Cire’s modellen
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 31 juli 2011 04:37 PM

Ook ik heb een flink aantal Citroënmodellen. Heel veel zijn bij jullie al bekend: modellen uit de bekende kioskenseries. Die zal ik hier dan ook niet laten zien (tenzij daar vraag naar is).
Wat ik hier af en toe wél zal plaatsen zijn nieuwere modellen die ik hier nog niet eerder gezien heb en ook modellen waar ik vroeger nog mee gespeeld heb. Ik ben nog in het bezit van bijna al mijn speelgoedauto’s. Ik heb zelfs nog mij allereerste autootje: een Ford Anglia van Matchbox die ik gekregen heb toen ik 5 weken oud was. Inmiddels is dat autootje al 46,5 jaar oud…

Uit de categorie “Mijn oude speelgoed” volgen hier wat foto’s van drie Dyane’s die ik afgelopen week bij mijn moeder teruggevonden heb. Bij haar moeten nog meer Cit-modellen liggen. Ik zal binnenkort weer gaan zoeken…
Deze drie zijn nu zo’n 35-40 jaar oud. Ik was zelf enigszins verbaasd over de mooie staat waar ze nog in verkeren:

Van Majorette nummer 237 in het oranje en rood, schaal 1:60, onderop staat niet vermeld dat het een Dyane is maar er staat Maharadjah. Als je de auto’s rijdt gaat het parasolletje draaien. Functioneert nog bij beide auto’s.

Als je goed kijkt zie dat er op de plaats van de rechter voorstoel een trapje naar de bovenstoelen is aangebracht

De gele Dyane is van het Nederlandse merk Eisi en is nummer 410. Schaal staat niet vermeld.

Dakje open

Dakje dicht

De auto’s heb ik op het matte polyesterdak van mijn ID19 gefotografeerd. Vandaar dat de horizon krom is…

Profiel  
 
witteds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 31 juli 2011 07:54 PM
  [ # 1 ]

mooi zo,leuk is het met die parasol erop,heb dit nog nooit gezien.

greetz bravo

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 31 juli 2011 08:13 PM
  [ # 2 ]

Dank, er komen nog een aantal leuke modellen die ik nu nog even moet zoeken. Binnenkort zal ik wel alvast wat nieuwere modellen plaatsen.

Profiel  
 
j@n
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 14-04-2006

Gepost: 01 augustus 2011 09:25 PM
  [ # 3 ]

zo, jij bent zuinig geweest op je speelgoed!! ik heb best nog wel wat oude siku’s en matchboxes die er heel redelijk uitzien, maar deze lijken nog wel nieuw.
Heb aan de muur vitrine hangen met heel veel majorette, norev, matchbox, siku en andere modellen in deze schaal (± 1 op 60).
Norev heeft het complete gamma van Citroen in 3” zoals zij dat noemen en ook majorette maakt tegenwoordig weer kleine citroennetjes. Kijk anders maar eens op deze site: http://www.mjrttnrv.nl (niet van mij hoor)

J@n

Profiel  
 
chummy dj
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 23-08-2011

Gepost: 24 september 2011 10:40 AM
  [ # 4 ]

Mooie Dyane’s !!!!hopelijk krijgen we nog meer tezien van je modellen !

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 september 2011 11:21 AM
  [ # 5 ]

Kijk anders maar eens op deze site: http://www.mjrttnrv.nl (niet van mij hoor)

Leuke link.
Wist idd. niet dat Majorette ook zoveel nieuwe modellen heeft gemaakt.

Jeroen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook