77 van de 79
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende > 
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 september 2014 11:06 PM
  [ # 1141 ]

Mooi man!

Heerlijk zo’n ouwe radio! Ik hoop van de weekend de audio in de BX weer orgineel werkend te hebben!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 september 2014 12:16 PM
  [ # 1142 ]
Bart1989 schreef:

‘‘dat moest ik natuurlijk gelijk even uitzoeken’’ maar gelukkig is deze gemaakt in in 1981 en 1982.

Dan had je toen in je 3 jaar oude Visa gewoon een vet moderne stereo erin!

http://www.radiomuseum.org/r/blaupunkt_nuernberg_m11m_1.html


Check again: Volgens de folder is hij mono…

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 september 2014 04:25 PM
  [ # 1143 ]

Die in de folder wel ja, ik heb ook een m11. Boeiend ook hij lijkt erop Smile

Vandaag ben ik bezig geweest met de remmen! Aanvankelijk had ik blokken en remslangen voor besteld, bleken de blokken de verkeerde te zijn Sad

Daarom nu eerst het maar gehouden bij de remslangen voor. Ik heb namelijk ook echt geen idee hoelang de oude er al onder zaten, de remmen bleven zeker met warm weer zo nu en dan wel eens hangen. Na wat studie zou dit nog wel eens kunnen komen door rotte remslangen van binnen..

Aan de buitenkant zie je in ieder geval niks aan de oude;

Echter bij het in de slang knijpen zodra hij doorgeknipt was kneep ik het verrotte rubber er zo uit..

Nu zit er weer mooi een nieuwe slang aan.

Ondertussen was ik al zoveel remvloeistof doorgelopen dat het hele reservoir inmiddels volzat met verse remolie. Daarom gelijk de achterremmen door laten lopen zodat die leidingen nu ook volzitten met verse remvloeistof.

Daar komt de oude vloeistof, na 4 jaar lekker bruin.

Ondertussen zorgen dat er genoeg in het reservoir blijft zitten.

En aan de andere kant komt de heldere vloeistof er inmiddels uit.

Andere kant herhalen, alles weer goed vastdraaien, pedaal hard—> check en testritje maken. Remt weer als een dijk en hij lijkt wat soepeler te lossen.

Met wat geluk verklaard dit ook het verbruik van 1 op 13,5. De volgende tankbeurt zal het uitwijzen!

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 september 2014 05:36 PM
  [ # 1144 ]

very good goed bezig Bart.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 oktober 2014 09:02 PM
  [ # 1145 ]

Bedankt eXpelliarMus!

Afgelopen weekend heb ik een set winterbanden opgehaald bij mijn ouders van hun oude Xsara om te verkopen (iemand interresse)? En hoe leuk is het om die op te halen met de Visa + het karretje. Fijn de pas erin met een dikke 100 kilometer per uur op de teller.

Eenmaal thuis was ik het karretje aan het afkoppelen en toen viel het me op dat de Visa steeds wat langzamer stationair ging lopen tot ze gewoon uitviel. Totaal andere symptomen als een poos terug dus dat is apart.. Anyway, ze starte direct weer en ze reed ook gewoon. Gisteravond heb ik haar weer gestart en toen gebeurde het weer!

Nu moet ze morgen voor de APK dus ik dacht ik laat de garage er dan wel even naar kijken, rijden deed ze immers nog gewoon goed. Vanochtend vol goede moed begonnen aan de rit naar mijn werk met dus weer het karretje ditmaal met de winterbanden van mijn eigen Xsara erin. Die kunnen dan even op de velg worden gelegd..

Ik was nog geen 600 meter op de snelweg en hup weg vermogen. Ik kon het gelukkig zo laten uitrollen de eerste de beste parkeerplaats op. Daar sta je dan..

Goed, kap open en starten maar. Goh, hij doet het direct maar zodra je weg wil rijden en dus vermogen vraagt is het gelijk klaar. ANWB bellen? Geen zin in dat gedoe en ik was immers nog maar net van huis. Buurman gebeld en die heeft me weer binnendoor gesleept naar huis.

Nu denk ik dat door het karretje en de relatief hoge snelheid er zoveel benzine word gevraagd dat er ergens een vuiltje ingeschoten is. Ik zal het benzinefilter vervangen en de sproeiers allemaal doorblazen. Hopen dat, dat het probleem is en dan over 2 weken een nieuwe poging voor de APK.

Misschien is zelf de benzinepomp wel overleden, al lijkt me dat stuk aangezien dat ding pas 10000 km oud is.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer de carburateur los cry

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 09 oktober 2014 11:58 PM
  [ # 1146 ]

Leuk he een auto hebben, je blijft bezig, lees Yuri zijn stukje maar, maarrrr de aanhouder wint!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 10 oktober 2014 06:35 PM
  [ # 1147 ]

Bart, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er door de hoge snelheid ergens een vuiltje is ingeschoten. Je hebt de boel al zo vaak schoon gemaakt en een filter geplaatst.
Heb je ooit wel eens alle brandstofslang vervangen?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 oktober 2014 06:55 PM
  [ # 1148 ]

Jehp, in 2010 is de complete brandstofleiding + slangen preventief vervangen.

Heb net het filter (niet vies) al even los gehad en dacht even dat hij het deed. Hij bleef namelijk prima 5 minuten op 3000 toeren draaien met de choke erop. Met rijden echter was met een paar honderd meter de lol weer op.

Zoiets begint steeds meer te lonken ROFL

http://www.burton2cvparts.com/carburateur-solex-visa-652cc-2621-revisie-p-3944.html

Maarja 200 pietermannen, dat is de iets minder dan een kwart auto. Goed dan ben je wel van het gezeur af.

 

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 oktober 2014 08:03 PM
  [ # 1149 ]

Dit is niet de carburateur, maar een verstopt filter/benzine dop die niet ontlucht/gare pomp

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 oktober 2014 10:27 PM
  [ # 1150 ]

Zodra ik onder de auto het filter lostrek (thv de bijrijder) loopt de benzine er met een behoorlijk tempo uit. Wat betreft die pomp, dat moest ik natuurlijk gelijk proberen.

Hup slang van de carburateur af, wijnfles erbij en starten maar. Nou die pomp heeft met een paar slagen in no time een flinke bodem in de fles.

Waar ik nog wel aan zat te denken; een paar dagen gelijk viel me op dat de slang los op de carburateur zat. Plots had ik heel de slang in mijn hand inclusief het staafje van de carburateur waar je de slang opschuift. Nu heb ik deze weer terug in de carburateur gehamerd zodat deze daar weer vast aan zit. Misschien heb ik daarmee wel wat gesloopt aan het binnenste van het complexe onderdeel.

 

Profiel  
 
Gepost: 10 oktober 2014 10:37 PM
  [ # 1151 ]

Te ver naar binnen geklopt, waardoor het buisje niet goed meer doorlaat bv. Zit er een filtertje achter?

Edit, net even naar de foto op de site van Burton gekeken, die 12mm boutkop links van het inlaatpijpje, daar zit als het goed is een filtertje achter. Ik zou eens kijken of daar ook benzine uit komt…

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 oktober 2014 11:51 AM
  [ # 1152 ]

Vanochtend vol goede moed begonnen. Eerst alle sproeiers doorgeblazen maar hier was niks aan de hand.

Toen wou ik de vlotternaald losdraaien en wat blijkt, deze zat al los! Je zat aardig warm graddus Smile

Alles weer vastdraaien en een proefritje van zo’n 2 kilometer. Niks aan de hand..

Nu nog moed vinden voor een wat grotere rit Laughing

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 oktober 2014 10:38 PM
  [ # 1153 ]

Snelwegritje van 15 kilometer ging prima. Het lijkt weer gefixt te zijn, vrijdag voor de APK..

Verwacht ik ernstige dingen? Eigenlijk niet..

Misschien de richtingaanwijzer die te langzaam tikt of te dunne remschijven voor.

In een ander topic over een 2cv lees ik dat vlot achteruit rijden je bak kan slopen. Geldt dat voor een Visa bak ook?

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 oktober 2014 10:38 PM
  [ # 1154 ]

Snelwegritje van 15 kilometer ging prima. Het lijkt weer gefixt te zijn, vrijdag voor de APK..

Verwacht ik ernstige dingen? Eigenlijk niet..

Misschien de richtingaanwijzer die te langzaam tikt of te dunne remschijven voor.

In een ander topic over een 2cv lees ik dat vlot achteruit rijden je bak kan slopen. Geldt dat voor een Visa bak ook?

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 oktober 2014 08:26 PM
  [ # 1155 ]

Jippie!

Ik mag weer tot 10-12-2016.

Op een zachte achterband na mankeerde er niks aan. Zelfs de verlichting stond goed! Over de richtingaanwijzer twijfelden we, dus die hebben we maar vervangen. Überhaupt is het een prettig idee als het ding gewoon rapt tikt. Op de vooras zit 0% remverschil (echt waar!) en op de achteras 21%. De handrem zat op 27%.

Wel ging er een halve liter versnellingsbak olie bij, zoiets had ik wel verwacht want deze lekt wel een beetje. Ook zijn de remblokken voor vervangen en de linker remklauw zit een andere op. De hele stofhoesjes van die andere waren verdwenen. De Visa rolt nu nog weer beter, een tankbeurt zal uitwijzen of het verbruik nu richting de 1:16 kan..

Roesten doet ze lekker nog steeds niet. Alleen de randen van de achterschermen heb ik laatst kaalgeschuurd en bijgewerkt met metaalverf.

Als de ‘‘motivatie’’ niet wegzakt of er wat anders gebeurt ga ik nog lekker lang plezier hebben van de Visa cool smirk

 

Profiel  
 
 
77 van de 79
« Eerste  < Vorige 75 76 77 78 79 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook