180 van de 190
« Eerste  < Vorige 178 179 180 181 182 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 december 2015 03:54 PM
  [ # 2686 ]
Nielsje schreef:

Ja, dat het blok wat complexer is had ik reeds begrepen.
Maar je hoeft toch niet alles te laten doen het blok?

De ervaring leert dat als je zo’n blok open maakt er altijd wat meer aan de hand is. Omdat het dan toch open ligt doe je dat ook, ander heb je het risico dat je het blok er over X tijd/km weer uit moet halen, want het “komt toch wel nauw” vandaar dat het altijd duurder wordt dan het lijkt in het begin. Als je dat al zelf zou kunnen lijkt het alleen veel werk en duur materiaal, maar als een goede specialist dat doet wordt het vanzelf duur. Maar dan krijg je ook waar voor je geld. Zo’n maserati blok is gemaakt in de tijd dat een complete revisie om de 100.000 km normaal gevonden werd.  Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat zo’n blok niet langer kan meegaan want het tegenwoordige materiaal kan beter zijn en we weten ook meer wat er echt nodig is aan onderhoud.

Als die SM bij de ex-werkgever van Waterman 5 jaar heeft buiten gestaan, en er dan “wat werk aan gedaan” is, dan is voor mij de zaak klaar: Er is het minimum aan de motor gedaan, dat moet dus binnen enige/afzienbare tijd helemaal over, leert de ervaring en dat gaat weer geld kosten. Plaatwerk: Lijkt een “overspuitklus”, ( geen wonder als ie lang buiten heeft gestaan, goed dat we dat nu weten…), daar kan je best nog een langere tijd mee rijden, maar fraai is anders en dat gaat je op den duur ook geld kosten. Dan ben ik het dus niet eens met de veilingmeester voor wat betreft z’n schatting, ik denk dat ie met 15K al aan de prijs is. ( Dat is puur mijn prive mening)

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 december 2015 04:13 PM
  [ # 2687 ]

tell me if I am wrong, Ik heb volgens mij op meerdere plekken gelezen dat een revisie van een SM blok met de nodige (noodzakelijke) modificaties al snel rond de €10 000 ligt

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 december 2015 04:18 PM
  [ # 2688 ]

10k, of meer. Dat klopt wel ongeveer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2015 04:18 PM
  [ # 2689 ]

Als dat inclusief lagerwerk en zuigers+bussen is klopt dat wel….Ik weet alleen niet of dat inclusief motor er uit en er in is. Dat is op de officiele manier ruim 2 dagen werk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2015 04:22 PM
  [ # 2690 ]

Laten we zeggen, all in dat je 15k verder ben?

Ter vergelijking uit het tijdsbeeld, een volledige blokrevisie bij een DS 21/23 blok ben je 4 a 6k kwijt? Of zien jullie dat anders?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2015 04:32 PM
  [ # 2691 ]

Hangt er helemaal vanaf wat je zelf kan.
Ik vind het wel een aardig ding.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 december 2015 10:20 PM
  [ # 2692 ]

Een motorrevisie met inbegrip van blok eruit en erin kost bij Cyril en Nard normaal gesproken wel een klein beetje meer. Hangt er vanaf of je nieuwe zuigers, bussen en nokkenassen wil of moet hebben en of de krukas moet worden geslepen. Dan ook nog ‘ns een echte ontsteking erop. Echte Koprevisie met nieuwe geleiders en nieuwe zetels…. Tikt allemaal best aan.

Voor het geval daar onduidelijkheid over mocht bestaan gezien de advertentie en iemand interesse heeft, uit eigen waarneming kan ik melden dat het blok er bij de recente werkzaamheden niet uit is geweest.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 december 2015 05:04 PM
  [ # 2693 ]

Voeren ze deze cabrio toch weer op als zijnde een orginele (chapron) Sm Confused

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=220006972&isSearchRequest=true&scopeId=C&zipcode;=&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=24&pageNumber=1#

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 december 2015 06:56 PM
  [ # 2694 ]

Blijkbaar, want volgens de informatie is hij/zij ingevoerd in het Chapron register en door Mme Noelle Chapron goed bevonden.

Dat is voor mij vergelijkbaar met de “nabouw” van de Nederlandse specialisten ( Citroen Andre en Partners, die overigens ook terecht claimen de 6e Mylord te hebben mogen bouwen, nu zijn er dus 7.. “more to come” ).

Ik persoonlijk zou “optisch” zo’n Nederlandse nabouw prefereren, dan kun je hem gelijk wat stijver laten maken, want daarin blonken de originele Mylords niet uit.
Je weet nu wel in welke richting er met de prijs gedacht wordt….. Daarvoor kun je al een mooie collectie bouwen… dus “for the man/woman that has everything but…

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 januari 2016 12:12 PM
  [ # 2695 ]
citroen23 schreef:

Zou dat ook met deze lukken ?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m987165253-te-koop-citroen-sm-1971.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr


Wordt begin februari geveild bij Bonhams:

https://www.classicdriver.com/en/car/citroen/sm/353456

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2016 12:18 PM
  [ # 2696 ]

apart: dakantenne. dat had alleen het prototype…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 januari 2016 01:05 PM
  [ # 2697 ]

Kennelijk op verzoek van de eigenaar zo gemaakt. Net als de kleur, Beige Tholonet op een 71’er terwijl dat toen niet leverbaar was. Wel een heel mooie auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 januari 2016 06:36 PM
  [ # 2698 ]

Dakantennes werden door importeurs/dealers wel vaker geplaatst op verzoek van de klant ( in Italie bijvoorbeeld).
Jammer dat de voorbumper niet recht is, op de laatste foto zie je dat het knipperlicht “hangt”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 januari 2016 07:20 PM
  [ # 2699 ]

Had ik nog niet eens gezien. Bumper eraf, recht laten maken en polijsten. Klusje van een paar honderd piek.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 januari 2016 07:30 PM
  [ # 2700 ]

Mij was het ook niet opgevallen. cool cheese

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
 
180 van de 190
« Eerste  < Vorige 178 179 180 181 182 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook