Cruise control
Caartje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 11 augustus 2009 11:31 AM

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en ben een kleine maand de trotse eigenares van een c4 by loeb uit 2007.

Wat ik raar vind bij de cruise control is dat ik hem niet kan aanzetten bij 50km/u.
Als ik 70km/u rij en hem dan aanzet kan ik wel dalen naar 50km/u(rij dan wel in vierde versnelling).
Ik heb alle versnellingen al geprobeerd maar niets blijkt de lukken om hem rechtstreeks bij 50km/u aan te zetten.
Als ik een korte afstand rij tegen een lage snelheid krijg ik wel de melding: storing snelheidscontrole en storing emissiesysteem.
Tijdens die melding kan ik de cruise control helemaal niet gebruiken.
Van zodra de melding weg is kan ik hem dus wel weer gebruiken vanaf 70km/u.

Mijn collega heeft een gewone c4 coupe en zij kan hem vanaf 30km/u op cruise control zetten, zoals het hoort..

Heeft dit toch iets te maken met die storing, ondanks dat hij niets aangeeft?
En waarom doet hij het dan wel als je begint bij 70 en dan naar de 50 gaat?
Is er nog iemand die dit probleem heeft of heeft gehad?µ

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 11 augustus 2009 11:45 AM
  [ # 1 ]

ik gok erop dat je het in de derde versnelling geprobeerd hebt?  Wink

Uit de gebruikershandleiding:

Deze voorziening werkt pas vanaf een snelheid van 40 km/uur en alleen in de hoogste versnellingen.

Dus met andere woorden: alleen in de 4e en 5e versnelling en pas vanaf 40 km/h.

En over de storing is al meer geschreven.

klik hier
of klik hier eens

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Caartje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 11 augustus 2009 12:44 PM
  [ # 2 ]

Ik heb zowel tweede, derde als vierde versnelling geprobeerd en rechtstreeks neemt hij niets onder de 70km/u.

De storing van de snelheidscontrole is bij mij enkel opgetreden bij storing emissiesysteem.
Toen ik dit navroeg bij de garage waar ik hem kocht zei hij: ‘Dat heeft iets te maken met de kleppen, een paar keer goed doortrekken en dan is dat weg’.
Hij heeft wel gelijk..
Het probleem treed enkel op als ik oma even ergens heen moet brengen.
De wagen is wel gechipt door de vorige eigenaar. Zou de auto nu ook gevoeliger zijn voor zulke storingen?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 augustus 2009 01:38 PM
  [ # 3 ]

Chippen kan slechte gevolgen hebben, valt dan ook weer te zien wat voor chip er in zit. Sommigen werken volgens een goed systeem anderen volgens een slecht systeem.
Sommige chips laten bvb de motor heel de tijd geloven dat hij nog koud is, met als gevolg dat er meer ingespoten wordt en dus de wagen iets sneller is, maar dit is natuurlijk niet zo geweldig goed. Andere systemen werken volgens een gehele reprogrammatie van de motorsoftware en zijn dus veel beter, maar echt veel vertrouwen heb ik niet in die dingen. Ik geloof niet dat het goed doet aan de motor tov hem origineel laten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Caartje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 11 augustus 2009 08:42 PM
  [ # 4 ]

Als ik hem nieuw had gekocht liet ik hem ook niet chippen maar hij zit er nu al in.
Ik ken de vorige eigenaar wel en hij lijkt me niet iemand die zomaar iets aan zijn auto laat doen.
We zullen wel zien of het voor problemen gaat zorgen.
Tot nu toe rijd hij geweldig en ongelooflijk maar waar, toen ik daarstraks nog een keer de cruise control probeerde bij 50km/u nam hij hem direct.

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 11 augustus 2009 08:45 PM
  [ # 5 ]
picassoke schreef:

Chippen kan slechte gevolgen hebben, valt dan ook weer te zien wat voor chip er in zit. Sommigen werken volgens een goed systeem anderen volgens een slecht systeem.
Sommige chips laten bvb de motor heel de tijd geloven dat hij nog koud is, met als gevolg dat er meer ingespoten wordt en dus de wagen iets sneller is, maar dit is natuurlijk niet zo geweldig goed. Andere systemen werken volgens een gehele reprogrammatie van de motorsoftware en zijn dus veel beter, maar echt veel vertrouwen heb ik niet in die dingen. Ik geloof niet dat het goed doet aan de motor tov hem origineel laten.

persoonlijk denk ik dan weer niet dat dit echt veel schade kan aanbrengen

1.6 hdi 92 en 110 pk zijn dezelfde motor’s heb ik horen zeggen, met enkel en alleen dat de 110 pk versie een variabele turbo heeft. en andere software

Dus ander programma erin en ik ben zeker dat je met die 92 pk ook safe rondrijd. ( niet overdrijven natuurlijk )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook