schuifdeur van citroen C8 gaat niet open van buitenaf
Edwin70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-09-2010

Gepost: 29 juli 2011 03:39 PM

Hallo,

Het slot van 1 van de schuifdeuren van mijn Citroen C8 doet het niet meer. Dat wil zeggen, de deur kan niet van buitenaf meer geopend worden, al is de auto van slot. Van binnenuit krijg ik wel de deur makkelijk open.
Het knopje, wat normaal gekomen omhoog komt, wanneer de deuren ontgrendeld worden, komt niet meer omhoog. het inmiddels achterhaald dat het knopje lam is. Kan hem met mijn vingers met moeite uit de deur krijgen. Bij loslaten ervan, valt dit knopje direct weer in de deur. Bij de deur die wel goed functioneert, voel je een weerstand bij het omhoog of naar beneden duwen van dit knopje. Ik zou graag zelf willen weten wat het probleem is zonder naar een dure garage te gaan.
Heeft iemand enig idee hoe ik zonder beschadigen de binnenbekleding van de deur kan verwijderen, zodat het binnenwerk beter zichtbaar wordt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Edwin

Waarom is er trouwens geen forum met alleen maar C8 informatie? Bijna alle typen heeft een eigen forum. Die van de C8 ontbreekt en valt daardoor ïn de groep “Overige Citroen modellen”.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 31 juli 2011 10:19 AM
  [ # 1 ]

volgens mij kan je de stoffen (of leren) binnenpanelen van de schuifdeuren gewoon lostrekken, als je dat met enig beleid doet, De panelen zitten met plastic pennetjes vast; als je niet te hard trekt, blijven die heel. ‘t Blijft een Citroën; je kunt alles met een klein beetje moeite loskrijgen smirk

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
Amedee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-12-2010

Gepost: 16 juni 2012 09:56 AM
  [ # 2 ]

Had hetzelfde voor met mijn schuifdeur. In de garage hebben ze de hele mechaniek vervangen (ong. 200€ met werkuren). (Probeer dit normaal zelf te herstellen maar wegens inbraakpoging moesten de voorste sloten vervangen worden onder omnium, heb dit dan ook laten doen.) Het is niet gemakkelijk om de deurpanelen los te krijgen. Ze zitten inderdaad enkel vast met die plastiek pennetjes. Maar hoewel de garagist een special plat hulpstuk had zijn er toch enkele afgebroken. Na kontrole van het defecte stuk bleek er een plastiek pinnetje die de mechaniek verbindt met de buitenklink afgebroken. Dit lijkt me niet zomaar te herstellen.

Profiel  
 
Edwin70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-09-2010

Gepost: 30 juni 2012 03:09 PM
  [ # 3 ]

Tis alweer tijdje geleden, maar heb mijn deur laten repareren. Slot is vervangen. Kon de binnenbekleding niet verwijderen. Was bang dat eriets zou afbreken. Uiiteindelijk circa 200 euro excl BTW lichter…...

Blijft dure hobby, zo’n C8

Jammer dat ie zo vreselijk comfortabel zit en groot is. Anders had ik al lang een fiat panda gekocht.

Groet,
Edwin

Profiel  
 
samieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-06-2011

- C8 3.0 V6
- CX 2.4 IE AUTOMAAT
Gepost: 26 augustus 2012 02:35 PM
  [ # 4 ]

Tijdens mijn vakantie ook problemen met schuifdeur. Hij ging nog wel open maar niet meer naar achteren. Ook hoorde je maar 1 ping. Dit zou betekenen dat er iets de deur blokkeerd. Niets gevonden en deur handmatig naar achter gedaan. Poging tot sluiten leide tot het open willen van de deur. Deur was verder nog handmatig te gebruiken.
Bij thuiskomst wilde de deur ook niet meer openen en moest dat ook met de hand. Het vooruitzicht van een dure rekening van de garage zag ik niet zitten. Laatste redmiddel was de auto te resetten. Accu losgehaald en voor zekerheid 10 minute gewacht en het geheel werkte weer. Geen idee wat er was.

Vaak ben je te bang!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook