Jeetje wat is dat angstig een BackFire, een harde knal gepaard met rook!
Bij het openen van de motorkap zag ik dat het hele injectie spruitstuk uit de rubbers was geschoten, gelukkig gebeurde dit bij het starten.
Heb er inmiddels alo veel over gelezen, maar heb nog wel twee vraagje .. kan het eenmalig zijn of kan dit nu weer steeds gebeuren?
En bij het openen van mij 123 zag ik dat het rotertje niet ntjes langs de 4 punten kwam, alles zag er nog wel goed uit, kan het rotertje verhoogd worden?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD














































Totaal aantal Berichten: 43398
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al eens kleppen gesteld? Zijn de bougiekabels wel een beetje fris?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Heb je al eens kleppen gesteld? Zijn de bougiekabels wel een beetje fris?
Kleppen zijn gesteld, en bougie kabels zien er nog goed uit, maar zal ze wel gaan vervangen.
Maar ik vermoed ook dat het rotertje in mijn ontsteking iets omhoog moet ?!
Is ook de eerste keer dat ik dit heb met mijn DS, maar dat wilt natuurlijk niets zeggen
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Je moet een injectie eigenlijk nooit koud starten op LPG. ‘s Zomers gaat het altijd wel goed maar als het kouder is kan het altijd misgaan door het grote inlaatspruitstuk. Als je het goed inbouwt dan gaat op benziine starten automatisch anders altijd met de hand overschakelen. Bovendien is het beter voor je injectiegalerij. Al dat rubber droogt anders uit en geeft heel vervelende lekkages en brandgevaar.





























Totaal aantal Berichten: 10570
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn injectie zit er op de venturi een extra aansluiting. De slang die normaliter van het luchtfilter naar de extra-luchtschuif gaat is hierop aangesloten zodat het mengsel bij nog niet warme motor niet te arm wordt. Ik had ooit een 23IE zonder deze voorziening en daarmee had ik toch wel een aantal backfires. Met dit systeem nog nooit gehad.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Bij mijn injectie zit er op de venturi een extra aansluiting. De slang die normaliter van het luchtfilter naar de extra-luchtschuif gaat is hierop aangesloten zodat het mengsel bij nog niet warme motor niet te arm wordt. Ik had ooit een 23IE zonder deze voorziening en daarmee had ik toch wel een aantal backfires. Met dit systeem nog nooit gehad.
Die slang heb ik ook. Nou moet ik zeggen dat ik na motorrevisie geen backfires meer gehad heb, maar de gewoonte op benzine te starten zit nog meer ingesleten dan de handrem lossen. Een paar keer zo’n knal dan leer je het wel, en wat ik al zei het is alleen maar goed.





























Totaal aantal Berichten: 10570
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt als een bus!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.