2008 07:21 PM
  [ # 4 ]
Chevron schreef:

Je kan gewoon bij de fietsenmaker op de hoek een paar degelijke (liefst roestvrijstalen) handremkabels halen met een paar verschillende maten “eindstopblokjes”

Die kosten al gauw meer dan het setje wat op E-bay staat (dan heb ik het over shimano XTR kabels). En zijn die fietskabels niet wat dun?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 03 juni 2008 07:49 PM
  [ # 5 ]

Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 03 juni 2008 09:52 PM
  [ # 6 ]

Die kosten al gauw meer dan het setje wat op E-bay staat (dan heb ik het over shimano XTR kabels). En zijn die fietskabels niet wat dun?

Het hoeft natuurlijk ook geen shimano te zijn (veeeeel te duur) gewoon huismerk rvs kabels doen het prima, en te dun, nee hoor je moet geen versnellingskabels maar handremkabels nemen die zijn dik genoeg.
Ik heb inmiddels toch al zeker 4 mechanismes zo gerepareerd en die doen het allemaal nog prima.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 03 juni 2008 09:56 PM
  [ # 7 ]

Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.

Wel leuk bedacht en inderdaad een type I heeft gelukkig voor mij wel fatsoenlijke raammechanismen, alleen jammer genoeg past een lv mechanisme van een type 1 niet in een type II dus dat gaat niet werken.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 03 juni 2008 11:21 PM
  [ # 8 ]

Ik ga beslist de ‘handremkabelmethode’ proberen.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2008 11:45 PM
  [ # 9 ]
Chevron schreef:

Zoek een sloper type 1, die hebben prima raammechanismen die je in een uurtje tijd vervangt aan beide kanten.

Wel leuk bedacht en inderdaad een type I heeft gelukkig voor mij wel fatsoenlijke raammechanismen, alleen jammer genoeg past een lv mechanisme van een type 1 niet in een type II dus dat gaat niet werken.

Groeten Gijs.

oh?? is dat echt zo ? Shocked

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 04 juni 2008 01:15 AM
  [ # 10 ]

De vorige eigenaar van mijn XM heeft het voor mekaar gekregen een lv type 1 te plaatsen in een type 2 XM, dus met wat knutselen moet dat te doen zijn.

Ik denk dat de shimano kabel net zo duur is als een volledig werkend raammechaniek van de sloper.

Greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 juni 2008 01:30 AM
  [ # 11 ]

Volgens mij zijn de mechaniekjes wel compatible, maar gaat het vooral om de stekkers die anders zijn. Een type 2 heeft volgens mij altijd een klembeveiliging, en dus meer aansluitingen op het motortje.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 04 juni 2008 02:15 AM
  [ # 12 ]

Hahaha, die klote citroëns weer hè, met kabeltjes….
Weer erg goed over nagedacht door de technici….kabeltjes…TANDWIELEN WILLEN WE!

Zo, dat moest ik even kwijt….

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 04 juni 2008 11:33 PM
  [ # 13 ]

Een type 1 motortje en mechanisme kan 1 op 1 op een type 2 worden gezet. geen probleem, ook niet de stekker trouwens, althans, dat was bij mij.

Ik zou het gewoon proberen, en als de stekker niet past, dat omzetten. Het is allemaal hetzelfde namelijk.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 04 juni 2008 11:45 PM
  [ # 14 ]

Hahaha, die klote citroëns weer hè, met kabeltjes….
Weer erg goed over nagedacht door de technici….kabeltjes…TANDWIELEN WILLEN WE!

Ho ho… een echte Citroen zoals een BX heeft gewoon een erg degelijk schaarmechanisme, niks geen stomme kabeltjes!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 juni 2008 11:50 PM
  [ # 15 ]
malle pietje schreef:

Een type 1 motortje en mechanisme kan 1 op 1 op een type 2 worden gezet. geen probleem, ook niet de stekker trouwens, althans, dat was bij mij.

Ik zou het gewoon proberen, en als de stekker niet past, dat omzetten. Het is allemaal hetzelfde namelijk.

Bij mij paste dat ook perfect zonder aanpassingen .

En neen niet alle type 2 ramen hebben klembeveiliging .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook