17 van de 21
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2015 02:22 PM
  [ # 241 ]
MiGS schreef:

Normaal gezien blijft de membraanpomp (aangedreven door de nokkenas) gewoon douwen, ookal wordt er weinig brandstof verbruikt uit de vlotterkamer.

De pomp houdt wel druk maar de nokkenas duwt er niet meer tegen aan. Dat gaat ie pas doen als het membraan benzine in de kamer heeft gepompt en weer terugveert.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 september 2015 02:44 PM
  [ # 242 ]

gisterenavond nog even in de schema’s gedoken voor dat spanningsregelaarrelais. Als ik het figuurtje van de vorige pagina over de draadboom van de GS leg kom ik hierop uit:

De rode draden zijn nieuw aan te leggen, en de aarding van de spoel natuurlijk. Nu nog ff tijd vinden dat er voor zaterdag in te beunen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 09 september 2015 11:04 PM
  [ # 243 ]

Breeze, grappige benzineretour heb je bedacht, maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?
Het te veel aan brandstof loopt dan in elk geval nog via je vlotterkamer terug. Nu bestaat er een kans dat je retour te veel wordt en je pomp het niet kan bijbenen wanneer je aan het planken bent.

Overigens twijfel ik aan de pompbeschrijving van Bogaard, al is dit met een retourleiding niet meer relevant en zal de pomp zeker de nokkenas blijven volgen.


Migs, doet je spanningsregelaar het al weer meer stabiel met het extra relais?
[Ik zou het relais overigens voorzien van een massa, anders heb je zo’n lange haspel nodig snake ]

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 11 september 2015 12:06 PM
  [ # 244 ]
karelk schreef:

Breeze, grappige benzineretour heb je bedacht]

Te veel eer. Ben slechts de nederige dienaar van MiGS, die mag assisteren en een verslagje mag schrijven.

karelk schreef:

maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?

Dan moet je wel zo’m carbo bij de hand hebben.
Trouwens op alle Alpenpassen van de Alpenrun, heeft hij geen kick gegeven. Maar de echte test komt nog met steile hellingen en tropische temperaturen.

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 september 2015 02:13 PM
  [ # 245 ]
Breeze schreef:

Te veel eer. Ben slechts de nederige dienaar van MiGS…

haha

karelk schreef:

maar waarom niet gewoon een dekseltje monteren waar een terugloop op zit?

had ik ook kunnen proberen, maar in het kader van “if it aint broken, don’t open it” en “het heeft een ander nummer dus het zal wel totaal niet passen” de boel maar lekker inelkaar gelaten.

De dekselretours die ik gezien heb (Solex en Weber) zitten allebei ter hoogte van het inlaatfiltertje, het gaat niet via de vlotterkamer.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 september 2015 01:25 PM
  [ # 246 ]

Het schakelingetje voor de spanningsregelaar werkt prima, geen fluctuerende lichtsterkte meer! Er zou nog meer mogen veranderen aan de kabelboom, ik merk dat als je de ruitenwisser inschakelt de instrumentenverlichting dimt, idem met de clignoteur. Ik denk dat ik er maar een GSA zekeringenkast inzet, die heeft meer posities!

Tijdens de Alpenrun weinig problemen, ff de handrem afstellen en het onderbrekernokje smeren, zo’n ding kan hard piepen in het ontstekingshuis. Minder prettig was het zoekerige stuurgedrag op de Autobahn, ondanks de nieuwe spoorstangen. Bleek dat de speling in het stuurhuis aan de rechterkant ineens behoorlijk erger was geworden, het uiteinde van de tandheugel kon meerdere millimeters op en neer…

Pre-Stilfser Feineinstellung

De wegenwacht heeft nog geprobeerd één en ander in fatsoen te meppen maar het mocht niet baten, ander stuurhuis nodig.

Gisteren het stuurhuis uit het donorsubframe gehaald, dat begon meteen goed met het verkloten van de schroefdraad aan stuurboord bij het eruitdraaien van de M9 (!) bout. #$%@#$%$#@#$!
Gelukkig kom ik inmiddels om in de aandrijfastapeindjes, dus die maar als tap gebruikt om het gietalu tot netjes spiralen te manen. Daarna de boel wat proberen schoon te maken

15-09-13 stuurhuis GS

Die witte plastic toeters aan beide uiteinden zijn niet symmetrisch, dwz niet axiaal met de tandheugel in het stuurhuis. Iemand een idee wat de orientatie moet zijn? Uiteinde naar boven/beneden/links/rechts?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 september 2015 01:27 PM
  [ # 247 ]

Dat wijst zich na montage bij het sturen naar de beide uiterste standen.
o, wil je dat ouwe stuurhuis eens uit elkaar slopen na de wissel? Ik wil graag weten waar die speling nou vandaan komt die er inzit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 01:31 PM
  [ # 248 ]

Je laat er geen gras over groeien Smile
Succes bij het loshalen van het oude stuurhuis!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 september 2015 01:36 PM
  [ # 249 ]

dank voor de tip, denk dat ik daarvoor wel ff een vierkoloms brug moet opzoeken, anders is het moeilijk te zien.

dat oude stuurhuis gaat uiteraard uitelkaar, ik wil zelf ook wel weten hoe Pierre dat nou bedacht had very angry

Uitbouwen moet in theorie niet te ingewikkeld zijn, er lijkt voldoende ruimte om de boel er vanonder uit te schommelen, alleen de commandeerstang van de hoogteregelaar zit in de weg.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 01:44 PM
  [ # 250 ]

In Den Haag zit op de Binckhorst een doe-het-zelf garage waar je een brug kan huren.
Verder weet ik dat in de Schiehallen ook wel een brug te vinden is, Leeghwater heeft/had daar een garage volgens mij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 14 september 2015 05:22 PM
  [ # 251 ]
Nielsje schreef:

Leeghwater heeft/had daar een garage volgens mij.

Maar dat zijn fietse(n)makers!

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 14 september 2015 05:27 PM
  [ # 252 ]

Laughing bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het mezelf te moeilijk maak, eerst maar eens kijken of het te zien is met de auto op de grond, of dat ik het kan zien aan de andere G-types in de schuur

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 september 2015 05:27 PM
  [ # 253 ]

Autotechniek is ook niets anders dan een discipline van het fietsenmaken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 september 2015 05:33 PM
  [ # 254 ]

Precies, EW heeft het door.
Maar dat weet Adri zelf ook wel..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 14 september 2015 05:36 PM
  [ # 255 ]

Mwah, uit een fietsenschuurtje in Dayton, Ohio kwam een bruikbaar vliegtoestel, maar waar kwam een automobiel uit?................ah, de Frères Peusjo.

Profiel  
 
 
17 van de 21
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook