27 van de 44
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2016 09:00 AM
  [ # 391 ]

Gisteren de linkerrem gedaan. Daar was alles netjes gangbaar. Me dus beperkt tot schoonmaken en een drupje olie op de zuigers. En ook hier wat olie laten weglopen via de ontluchting. Duidelijk minder troep in de olie dan aan de andere zijde. Aan deze zijde waren de stekkertjes van de remblokken afgeknipt maar Was eed de massadraad netjes aangesloten. Aan de rechterkant is dat precies andersom. Dus op geen van de voorwielen werkt het remblok slijtage luchtje. Is dan weer jammer.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2016 12:14 PM
  [ # 392 ]

Doordat de zuiger rechts vast zat is de rem daar waarschijnlijk heet geworden waardoor de LHM verbrand is. Had je ook nieuwe remblokken geplaatst?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2016 12:44 PM
  [ # 393 ]

Nee, op alle blokken zit nog een behoorlijke dikte. Overigens bleef de rechter rem niet hangen, maar slechts één zuiger bewoog. De klauw tordeert dan bij het remmen, zodat uiteindelijk beide blokken meedoen. Zo heeft de garage het ook ontdekt: rechts remde de auto harder dan links. Maar er loopt dus niets heet.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juli 2016 01:19 PM
  [ # 394 ]

Voor ik op vakantie zou gaan wilde ik de achterkleppen van het busje lakken, zodat het ding na twee jaar eindelijk weer in één kleur is. Door de waterpomp en het APK-gedoe is dat niet gelukt, maar nu wel Smile Het bewijs hieronder. Het busje is nu rondom Vert Jade, met een wit dakje. Niet origineel C35, maar wel origineel Citroen uit die tijd. Zit ik me wel af te vragen of ik dit nou op het kenteken moet laten veranderen: op kenteken is het ding grijs.
En woensdag maar weer eens naar de garage. Kijken of het ding nu wel APK-waardig is. Ik snap nog steeds niet dat het lichtbeeld van een van de koplampen verdraaid zou zijn. De bolletjes maar eens verwisseld - wie weet zit daar nog iets in v.w.b. het dimlicht.

Afbeelding Bijlagen
_20160725_120741.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 juli 2016 01:34 PM
  [ # 395 ]

Dat ziet er strak uit, hoe heb je de lak er opgekregen?
Klus die mij ook nog te wachten staat, ik overweeg om een rollertje te gebruiken.
Kleur wijzigen is gratis, en het is verplicht, ik zou het maar doen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juli 2016 02:32 PM
  [ # 396 ]

https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Aanvraag kleurwijziging/mailform.aspx

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juli 2016 03:54 PM
  [ # 397 ]

Okay, thanx, ga ik doen. @Nanko: industrielak (met wat Owatrol er door) met een rollertje. Kwastje voor de richeltjes en hoekjes. Zeker niet perfect maar mooi genoeg, vind ikzelf.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 11:05 AM
  [ # 398 ]

Van harte met de APK, je kan weer 2 jaar vooruit!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 27 juli 2016 11:38 AM
  [ # 399 ]

Mag ik je topic heel even kapen? Weet je waar het Orga-nummer bij een C35 staat? Een duidelijke foto in landschapsoriëntatie mag natuurlijk ook. Daarmee zou het topic Productiecodes en productiedata aangevuld kunnen worden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 11:40 AM
  [ # 400 ]

ORGA nummer heb ik nooit kunnen vinden. Dat zou 5-cijferig gestempeld moeten zijn op het schutbord? Ik zie daar niets. Misschien omdat deze busjes in Italië werden gebouwd?

Maar inderdaad, nu weer met een verse APK die opeens twee jaar goed blijft Smile. Remmen voor perfect, achter een remkracht verschil dat net toelaatbaar is. Achterremmen moet ik op termijn dus ook maar eens schoonmaken. Lichtbeeld van de koplampen opeens prima, een koplamp iets hoger gesteld door de gril iets te verzetten.
Niet fijn: er komt in de buurt van de hydrauliek pomp een beetje groene olie naar buiten. Maar goed, dat levert geen opmerking op. Wel iets om in de gaten te houden.
Nu de schorsing beëindigen. Mijn slaapplaats tijdens de ICCCR is in elk geval geregeld doei

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 11:45 AM
  [ # 401 ]
break23m schreef:

En inderdaad, nu weer met een verse APK die opeens twee jaar goed blijft Smile

Omdat de bus ondertussen 30 jaar of ouder is.

break23m schreef:

Achterremmen moet ik op termijn dus ook maar eens schoonmaken.

Appeltje eitje, met de ervaring van de voorremmen. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 11:49 AM
  [ # 402 ]

Yep, nu ik het een keer gedaan heb, komt het met de achterremmen wel goed.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 12:25 PM
  [ # 403 ]

@Rens: Ik heb nog eens gekeken, maar ik zie het echt niet. Met wat plaatjes: rechts het chassis nr ingeslagen en op een plaatje met nog wat nummmers, midden onder voorruit iets en links de typische Citroen-chaos maar zonder nummers.

Afbeelding Bijlagen
DSC_1199.jpgDSC_1196.jpgDSC_1197.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 12:35 PM
  [ # 404 ]

Ook niet op een deurstijl o.i.d.?

In 1986 was het overigens nog 4-cijferig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 12:46 PM
  [ # 405 ]

Dat het viercijferig was, zag ik zojuist in het topic dat hier over gaat. De auto staat nu zo dat ik de bestuurdersdeur niet kan openenen. Zodra ik weer ga rijden (morgen waarschijnlijk), ga ik daar ook nog even kijken. En dan moet ik toch ook eens onder de claxon van de CX gaan kijken - want daar zie ik ‘m ook niet ...

Profiel  
 
 
27 van de 44
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook