Naast het water onder mijn voormat het volgende ..
Mijn DS komt moeizaam in rijstand VOOR achter is hij zo op hoogten,zet ik de auto in zijn hoogste stand vliegt hij omhoog ..
Wat zou dit kunnen zijn?
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
kan wel eens wezen dat als hij in de rijstand stand er te veel lhm retour
gaat middels de versleten (voorste) hoogteregelaar. slaat de pomp vaak aan als hij éénmaal in de rijstand is/staat ??? evt. kan de afstelling van de voorste hoogteregelaar iets verlopen zijn. denk dat het ook wel opgelost is als je ‘m dan zo afstelt dat hij het stangetje door de hoogteregelaar iets eerder aantrekt/grijpt. neem aan dan de lhm recent nog verschoont/ververst is ???. regelaar intern reinigen zou ook kunnen helpen…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
voor slecht omhoog
eerst de vooraadbol checken. Het is hoogst waarschijnlijk een vuile hoogte regelaar voor, ze zijn bijna nooit versleten maar bijna altijd vuil.
Wat ook wil helpen is gewoon de hele auto 10 keer op en neer te laten gaan van de laagste en hoogste stand en anders nog eens een paar keer. Zo spoelt de regelaar lekker door, als het niet helpt: schoonmaken.
In de rijhoogte moet het heveltje precies in het midden van de meenemer staan ter info.
Filter in het voorraadvat al eens schoon gemaakt want dan weet je wel ongeveer hoe vuil je systeem is.
succes Rens.
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
bedankt voor de reacties !
Ik zal vanavond wel even gaan gymnastieken met de dame had dit wel reeds gedaan maar 4x dan.
Moet ook vermelden als ik met de auto ga rijden en de voorkant is nog niet helemaal omhoog dat hij dan ook wel omhoog komt en vrij vlot.
Had al een vermoeden dat het de regelaar was, zal eens kijken of ik wat informatie kan verzamelen hoe ik dit moet aanpakken qua afstelling en schoonmaken. (zal hem eerst gaan schoonmaken)
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25710
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is hier uitgebreid beschreven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bedoel je hier, Bogaard?
http://id19p.over-blog.com/article-1530743.html
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Dat is handig alleen Frans, maar plaatjes vertellen al genoeg ..
Moet ik eerst het systeem van druk halen en ontluchten ?, waar zit deze regelaar eigenlijk stuurderskant of bijrijderskant ? ..
op-en-neer van de DS heeft niet geholpen word dus schoonmaken ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:waar zit deze regelaar eigenlijk stuurderskant of bijrijderskant ? ..
bestuurderskant, op deze foto precies in het midden…...(dus niet !! de rode pijlen maar links daarvan).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












































Totaal aantal Berichten: 25710
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op poten zetten, druk eraf. spatbord eraf, schild weghalen, voorzichtig met de leidingen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance