Hoi,
Binnenkort bezoek ik met mijn DS het beroemde “Goodwood Festival of Speed” in Engeland. Om niemand te verblinden tijdens het links rijden moet aan beide zijden een klein gedeelte van de koplamp worden afgeplakt. Heeft hier iemand ervaring mee? Mijn DS is voorzien van een derde neus. Afplakken op de lamp(en) zelf (welk gedeelte?) of is er een bepaalde plek op het glas in het spatbord?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...
Op het lampglas zelf, staat als het goed is al een soort triangel-vormig iets in de lamp zelf; hier plak je zo’n speciale Engeland sticker op die je bij de ANWB-winkel bijvoorbeeld kan kopen. Die stickers hebben ook instructies voor verschillende modellen (rond, vierkant, stroomlijn..) koplamp. Je moet je DS-lamp als “ronde” lamp zien, want in principe heb je ook gewoon ‘n ronde koplamp…

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben vijf keer met de DS in Engeland geweest en nooit iets afgeplakt. Geen enkele douanier of politieagent gezien die er iets van vond. Belangrijker: ‘s avonds geen enkele keer een signaal gekregen dat m’n lampen niet goed stonden. Volgens mij geven die gele gloeipeertjes gewoon te weinig licht om iemand te verblinden. Je kunt ze sowieso eventueel iets lager afstellen (stelschroefje van de automatische hoogtecorrectie) ...
Maar goed, als je het netjes wilt doen, moet je inderdaad de driehoek in de grootste lamp in het aquarium afplakken. Via het ‘inspectiegat’. Beetje gedoe. Succes. En heel veel plezier op Goodwood
Bedankt, ff naar de ANWB dus…
Groetjes,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...

Totaal aantal Berichten: 759
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Hoezo ANWB? Elk willekeurig stukje plakkend materiaal dat een beetje lichtdicht is kan volstaan!
Isolatieband, bij voorbeeld…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 833
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Zo lang het niet te erg plakt en tegen de hitte kan

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En zolang je het er ook weer fatsoenlijk af kunt krijgen. Gezien de beperkte ruimte die je hebt met je hand door dat rare gat - ‘t zit zomaar op de verkeerde plaats. ‘t Is niet voor niets dat ik er nooit aan begonnen ben