11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De AZU van CitroenAZU
Gepost: 21 september 2014 10:45 AM
  [ # 151 ]

Hmm, das eigenlijk wel een goeie…

Heb ik nooit zo over nagedacht, ik heb die teringtolletjes gekocht omdat ik te lui ben om steeds schijfjes te wisselen ;-}

Zal als ik langer moet slijpen de goeie eens gaan gebruiken…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 september 2014 11:06 AM
  [ # 152 ]

Mooi werk man! Enne, over die slijptollen: het klopt inderdaad dat de duurdere modellen veel fijner zijn om mee te werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 september 2014 11:09 AM
  [ # 153 ]

inderdaad, bvb Makidinges met het sjs systeem (die heb ik ) http://www.makita.nl/technologie/50/sjs®-super-joint-system.html

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2014 08:31 PM
  [ # 154 ]

Binnekort zo n ding er maar bijkopen dan…is wel goeie meuk Makita…

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 22 september 2014 09:54 PM
  [ # 155 ]

Ja ik heb een ferm slijper maar op het werk metabo en dan is zo’n goedkope maar niks, we hebben sinds een jaar ook metabo’s op accu voldoen echt geweldig en geen gesleep met haspels.
Gebruik je voor het slijpen van plaatwerk ook de 1mm schijfjes? werkt ook super sinds we die op het werk hebben worden de dikkere doorslijpschijfjes haast niet meer gebruikt.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
Gepost: 15 november 2014 07:56 PM
  [ # 156 ]

Ja inderdaad, die dunne schijfjes zijn echt heel fijn, werk veel preciezer!

Zo, weer terug van vakantie en maar weer eens voorzichtig begonnen met het hok…
Eerst leeggeruimd en daarna het zijbalkje weer teruggeplaatst. In het balkje eerst een stukje lasdraad gelegd die ik aan de draadboom voor de achterlichten heb vastgemaakt. Zodoende kon na het vastlassen van het zijbalkje de draadboom weer door het balkje getrokken worden, zoals het ooit ook zat…

DSCN1969 by azu250, on Flickr
DSCN1974 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1970 by azu250, on Flickr
DSCN1978 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1979 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1983 (2) by azu250, on Flickr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2014 08:05 PM
  [ # 157 ]

Mooi werk zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2014 12:28 AM
  [ # 158 ]

Je bent ook niet zo’n kleine prutser hè? Top hoor.

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2014 10:59 PM
  [ # 159 ]

Ja, we blijven maar verder prutsen Smile


Vandaag het rechterachterscherm pas gemaakt, de naden afgekit aan die kant en hierna de binnenzijde van de achterschermen, tank- en bandenklep in de epoxy gezet. Als alles meezit kan het achterscherm rechts morgen worden vast gelast. Gaat er eindelijk weer een beetje model in komen Smile


DSCN1988 by azu250, on Flickr
DSCN1991 by azu250, on Flickr
DSCN1994 by azu250, on Flickr
DSCN1996 by azu250, on Flickr
DSCN1999 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 16 november 2014 11:23 PM
  [ # 160 ]

Goed bezig ,...... krijg je ook nog wat hulp van Ivo of is hij teveel met zijn Volkswagens bezig Smile ...

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2014 11:28 PM
  [ # 161 ]

Nee, die heb ik al een tijd niet gezien. Zal wel met zijn kevertje bezig zijn inderdaad… Smile

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2014 03:07 PM
  [ # 162 ]

Vooralsnog gaat het redelijk, ik hoop dat dat zo blijft…

vandaag het achterscherm op de AZU gelast.

Dit gebeurt er trouwens als je een nachtje een lap met thinnerresten op je spatbord laat liggen Smile
DSCN2001 by azu250, on Flickr

Nieuw achtercherm;
DSCN2003 by azu250, on Flickr
DSCN2004 by azu250, on Flickr
DSCN2005 by azu250, on Flickr

Dit is ook nog een leuk hoekje wat nog niet zo heel erg lijkt…
DSCN2010 (2) by azu250, on Flickr

Maar dat wel is..

DSCN2012 (2) by azu250, on Flickr

ontroest;
DSCN2014 (2) by azu250, on Flickr

dit in de epoxy gezet en vast een nieuw blikkie geknipt Smile

DSCN2015 (2) by azu250, on Flickr

Binnenkort er maar inlassen.

je vraagt je wellicht af waarom ik geen kompleet of deels een nieuw voorruitframe inlas?

Nou, ik vind het eigenlijk wel leerzaam om een beetje te leren plaatwerken Smile Zo weet ik dat ik straks ook weer een deel moet vervangen onder het raamrubber en ik vind dat eigenlijk wel leuk om daar zelf passende delen voor te maken. Daarbij komt dat ik nog geen ervaring heb met de pasvorm van het imitatie zincor ‘halve voorruitframe’ en omdat mijn motorkapscharnier ook nog goed is. Misschien besluit ik later nog anders maar vooralsnog doe ik het zo…

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2014 03:06 PM
  [ # 163 ]

Zojuist dat hoekje er nog even ingelast en ik heb de naden (die zoals gewoonlijk nog gewoon open waren -imitatiezooi-) van de balkjes op de tank en reservewielklep dichtgelast. O ja, en de B-stijl ook weer aan de dorpel vast gelast…

DSCN2016 by azu250, on Flickr
DSCN2017 by azu250, on Flickr

DSCN2020 by azu250, on Flickr
DSCN2021 by azu250, on Flickr
DSCN2022 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 november 2014 09:09 PM
  [ # 164 ]

Heel goed bezig!!!

Hoe ga je de (prop)gelaste delen inwendig behandelen?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2014 09:16 PM
  [ # 165 ]

Ik laat daar een paar keer verdunde epoxy tussenlopen en daarna afkitten.

Profiel  
 
 
11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook