Hoi,
Ik ben van plan mijn break in de kleur Brun Palissandre te spuiten. Ik ben al bij een aantal verfwinkels geweest, maar niemand kon deze kleur maken zonder een staaltje. Nu ben ik benieuwd of iemand een ds in Brun Palissandre heeft en weet welke (RAL)kleurcode hierbij hoort? Alvast bedankt!
Mdv

Totaal aantal Berichten: 11883
- Xantia TD SX
Volgens deze site (even scrollen en de tabelletjes goed lezen, het is nou niet bijzonder overzichtelijk) is de RAL-code van Brun Palissandre 8017.
Edit: Mooie kleur is dat trouwens! Volgens mij een prima keuze voor een DS!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
RAL is volgens mij een ander kleursysteem dan de door Citroën gebruikte AC-codes, dus het omzetten van AC naar RAL levert een afwijking op. Met de AC kleurcode kunnen ze bij de verfwinkel misschien niks, maar een goede autospuiter zou het voor je moeten kunnen mengen. Mooie kleur trouwens!
<url>http://www.nuancierds.fr/AC 409 Brun palissandre.htm</url>
@ Penny Lane: Bedankt! Die RAL 8017 lijkt een stukje donkerder dan de kleur AC409. Kan iemand bevestigen dat RAL 8017 = AC409?
@ Kees Jan Smit: vond het zelf ook wel een bijzondere kleur. Bij mij op de hoek zit een hele goede verfwinkel, maar zonder staaltje kan hij niet de juiste kleur krijgen…

Totaal aantal Berichten: 113
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Goede (normale) verfwinkel heb je niks aan voor autolak op code. Enige manier is een autospuiter vragen, die hebben microfiches van alle oude kleurcodes - als ze “die oude meuk” tenminste niet weggegooid hebben…. Dus even een “goede” spuiter opzoeken.
Op die fiches die ze van hun verfleverancier hebben, bv DuPont, staat dan het DuPont codenummer en het exacte recept. Als je dit recept kunt krijgen, kan misschien je verfwinkel het ook maken.
Ik zou geen RAL code of een staal als voorbeeld kiezen, dan zit je er toch net even naast!
Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels contact gehad met Dupont en zij kunnen AC409 gewoon nog maken, dus komende week eea bestellen.
Groet,
Mdv