6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
rechter voor steekas vervangen visa 4x4
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 21 augustus 2014 01:00 AM
  [ # 76 ]

vandaag is de mille piste sonder echte problemen door de keuring heen gekomen
hij mag dus weer rijden
heerlijk die herry in de auto
terwijl I buiten toch best beschaafd is

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 22 augustus 2014 12:30 PM
  [ # 77 ]

Gefeliciteerd…> Mooi Wark…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 31 augustus 2014 01:18 AM
  [ # 78 ]

Er is me trouwens 1 dingetje opgevallen hier op de website
Zo een beetje elk type citroen heefd zen Eigen groep
Behalve de visa
Die moet delen met de lna de c15 en de axsel
De c15 kan ik nog begrijpen omdat die op basis van de visa is
Maar dat geld ook voor de berlingo en de saxso en die zitten niet samen
Ook staat de saxso op het onderstel van de Peugeot 205 wat weer eigelijk het onderstel van de oorspronkelijke visa 2 was


De lna is op basis van een talbo en in samenwerking verkocht onder 3 merknamen tabo samba citroen lna en Peugeot 104
Eigelijk net zoals de laatste 3 eenhijd met Toyota als derde merk
De axsel is een total andere auto die oficieel nieteens bedoeld was voor de markt hier maar aleen voor het oostblock waar I ook gemaakt werd
er zit geen onderdeel in wat ook maar past op de visa
wat weer wel het geval is met de 205 en de saxso

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 augustus 2014 02:38 AM
  [ # 79 ]

hm denk dat het eerder in een tijdsgeest is gezien waarom ze bij elkaar passen en ook omdat het doelpubliek hetzelfde is.
Maar wat dacht je van overige Citroën modellen, daar zit mijn C8 onder tesamen met ....
Mij stoort het niet, zijn de modellen met het minste publiek, die kun je toch niet allemaal een apart forum geven.

Maar de Visa heeft toch z’n onderstel en motor van de LN?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 31 augustus 2014 02:30 PM
  [ # 80 ]

nee de visa 2 cylinder heefd gewoon een citroen motor
de 4 cylinder is de talbo motor die toen door psa was overgenomen
de lna deeld wel onderdelen met de visa maar je kunt de achterdraagarmen van de lna niet gebruiken voor de visa

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 augustus 2014 02:53 PM
  [ # 81 ]

In de LN is toch ook de 2cyl geleverd

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2014 03:17 PM
  [ # 82 ]

Er klopt niet veel van heel dat modeloverzicht volgens mij.

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2014 04:04 PM
  [ # 83 ]

De vijfdeurs Peugeot 104 en de Visa delen motoren en bodemgroep volgens mij. De LN(a) is een versie van de driedeurs 104Z en de Talbot Samba. In beide gevallen had de Citroen ook een versie met een luchtgekoelde 2-cilinder op 2cv basis. De andere modellen deden het alleen met achterovergekantelde viercilinderblok met versnellingsbak in het carter dat samen met de Regie Renault was ontwikkeld (en ook in de Renault 14 werd gebruikt). De Peugeot 205 was een serieuze doorontwikkeling van de 104. De Visa diesel (en de C15) waren de enige die de nieuwe bredere voortrein van de 205 mee kregen, wat te zien is aan de kunststof voorschermverbreders. De Axel is inderdaad een verhaal apart dat eigenlijk alleen wat uiterlijke kenmerken met de Visa deelt. De Visa kreeg een onrechtstreekse opvolger in vorm van de AX. Een doorontwikkeling daarvan werd de eerste generatie Peugeot 106, die onderhuids niets met de 205 van doen heeft, behalve sommige TU-benzineblokken. De tweede generatie 106 en de Saxo zijn dan weer een soort eeneiige tweeling. Een Berlingo en een Saxo hebben niets met elkaar van doen. Onder de eerste twee generaties Berlingo zit de voortrein van een ZX en de achtertrein van een Peugeot 405 break, enzovoorts enzovoorts. Er zit altijd wel ergens een stukje kruisbestuiving tussen al deze modellen, maar dat de keuze voor het onderscheid tussen de diverse rubrieken op dit forum daar niet helemaal op gebaseerd is moge duidelijk zijn.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 augustus 2014 04:21 PM
  [ # 84 ]

De Berlingo staat zelfs op hetzelfde front van de ZX (chassis), dat is bij de Berlingo met wat plaatwerk gewoon hoger gemaakt.
Kijk maar eens op page 2 en 3 van mijn foto’s, wit is ZX blauw is Berlingo http://s9.photobucket.com/user/pasojo/library/?sort=3&page=2

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 31 augustus 2014 11:48 PM
  [ # 85 ]

nou als de saxo en de 106 niks met de 205 te maken hebben

mag jij me verklaren waarom de bodemplaat en de achteras gewoon hetzelfde is als van de 205
ook de voorstoelen en achterbank uit de 205 passen in de saxso en de 106
zelfs het dashboard in over te plaatsten zij het dat het aan de zijkanten niet netjes sluit

ook past het subframe voor van de 205 direct op een saxso
en dat is mooi want de swaxso werd niet geleverd met de zwaardere draagarmen van de 205 en visa gti
het monteren van het 205 subframe was een mooie manier om een saxso stabieler te maken

Sorry ik ga al mee vanaf het eerste uur
en heb al deeze auto,s regelmatig onderhanden gehad
zelfs de vreselijk slecht gebouwde axsel

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 01 september 2014 12:13 AM
  [ # 86 ]

Ehhm, achteras van een 205 is anders als van een 106, Saxo en AX. Voorstoelen van een 205 passen zo niet in een 106, Saxo en AX. Een 106, Saxo en AX hebben geen subframe aan de voorzijde, die van een 205 gaat daar ook zeker niet passen.

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 01 september 2014 10:46 AM
  [ # 87 ]

ik heb zelf de achteras kompleet met torsie van een saxso vts onder een 205 gemonteerd omdat die van de 205 nogal slect was

en een saxso geen subframe
waar zitten bij jou de draagarmen dan aan gemonteerd

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 01 september 2014 08:43 PM
  [ # 88 ]

De draagarmen zitten aan 1 kant onder de carrosserie vastgebout en aan de andere kant aan een grote steun die aan de carrosserie vastgelast zit (de boogjes links en rechts van de uitlaat). Saxo, 106 & AX hebben geen los subframe.

Achteras 205

Achteras AX, Saxo & 106

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 01 september 2014 10:17 PM
  [ # 89 ]

die delen die voor aan de caresorie gebout zitten dat is het subframe
stelt wijnig voor inderdaat maar de montagegaten komen precies overseen met de gaten van de 205
je moet wel aaqn de voorkant exstra montagesteunen monteren
die bij de 205 en de visa gti aan de caresorie zitten

de achteras
das grappig
ik heb dat spul indertijd los gekocht
dus ik heb nooit gezien of ik echt een saxso achteras had
het werd mij geleverd als zodoende

maar maak nu is een foto van de bodemplaat van bijde auto,s dus de 205 en de saxso

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 01 september 2014 10:20 PM
  [ # 90 ]

we dwalen echter wel af van waat het om begon
het ging juist om dingen die niet met elkaar overseen kwamen

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook