handremkabel probleem v6
flip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 04-08-2010

Gepost: 06 november 2010 05:55 PM

De handremkabel linksvoor zit los. Hij wordt niet geactiveerd bij het intrappen van het pedaal. Ik kan de kabel er niet uittrekken aan de wielzijde…dus vermoed ik dat ie niet gebroken is maar slechts uit de vergrendeling geschoten is. Ik heb onder de auto gekeken maar kan niet zien of dat ook zo is.

Kan iemand mij vertellen wat hiervoor allemaal verwijderd moet worden om te kunnen zien wat het probleem is?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 november 2010 07:08 PM
  [ # 1 ]

Als je het hitteschild van de uitlaat loshaalt, kun je dacht ik al redelijk bij de hefboom waar de kabels inzitten.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 november 2010 10:03 PM
  [ # 2 ]

Mijn 3 liter V6 had exact hetzelfde maar dan rechts.
Bij intrappen ging het pedaal vrij ver en deed rechts haast niets.
Onderzoek bij de APK wees uit dat de buitenkabel uit de “geleider” midden onder de auto was geschoten.
Daardoor heeft de binnenkabel niets om zich tegen af te zetten als het ware.
Het hitteschildje (4 of 5 moertjes geloof ik) bij de uitlaat losgehaald en met beleid zo ver mogelijk naar de achterkant van de auto geschoven. Toen ontstond er voldoende ruimte om de kabel weer vast te zetten.
Wellicht dat dit bij jou ook de oplossing is.

Succes, Furrie

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook