4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Cruise control
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 18 juli 2013 10:27 PM
  [ # 46 ]

Vandaag in de werkplaats de com 2000 laten vervangen

Hopelijk zijn de cc problems nu achter de rug

En mr Andre we rijden niet in een afstandse bak, rijden alle me een c6 een klassebak voor lange afstand
klinkt net iets aangenamer

Grtz

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 juli 2013 11:11 PM
  [ # 47 ]

Marcus, laat over een paar dagen eens weten hoe je ervaringen met de nieuwe com zijn. Ik wil graag weten of dit inderdaad de oplossing van de CC problemen is.

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2013 12:28 AM
  [ # 48 ]

Ik ben er ook wel benieuwd naar.
Weet ik ook wat te doen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 juli 2013 01:07 AM
  [ # 49 ]
andre.smulders schreef:

.... afdankertjes .....

klinkt laatdunkend.
Zomaar gezegd als je in zo’n nagelnieuwe rijdt.
Wanneer is een C6 een afdankertje?
De mijne heeft bijna 250 k op de klok, na de d-riembeurt kreeg ik de opmerking mee: We zien je weer terug bij 500.000.
Het enige ernstige euvel op dit moment zijn de deurvangers voor 25 euri per stuk.
En nog wat klein bier in het stoelgeheugen.
De eerste eigenaar schreef ruim 60.000 eurootjes af op mijn C6.
Ik kocht deze “afdanker” voor nog geen 10k en ben er erg blij mee. Behoudens de vertraging bij het wegrijden, kennelijk een 2.7 kwaal, die de 3.0 rijders kennelijk bespaard blijft.
Tegen de tijd dat ik de jouwe voor 10k kan overnemen, André, hoor ik het graag.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 juli 2013 01:12 AM
  [ # 50 ]
HAMA153 schreef:

Beste Marcus, laat de COM module vervangen! Daarmee is het probleem opgelost!
De dealer gaat meestal blindelings af op de Lexia.

Beetje voorbarig, gewoon eerst uit laten lezen en parameters laten controleren. Het is niet altijd de COM, ook wel eens de knopjes op het stuur

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 02 augustus 2013 09:43 AM
  [ # 51 ]

Zoals ik reeds in ander topic vermeld had dat ik met de c6 na Spanje ben vertrokken
Heeft de cc toch niet 100prct zen best gedaan
Had reeds remcontact vervangen, gaspedaal wegens te zware druk erin en laatst de com zoals bij vele andere rijders is gebeurd
Merkt direct een beter bediening van de hendels, zat toch speling op de oude die erop zat
Deze werkte een paar dagen prima onder alle omstandigheden,op af pauze uit aan
Steeds deed de cc zijn werk
Maar laatste dagen wil ik de cc meer en meer gebruiken,zekers op de lange weg na Spanje en toch te pas en onpas
Gaat deze aan en uit, snelheid instellen zie je even uw snelheid erop komen en dan begint deze te pinken
Zodat deze niet wil aanslaan, soms als cc wel werkt valt hij gewoon uit tijdens het rijden
Dus maar de plank induwen zoals in men Ds , die heeft geen cc en kom er ook overal mee.
Als we terug zijn van verlof,ga ik de lexia eraan hangen en eens rond rijden zodat ik kan zien welke storingen
Er nog zouden opkomen
Ben benieuwd na verdere verbeteringen die er hopelijk gaan uitkomen nu
Grt

Profiel  
 
willemcitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-2011

- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive LPG
Gepost: 13 augustus 2013 01:04 PM
  [ # 52 ]

Bij mijn C6 Benzine viel ook de CC en de snelheidsbegrenser reglematig uit (of ik kon hem niet inschakelen).
In de hoek van het scherm bleef alles zwart en geen reactie op de knopjes.
uiteindelijk is de krans met contacten in het stuur vervangen, en alle schakelaartjes op het stuur.
nu inmiddels 30.000 km. zonder problemen.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 december 2013 12:55 PM
  [ # 53 ]

Bij de laatste beurt zijn de knopjes schoongemaakt en uiteindelijk zijn een paar weken geleden de knoppensetjes vervangen.
Het heeft het bedienen van de CC iets verbeterd, kennelijk waren de oude knopjes vuil en versleten.
Maar het probleem is niet helemaal weg. Af en toe is nog steeds een hengst op het stuur nodig om alles weer goed te laten werken. Waarschijnlijk zal dus ook bij mij de com vervangen moeten worden.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 30 oktober 2014 01:55 PM
  [ # 54 ]

lijkt wel windows!!!

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 31 oktober 2014 11:00 AM
  [ # 55 ]

Ik heb die opstarttraagheid nog niet ondervonden. Servicemeldingen daardoor heb ik nog niet meegemaakt.
Maar naar mijn werk rij ik 11 km voordat ik bij de snelweg ben, en dan gaat de cruise control pas aan. En de navigatie van de C6 gebruik ik nooit.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 oktober 2014 11:04 AM
  [ # 56 ]

Als het stoplicht op groen gaat probeer dan eens een stoplicht sprint. De eerste seconde gebeurt er helemaal niets.
Een stoplichtsprint is niet zo nuttig, maar het kan nodig zijn om een drukke rotonde op te rijden en dan sta je raar te kijken met die seconde.
Ik heb er nu 60.000 km mee gereden, maar het went nog steeds niet. De 3.0 schijnt het niet te hebben, maar die vind ik nog te duur.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 31 oktober 2014 11:30 PM
  [ # 57 ]
AlexB schreef:

Mijn C6 Executive uit 2006

Ex-BMW-rijder ? Wink

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook