Project F
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 24 juli 2008 06:31 PM

Misschien wel de meest mysterieuze Citroen naast de 22…de F.
De grote overeenkomst met de R16 van Renault heeft de auto de das omgedaan (Wie was er eerder Laughing )Toch jammer…koplampen achter glas, zoals bij de SM en hydraulische vering. Zijn er nog meer foto’s van de auto bekend?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 juli 2008 07:30 PM
  [ # 1 ]

Sorry dat ik het zeg, maar goh, wat een lelijk ding.  Laughing

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 juli 2008 08:01 PM
  [ # 2 ]

Staat deze niet in het Conservatoire?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 juli 2008 08:49 PM
  [ # 3 ]

Heb hem wel is voorbij zien schieten op foto’s..

Staat er eigenlijk ook een 22 in het Conservatoire?

 

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 24 juli 2008 09:01 PM
  [ # 4 ]
garagestmarien schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar goh, wat een lelijk ding.  Laughing

nee..mooi van lelijkheid, dat klinkt euh…aardiger:-)

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 24 juli 2008 09:18 PM
  [ # 5 ]

Projet L (waar de CX uit geevolueerd is) kende ik wel (en die staat in ieder geval in het Conservatoire), en die was met een beetje goede wil nog mooi te noemen. Dit is weer wat anders.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 24 juli 2008 11:01 PM
  [ # 6 ]
tilanus schreef:

Staat deze niet in het Conservatoire?

Ik denk het niet, ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat dit prototype zelfs niet eens meer bestaat.
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 juli 2008 11:21 PM
  [ # 7 ]

Ik vind hem erg mooi…....jammer dat het niet gelukt is.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 juli 2008 01:24 PM
  [ # 8 ]

Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.

Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)

het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.

Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.

Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G Idea

Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html

Als je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?

NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)

De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 25 juli 2008 01:49 PM
  [ # 9 ]
eviltwin schreef:

Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.

Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)

het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.

Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.

Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G Idea

Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html

Als je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?

NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)

De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.

Dacht dat de F ook was voorzien van hydrauliek….vooral als je de foto van de achterkant ziet….ziet er zo ‘doorgezakt’uit

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 25 juli 2008 01:52 PM
  [ # 10 ]
Bassiechevron schreef:
eviltwin schreef:

Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.

Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)

het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.

Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.

Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G Idea

Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html

Als je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?

NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)

De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.

Dacht dat de F ook was voorzien van hydrauliek….vooral als je de foto van de achterkant ziet….ziet er zo ‘doorgezakt’uit

ow stom…solly Surprisedops:  Surprisedops:  er zouden twee versies van worden gemaakt: hydraulisch en torsie vering…

blond Laughing

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook