Raar start probleem TCT Autom.
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 januari 2009 10:53 AM

Lijdend voorwerp: TCT type 2, ‘94 automaat

Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik bij mn werk weg wilde rijden dat de auto niet wilde starten. Niets ging rond, alle verlichting ging uit behalve mn versnellingsindicator.
Ik hoor vanuit de motorruimte een relais een paar keer tikken en dat is het. Het lijkt een beetje op de blokkering die ook geldt als de wagen nog in D staat.
Volgens mij had ik beide keren mn bestuurdersdeur nog open, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De 1e keer hebben we de wagen naar binnen geduwd bij mn werk en spontaan sloeg ie weer aan (ik geloof dat ik toen de deur weer dicht had).
Gister zelfde verhaal, beetje duwen werkte niet, ik ging zitten met de deur dicht en hij sloeg meteen aan.
Nou kan het toeval zijn dat de slag van de deur een relais die niet werkt een dreun geeft of zo, of is dit een stom automaat-beginners foutje?

Ik start de auto in P of N met de voet op de rem maar hij gaf geen sjoege. Thuis nog nooit gehad, en hij start normaal meteen zodra je de sleutel omdraait Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 11:42 AM
  [ # 1 ]

Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.

Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel…. Confused

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 januari 2009 11:49 AM
  [ # 2 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.

Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel…. Confused

Zijn baas heeft dat ding ws betaald en die vind dat hij meer moet werken Laughing

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 12:09 PM
  [ # 3 ]
gompy58 schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.

Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel…. Confused

Zijn baas heeft dat ding ws betaald en die vind dat hij meer moet werken Laughing


haha haha haha haha haha haha haha haha

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 januari 2009 03:00 PM
  [ # 4 ]

Hehe, ik denk eerder dat mn baas hem saboteerd Razz
Zal thuis eens wat experimenteren.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JohanH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 07-06-2006

Gepost: 22 januari 2009 10:25 AM
  [ # 5 ]

Hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn V6 Automaat uit 97.
Boven de linkerkoplamp zit bij mij een relais dat er mede voor zorgt dat de auto alleen start in P en N. Daarvan waren de kontakten gecorrodeerd. Schoongemaakt en kontaktreiniger gespoten en sindsdien geen last meer van gehad.

Succes,
Johan

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 22 januari 2009 11:31 AM
  [ # 6 ]

Dat zou het kunnen zijn, ik heb daar beetje zitten prutsen (relais ff bewegen en aanduwen) en toen sloeg ie wel aan. Dus mijn vermoeden was redelijk ok, tnx voor je input Johan!

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 januari 2009 12:12 PM
  [ # 7 ]

Klopt, dat had ik ook met dat relais. Dus als hij niet start ff rommelen!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
ivo1969
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 29 januari 2009 02:44 AM
  [ # 8 ]

Lol precies het zelfde probleem gehad.

Auto niet willen starten en gaf bij mij zelfs probleem dat auto soms onder het rijden ineens wilde gaan stotteren ( net alsof er geen benzine meer was)
Even stoppen langs de weg wat aan die relais rommelen en probleem was verholpen.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 29 januari 2009 10:27 AM
  [ # 9 ]

Ik heb idd 2 keer gehad dat tijdens de rit de motor gewoon een halve seconde stilviel! Komt dat uit hetzelfde relais joh?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
ivo1969
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 30 januari 2009 02:20 PM
  [ # 10 ]

was bij mij althans wel zo, heb daar alle relais maar vervangen, dat inhouden kan ie zomaar ineens doen en dat is wel erg lastig als je net op een stuk weg zit zonder vluchtstrook

Zo was het bij mij ding ging stotteren dacht nou ff langs de kant gaan staan ik motor uitgezet , wilde weer starten en dat deed ie dus niet net alsof de automaat niet op n of p stond.

Anwb gebeld gecontroleerd en nee auto start niet,  ik weg gesleept ben ik bij anwb , wat is het probleem mijnheer, auto start niet.

Code in getikt en vroem auto start

Het is voor mij een lange zoektocht geweest en verschillende garages hebben geprobeerd het euvel te verhelpen, maar ben er zelf achter gekomen dat het aan die relais lag

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook