1 van de 2
 1 2 Volgende > 

kort inhouden GTi T2 , inkomende stekker bobine
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 januari 2009 11:05 PM

al een tijdje een soort hikje in bovenstaande voiture. treedt alleen op als ik stevig accelereer. bij niet aanspreken turbo bereik, of constante snelheden gebeurt dit niet.  alleen waar zit dit nu. ik kan dit niet lokaliseren als ie thuis stationair draait op m’n oprit…...
m’n garagist is (nog) niet onder de indruk van deze presentatie….....
hikje = kort inhouden, fractie van een seconde, 1 of 2 keer.

maar ik dacht dat ik dit eerder niet had, toen ik hem nog niet zo lang had.
of is dit normaal ??
heb al iets eerder de luchtinlaatslangen/buizen gecontroleerd, helemaal los gehad (om luchtfilterhuis te ontroesten/voorzien van hamerrite), dus dat traject leek verder in orde, dus ik denk niet aan valse lucht ergens.
lastig te localiseren…..

dus electrisch ?
of moet ik meer dan euro95 tanken ?
of turbo revisie ?
tips tot nu toe ?

dus alvast maar eens rondje stekkers/bedrading.
en een van de 2 bobines heeft aan de inkomende stekker aansluiting (die met het rubberen kapje er op) een stekker die broos is, en gebarsten/deels uit elkaar, zodanig dat bij een van de aansluitingen het vrouwtje deel scheef in deze stekker zit, en het mannetje (van de bobine) er naast prikt en ws zo wel contact maakt…... vast niet optimaal.  (moet de andere bobine ingangstekker nog controleren)

die moet ik dus zeker vervangen. alleen waarmee ??
zijn die stekkers nieuw/universeel te verkrijgen ?? ik monteer het liefst een nieuwe. een oude/gebruikte zal ook broos zijn ?? of heeft iemand nog iets liggen wat bruikbaar is…. ??
evt heb ik nog een nieuwe/ongebruikte origineel citroen vervanger bobine liggen, alleen heeft die een andere stekker aanluiting. en die heb ik nou net weer niet liggen… daar anders tips voor ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 januari 2009 11:58 PM
  [ # 1 ]

Is dat bij die befaamde….. welke toeren waren het ook alweer, EJ? 2250?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2009 01:17 AM
  [ # 2 ]
garagestmarien schreef:

ik meende inderdaad dat er ergens iemand iets had genoemd over een gevoelig moment bij het accelereren bij de T2, maar heb de details niet exact terug kunnen vinden op dit forum…...  de draadjes over de T2 ontwikkelingen bij dees en gene zijn soms wat ruim uitgemeten, lastig om die details terug te vinden…...

ik dacht dat het bij mij optreedt bij een wat hoger toerental.

en dan heb ik nog een stekker probleem….. bij een donor maar eens een stekker losknippen ? of tips voor nieuwe stekkers ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 januari 2009 11:13 AM
  [ # 3 ]
garagestmarien schreef:

Bedoel je wat E-J (sans pareil) in het VEMS draadje beschrijft? Wat zou kunnen komen door speling op de distributieketting?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 januari 2009 11:23 AM
  [ # 4 ]

Het befaamde 2250rpm hikje… maar dat is bij mij altijd alleen gebeurd bij constante snelheid.

Met een schokje bij het optrekken denk ik het eerste aan een arm mengsel. Is ie heel toevallig laatst voor APK geweest?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2009 11:45 AM
  [ # 5 ]
sans-pareil schreef:

Het befaamde 2250rpm hikje… maar dat is bij mij altijd alleen gebeurd bij constante snelheid.

Met een schokje bij het optrekken denk ik het eerste aan een arm mengsel. Is ie heel toevallig laatst voor APK geweest?

niet al te lang geleden. hikje/inhouden was daarvoor ook al.
zal Dibert eens vragen hierover. ik wil liever zelf niet te veel experimenteren met de verhouding van het mengsel ..... dan moet je weten wat je doet….
bij stationair en bij gewoon gebruik treedt dit niet op. pas bij stevig accelereren.

en die stekker op de bobine moet ik ook nog zien te corrigeren…..

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 januari 2009 12:27 PM
  [ # 6 ]

Het is handig om een viergas tester in de buurt te hebben ja. Wat andere opties bij een gti te zijn luchtmeter, recirculatieklep kapot, valse lucht, verkeerde bougieelectrode afstand… en er zijn er volgens mij nog een paar maar daar kan ik deze seconde niet opkomen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 30 januari 2009 02:22 PM
  [ # 7 ]

Zou het niet de benzinetoevoer kunnen zijn? Stevig accelereren = grote behoefte aan benzine. Ik kan me voorstellen dat bijv een verstopt brandstoffilter tot zulke klachten kan leiden. Wat is de staat van je luchtfilter?Valse lucht speelt minder bij belasting, wel bij grote onderdruk in het inlaatspruitstuk. Bougies geven ook/vooral klachten bij constante snelheid. Een kapotte turbo lijkt mij onwaarschijnlijk en kan je meetal horen. Die bobinestekker moet je in ieder geval vervangen, maar dit zou ook tot meer klachten moeten leiden.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 30 januari 2009 03:04 PM
  [ # 8 ]

Ik heb met mijn CX hetzelfde probleem gehad, oorzaak was de 1 van de bobine stekkers niet vast genoeg ging op de aansluiting en bij sterk accelereren gaf deze slecht contact door de bewegingen van de motor.

Ik heb de bobijnen van het “nieuw type” met de bijbehorende stekkers gemonteerd en hier mee was het opgelost.

Die nieuwe stekkers zijn geborgd dmv een veerclips systeem zoals de stekkers van de injectie en daaroor veel betrouwbaarder.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 30 januari 2009 03:09 PM
  [ # 9 ]

ik ken het probleem ook stekkerverbinding bobine slecht
tevens viel er bij warme motor wel eens een bobine uit gedeeltelijk zwakkere vonk op een cilinder
heb dus ook en bobine bij dibert gehaald

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2009 04:00 PM
  [ # 10 ]
trxke schreef:

Ik heb met mijn CX hetzelfde probleem gehad, oorzaak was de 1 van de bobine stekkers niet vast genoeg ging op de aansluiting en bij sterk accelereren gaf deze slecht contact door de bewegingen van de motor.

Ik heb de bobijnen van het “nieuw type” met de bijbehorende stekkers gemonteerd en hier mee was het opgelost.

Die nieuwe stekkers zijn geborgd dmv een veerclips systeem zoals de stekkers van de injectie en daaroor veel betrouwbaarder.

handig een fotootje !

heb je dan de kabel+stekkervrouwtjes in z’n geheel uit de oude stekkerbus gehaald, en kon je die dan zo in dat nieuwe stekkerhuis steken ? of moest je andere stekker vrouwtjes monteren ??

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2009 06:01 PM
  [ # 11 ]
freek schreef:

Zou het niet de benzinetoevoer kunnen zijn? Stevig accelereren = grote behoefte aan benzine. Ik kan me voorstellen dat bijv een verstopt brandstoffilter tot zulke klachten kan leiden. Wat is de staat van je luchtfilter?Valse lucht speelt minder bij belasting, wel bij grote onderdruk in het inlaatspruitstuk. Bougies geven ook/vooral klachten bij constante snelheid. Een kapotte turbo lijkt mij onwaarschijnlijk en kan je meetal horen. Die bobinestekker moet je in ieder geval vervangen, maar dit zou ook tot meer klachten moeten leiden.

brandstof filter is een nieuwe, zit er nog niet zo lang onder

luchtfilter:

heb nog net voor de koude dagen het luchtfilter huis er uit gehaald. volledig de oude verf, en oppervlakkige roest er af, en in de hammerite. en nieuw filter erin. ook de inlaatdelen vanaf de luchtmassameter gecontroleerd, en strak terug gemonteerd. dus die hoek lijkt me OK.

tja….. tips over nieuwe bobine stekkers iemand ??

Profiel  

trxke
> 1300 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Gepost: 01 februari 2009 12:38 PM
  [ # 12 ]
cx25gtit2 schreef:

...

handig een fotootje !

heb je dan de kabel+stekkervrouwtjes in z’n geheel uit de oude stekkerbus gehaald, en kon je die dan zo in dat nieuwe stekkerhuis steken ? of moest je andere stekker vrouwtjes monteren ??

Ik had de bobijnen in een vervangingsset gekocht bij Citroën, hierin zitten 2 bobijnen met de bijbehorende stekkers en een installatie handleiding.

De oude stekkers knip je gewoon af en de kabels soldeer je in de nieuwe stekkers.

Echter zijn de bobijnen niet meer leverbaar bij Citroën en blijkbaar ook niet bij cx-basis, mischien ebay in het oog houden?
Stekkers kun je mischien appart verkrijgen bij een Bosch sevice center.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 01 februari 2009 12:55 PM
  [ # 13 ]

Vorig jaar heb ik nog bobines voor mijn t2 bij CX Basis gekocht maar ze staan nu inderdaad op ‘momenteel niet beschikbaar’. Je hebt het over de stekkers. Zouden deze het misschien zijn:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=11&products_id=1282
De benaming is ’ Steckerpin Zündspule’ . Dus wie weet.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Gepost: 01 februari 2009 01:21 PM
  [ # 14 ]
freek schreef:

Vorig jaar heb ik nog bobines voor mijn t2 bij CX Basis gekocht maar ze staan nu inderdaad op ‘momenteel niet beschikbaar’. Je hebt het over de stekkers. Zouden deze het misschien zijn:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=11&products_id=1282
De benaming is ’ Steckerpin Zündspule’ . Dus wie weet.

Dat zijn ze idd, maar je hebt ook de houder waarin deze inzitten nodig.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2009 01:26 PM
  [ # 15 ]

Met wat handigheid zijn die houders ook best zelf te maken.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook