2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
HiFi systeem met subwoofer
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 20 januari 2011 06:17 PM
  [ # 16 ]

Tja, mijn keuze zou het pakket “Select Myway confort” zijn.

Dit pakket bestaat uit:
- Pack radio/hifi (Euro 483,-)
- Pack confort (Euro 496,-)
- Pack myway?

Bij de e-HDI betaal je dan volgens mij voor het navigatiesysteem 1289 - 979 = 310,- Euro.
Dat is meer geld als een TomTom of ander mobiel apparaat. (al kost een PDA ook best enige knaken)

Maar…
- Je moet zo’n mobiel ding meezeulen (als het geen PDA betreft), achterlaten is diefstal gevoelig
- Mobiel apparaat heeft voeding en mogelijk nog andere snoeren nodig
- Mobiel apparaat heeft ergens een steun nodig, i.c.m. Hifi pakket is de Garmin optie niet mogelijk

Voordeel van zo’n mobiel ding is dat je “ergens” wel aan een software update kan komen.
En dat deze updates vaker uitkomen. (al zou ik toch niet iedere keer gaan klooien met updaten)

Voordeel van vaste inbouw is…
- Je hebt hem altijd bij je
- Geen geklooi met snoeren enz..
- Ontvangst zonder problemen (ik heb wel eens een xsara gehad waar een tomtom het niet deed vanwege de voorraam, dus klooien met de plaats waar ie moet komen zitten, of extra antenne o.i.d.)

Nadeel is dan wel de updates, die zijn lastiger aan te komen.
Ik heb ergens een prijs van 149 Euro voorbij zien komen. (vind ik op zich meevallen, ik zou 1x per 3 jaar updaten denk ik, dus 50 Euro per jaar)


Wat ik het grootste nadeel van de RNEG/Myway vind is dat er geen poort meer vrij is voor een USB poort.
Dat is klote. Ik ben niet van plan om een Ipod of wat dan ook aan te schaffen om muziek af te kunnen spelen. En de extra USB box kan er volgens sommige wel op geconfigureerd worden, anderen zeggen van niet. Bovendien kost zo’n ding bij Citroen iets van 250 Euro. Inbouw moet door de dealer gedaan worden, vanwege het programmeren van de Can-poort
Maar dan is er nog geen garantie dat het werkt…. (er is al redelijk wat over te vinden op het internet)

Als er USB sticks in zouden passen, zou ik niet eens na hoeven denken en koos ik voor Myway.
Daarintegen de optie zonder Hifi en zelf andere speakers inbouwen is mogelijk. (boeit me niet dat het een leasewagen is)
Maar Hifi gaat niet, want ik zou dan ook een Garmin aanschaffen.

Ik heb de Hifi gehoord en vond hem beter klinken dan de standaard radio (ook gehoord, andere proefrit)
Tijdens de proefrit heb ik geen ander medium als de radio gehoord. Wel wat lopen klooien met de instellingen. Vond er een redelijk geluid uit komen. Het hoeft bij mij niet knalhard te kunnen. (dat heb ik vroeger gehad) Zou dat wel moeten, dan hoefde er voor mijn niet eens een radio in te zitten, dat zou ik zelf wel regelen Smile

Ik denk dat het dus MP3 cdtjes branden gaat worden Sad

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 januari 2011 12:28 AM
  [ # 17 ]

Ik heb ook lang getwijfeld, wilde graag een USB poort maar dat ging niet in combinatie met de MyWay. Het was dus of de MyWay of de USB poort. Ik vind de USB poort wel heel fijn maar mijn dealer gaf mij aan dat het (nu nog) niet ism MyWay ging. Dan toch maar de MyWay want die ziet er wel heel puik uit en de berichten in dit forum geven ook aan dat er wel degelijk grote voordelen zijn ten opzichte van draagbare apparatuur.
Toch hoop ik dubbel te scoren en dat er uiteindelijk een mogelijkheid komt voor de USB icm MyWay.
Ik wilde dat ie al voor mijn deur stond en ik hoop over 3 maanden maar we wachten maar rustig af.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 04 februari 2011 11:43 PM
  [ # 18 ]

Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan en hoewel ik goed geluid zeer belangrijk vind (zie mijn nickname), vind ik een mooie navigatie ook belangrijk. Ik heb in mijn Peugeot 107 momenteel een 1-DIN Pioneer radio/navigatie klapscherm (niet diefstalgevoelig door afneembaar front) uit 2004 (!)en daar kan ik alles mee. CD en DVD-video, iPod en iPhone (via stuurbediening), AV-inputs en outputs, achteruitrijcamera.

Eigenlijk wel idioot dat een auto die zo technologisch voorop staat als de DS3 op het gebied van auto-entertainment zo achter loopt. Ik vind dat je standaard ondersteuning zou moeten hebben voor iPod en iPhone, zowel muziek als video en ook (stuur)bediening. Op dat gebied lopen ze hopeloos achter…

Ik kon op internet niet duidelijke verhalen vinden over een after-market radio van een ander merk, en dan vooral de invloed op het CAN-systeem en de systeemmeldingen, en durfde het niet aan om zelf in te gaan bouwen. Dus uiteindelijk ook voor de MyWay gekozen. En de extra luxe als automatische airco en parkeersensoren zijn natuurlijk een leuke bonus.

Veel vertrouwen in een firmware update voor een (betere) USB-box aansturing heb ik echter niet. Anders was dat er inmiddels toch al geweest?

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 05 februari 2011 01:56 AM
  [ # 19 ]
Hififreak schreef:

Ik kon op internet niet duidelijke verhalen vinden over een after-market radio van een ander merk, en dan vooral de invloed op het CAN-systeem en de systeemmeldingen, en durfde het niet aan om zelf in te gaan bouwen.


Op ds3spirit.fr vind je een hele thread over het inbouwen van RT5 (NaviDrive) in de DS3, met foto’s.

Hififreak schreef:

Veel vertrouwen in een firmware update voor een (betere) USB-box aansturing heb ik echter niet. Anders was dat er inmiddels toch al geweest?

Inderdaad. Lijkt me sterk dat er ooit nog een update gaat komen; zoals ik al in een andere thread schreef is intussen al de volgende versie - genaamd “eMyWay” - uit voor de nieuwe C4. Lijkt erop dat producent Harman-Becker het MyWay station alweer gepasseerd is en dat wij DS3 MyWay’ers achter blijven zonder enige connectiviteit. Ik heb uit armoe maar een MP3 CDtje gebrand. Sad

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 05 februari 2011 03:30 AM
  [ # 20 ]

Ik ben wat dieper in die ds3spirit thread gedoken en vond daar deze samenvatting over het hele RT5 verhaal. Automatisch vertaald met Google translate, dus af en toe krom taalgebruik:

Wat is RNEG?
Dit is de codenaam voor de MyWay, Radio Navigatie entry-level systeem wordt gebruikt door Citroën en Peugeot.

Wat is RT5?
Dit is een model van Radio Navigation team dat de C5 bijvoorbeeld het geavanceerde.

Wat is het verschil tussen de RT5 en RNEG?
TPN5 biedt een betere schermresolutie, navigatiekaarten worden in 3D weergegeven voor 2D tegens RNEG, TPN5 een geïntegreerde harde schijf van 10 gigabyte heeft, de RT5 heeft de volgende poorten USB / RCA / Video op een RT5 ook een SIM-kaartlezer voor GSM (je moet ook de antenne van de auto te gebruiken, zie yetomell).

Wat is de harde schijf?
GPS-kaarten en MP3 op te slaan.

Zijn er eventuele incompatibiliteit met de DS3?
Ja, de RT5 is incompatible met de E-Touch. Het is echter mogelijk om E-Touch uit te schakelen dankzij telecoding uw auto dankzij de programmeur LEXIA DC.

Verliest niet een van de functies met de overgang naar RT5 (configuratie neerzetten sensoren, automatische ruitenwissers, ...)?
Nee.

Is het mogelijk om montage van de RT5 manier Plug & Play?
Ja en nee, het enige dat te TPN5 behoefte om te communiceren met uw auto is te weten dat de VIN van de laatste.

Kan PSADiagnostic een Plug & Play systeem bieden?
Ja, het kan pre-télécoder TPN5 met uw auto VIN-nummer en télécoder TPN5 te activeren de temperatuur weer te geven motor en het koelsysteem.

Wat is de prijs?
De prijs varieert afhankelijk van de schaduw van RT5 (zwart of wit / chroom), kabels (gordels) gevraagd (USB / RCA / Video), pre-Télécodage, assemblage.

Kan PSADiagnostic het installeren?

Ja.

Kan PSADiagnostic de kit opsturen?

Ja.

“PSADiagnostic” is iemand op het ds3spirit forum die de installatie al vaker gedaan heeft. Ik lees in de thread dat mensen zo’n 400-450 euro kwijt zijn aan de operatie.

Komt op mij over als net iets teveel gedoe (kosten + eTouch kwijt), dus ik hou het maar op m’n MyWay met zijn ongemakken.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 06 februari 2011 07:23 PM
  [ # 21 ]

Gisteren “proef” gereden in een DS3 met navigatie.
Vond het eigenlijk allemaal best. Beetje wennen, maar dat lukte zelfs zonder handleiding.

Alleen als ik anders dan MP3 cd’s wil, zal ik een apparaat moeten gaan zoeken wat op de aux ingang een goed geluid kan voortbrengen.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Rense
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-10-2011

Gepost: 16 oktober 2011 01:20 PM
  [ # 22 ]

Het is dus helemaal niet mogelijk om een andere inbouw navigatie/entertainment systeem in de DS3 te laten monteren door de Citroen dealer? :/

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 16 oktober 2011 09:33 PM
  [ # 23 ]

Het is het enige inbouw systeem, je kunt wel een TomTom krijgen die redelijk geïntegreerd is maar helemaal kan alleen de MyWay
ps, aux met een Ipod werkt wel perfect, goed geluid maar je moet je Ipod bedienen om muziek te wisselen, ik ben daar inmiddels aan gewend

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 16 oktober 2011 10:00 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook de keuze gehad. Voor iets van 300 Euro meer een grootbeeld navi. Geen slechte deal. Ik heb later toch voor alleen het hifi-setje gekozen. Ik rijd prive, gebruik mijn Tomtom al nauwelijks dus de navi ook niet veel. Daarnaast speelde bij mij de diefstalgevoeligheid nog een rol.

Achteraf ben ik nog steeds blij met alleen mijn hifi-setje en confort pack natuurlijk. Goed geluid, oke…bij flink volume rammelt de sub…kwestie van een keer aanpakken en dempen. Een collega van mij heeft het My Way systeem en dat crasht de hele tijd. Zijn auto moet er eind oktober voor terug…. Ik heb zero problemen! Op t net zijn er meer die veel problemen hebben met het My Way systeem….laat staan hoeveel er hier klagen dat de software oud is en nieuwe software duur is….

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 16 oktober 2011 10:49 PM
  [ # 25 ]

Idd software is duur maar ja.
hoevaak vernieuw je die??

1 x per 2 jaar??

en de eerste keer kun je hem al van de dealer krijgen door een beetje te klagen dat de navi software oud is.

verder werkt het My-way perfect in beide DS3’s

en idd sub rammeld een beetje maar bij 1 auto is die al afgekopeld en ligt er een Hifonics install in en de andere moet bijna klaar zijn voor 1-3juli 2012.

maar daar gaat wel ff wat meer tijd in zitten om daar een wedstrijdwaardige instal in te lepelen.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 22 november 2011 11:23 AM
  [ # 26 ]

Ergens hier las ik iets over het verschil tussen de standaard geluidsinstallatie en het geluid dat het HIFI pakket je kan bieden. Vooropgesteld, een auto is een slechte omgeving voor natuurgetrouwe weergave. Zeker als ik dat afmeet aan een zeer goede geluidsset thuis, waar de luidsprekers hét belangrijkste onderdeel vormen. In de auto doen ze dat ook, ware het niet dat in een rijdende auto de luidsprekers een dusdanige geluidsdruk aan moeten kunnen dat er aan de, relatief kleine, luidsprekers in onze DS3 nogal wat eisen worden gesteld. Het pack HIFI doet het zeer goed vind ik. Het gaat hier niet om de te leveren geluidsdruk alleen, maar om het totaalplaatje. Als je de sub dusdanig afstelt dat hij doet wat hij moet doen, dan zullen resonanties vrijwel niet voorkomen, afhankelijk van de dynamiek in de opname. En hier komen we meteen bij het probleem wat maar moeilijk op te lossen is: de voor in de auto soms te grote dynamiek bij cd’s. Dynamiek is het verschil in geluidsdruk bij harde en zachte passages. In een rijdende auto zou een goed werkende AVC (automatische volume controle, zoals in juke boxen wordt toegepast) beslist een uitkomst zijn. Dat zal ervoor zorgen dat je tijdens de rit minder snel aan de volumeknop zal komen, wel zo veilig overigens. Natuurlijk doet dit geweld aan de HIFI-beleving, maar zoals gezegd, een rijdende auto is een slechte HIFI omgeving. Bij radio ontvangst speelt dit minder, omdat hier het geluid door limiters en andere geluidsbewerkingen die voor radiouitzending nodig zijn dusdanig is bewerkt dat de dynamiek in het geluid al voor een belangrijk deel genivelleerd is. Het probleem van de dynamiek doet zich bij iedere muzieksoort voor, maar bij klassieke muziek in het bijzonder. Zo zal bij een onbewerkte opname het triangeltje of het klavecimbel meestal in de geluidsmix, gevormd door rijgeluiden, ten onder gaan. Ga je zachte passages ophalen dan heeft het uiteindelijk resultaat welliswaar weinig meer met HIFI te maken, maar je hebt wél een redelijk resultaat voor in een rijdende auto.

Alles afwegende doet het pack HIFI in de DS3 het verre van verkeerd. Goed afgesteld (dit is sterk afhankelijk van de soort muziek die je beluisterd EN de bron) biedt het systeem prima weergave. Wel heb ik de centrale luidspreker op het dashboard wat getemperd en heb ik de sub dusdanig afgesteld dat hij geen bonkende geluiden voortbrengt. Zeer vermoeiend op de lange duur. Dus heb ik geen vervelende resonanties ook. Ook luister ik naar internetradio in de auto. Gewoon de telefoon ( HTC Desire S)  met een aux kabeltje aangesloten en internetradio via 3G gaat geweldig. Dynamiekproblemen doen zich hier niet voor, omdat het geluid net zoals bij radio-ontvangst al bewerkt is. Wel is de geluidskwaliteit zeer afhankelijk van wat het station maximaal beschikbaar stelt. Bitrates en verbindingskwaliteit zijn hier de bepalende factoren. Maar zoals gezegd gaat het prima. En omdat je met het pack HIFI veel kunt doen aan afstellingen van het geluid is het beslist geen foute extra investering.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 23 november 2011 01:16 AM
  [ # 27 ]

De door mij bestelde auto heb ik gekozen voor het radio pack met hifi.
Dus geen myway. Dit omdat ondanks dat ik het grote scherm heel mooi vind, de navi niet de beste op de markt is. Tevens kan mijn mobiele telefoon ook als navigatie dienen. Toch kom ik op een uiteindelijk verschil van 422 euro meer wanneer je myway neemt en dat zet me een beetje aaan het twijfelen.

Pack select comfort = 729
radio pack =.          483
Samen                 1212

Myway =  Select comfort +radio pack+navi = 1634

Wat raden jullie aan, is de radio van myway ook beter dan de std ofniet??? Ik vind de standaard radio namelijk kwa looks afbreuk doen aan het interieur terwijl die van de myway er goed uitziet.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 23 november 2011 01:51 AM
  [ # 28 ]

als je dan voor een nieuwe auto gaat dan maakt die paar euro ook niet meer uit. Dan maar mindere velgjes, of een spoilertje minder. maar wel die navi er in.

Ik ben daarom voor myway gegaan, niet het beste systeem, maar uiteindelijk wel erg fijn in gebruik en je gebruikt het toch vaker als het er standaard in zit.

ik zou iig niet de standaard radio houden want die is naar horen zeggen super brak. Tevens hoop ik wel dat je ook de sportstoelen neemt want die standaard houten kistjes die ze meeleveren zijn ook dramatisch.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 23 november 2011 02:07 AM
  [ # 29 ]

Tja dat is het hem, ik heb nog geen lm velgen en de spoiler komt ook later pas Wink ik heb wel het sport interieur erin gekozen omdat ik de std stoelen zelf heb mogen voelen. En die zitten echt waardeloos! Maar het geluid vN een radio pack met hifi is dus anders als dat van een myway installatie met std hifi? Ik vind muziek belangrijk in de auto en als daar ondanks een hifi een groot verschil inzit zou dat mijn keuze wel eens kunnen beinvloeden.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 23 november 2011 08:41 AM
  [ # 30 ]

Die velgen heb je toch pas in de zomer nodig. Laat op je stalen velgen een set winterbanden afleveren. Heb je dat ook meteen.
En ik bet zeer tevreden over myway. Heb thuis ook een TomTom, werkt ook prima (in onze andere auto)
Voorheen had ik een VDO Dayton. Ben wel blij met een groter schermpje.
Andere merken die ik gehad heb is Alpine (Dvd navigatie), diverse inbouw VDO radio’s en de eerste, de Carin van Plipse.

De audio van de Myway vind ik prima. Het enige minpuntje kan zijn dat er geen USB aansluiting beschikbaar is.

Las op het internet dat de 2011/2012 kaarten inmiddels beschikbaar zijn. Dus als je voor Myway gaat, probeer die erbij te regelen. Dan heb je in ieder geval de laatste kaartversie (heb je als het goed is trouwens ook wel recht op, want hij is beschikbaar op het moment dat je auto geleverd wordt)

Je kan de zomerbandjes meer naar huis nemen, om deze later op een 16 Inch LM set te monteren.
Maar als je grotere velgen wil, ruil ze bij aankoop dan tegen de winterbanden.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook