26 van de 31
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 17 oktober 2014 05:20 PM
  [ # 376 ]

Vandaag het blok open getrokken. De linker cilinder heeft een vlek op de wand. Geen grote stootranden en de bougies zijn op zich mooi lichtbruin. Zou de cilinder een kleine vastloper of warmlopen hebben gehad.  Er zijn verder in beide cilinder geen hoonsporen meer zichtbaar. Wat kan je hier nu nog mee doen?

Afbeelding Bijlagen
IMG_0010_2266710.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 17 oktober 2014 06:51 PM
  [ # 377 ]

Die vlek zegt me niks gulp , ziet er wel wat raar uit.
Je kunt de cilinders laten honen en dan alleen nieuwe zuigerveren plaatsen, maar voor ong. 200 euro heb je nieuwe zuigers en cilinders. En als je een beetje oplet met winkelen dan vind je ook nog wel een set met 9.0 zuigers; een iets hogere compressie, dus ook iets meer vermogen Wink
Ik zou zelf voor het laatste gaan!

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 17 oktober 2014 10:37 PM
  [ # 378 ]

De kleppen getest met wasbenzine. Na het koffie drinken stand er nog steeds even veel wasbenzine is dus die zijn goed. Is het nu handig de kleppen toch te vervangen of alleen opnieuw te slijpen? En de klepsteelrubbers, neem je die nu gelijk mee?
Ik probeerde de zuigers los te krijgen maar dat zit even tegen. De veertjes om de zuigerpen te borgen vallen volledig in de zuiger en hebben geen naar binnen gebogen stukje om ze met een tang te pakken. Moet ik daarvoor een kraspen gebruiken want ze zitten ook niet voor de uitsparing in de zuiger zodat je er makkelijk iets achter kan steken.?

@ Bertje.Ik ben er nog niet uit wat ik zal doen, de wagen liep in het begin prima dus vermogen was niet het probleem. Met welk merk zuigers en bussen zijn op dit moment de beste ervaringen?

Afbeelding Bijlagen
IMG_0011_21014676.jpgIMG_0021.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 18 oktober 2014 10:05 AM
  [ # 379 ]

Nou je de boel toch los hebt, zou ik gelijk preventief de klepgeleiders even vervangen. Ik liet dat altijd bij een revisiebedrijf doen, maar als jouw kleppen niet lekken (ik liet ze gelijk opnieuw inslijpen omdat ze wel lekten) dan is het volgens mij wel mogelijk om het zelf te doen.

Hoe, dat moet je even uitzoeken op Google, of een andere forummer kan het vertellen. Ik heb het nog nooit gedaan, maar met het ombouwen van een lijmklem ben je al een heel eind.

Wat de borgveertjes van de zuiger betreft, ik doe dat verwijderen met een heel klein schroevendraaiertje.

En je kunt er natuurlijk voor kiezen om de oude zuigers en cilinders terug te plaatsen, maar je zag geen hoonsporen meer, toch?

Als je een oude zuigerveer verwijderd en die in de cilinder plaatst, en je meet dan de slotopening van de veer (met voelermaatjes), dan zegt dat ook wat over de slijtage, maar ik weet die waarden niet, maar die zullen wel in een vraagbaak staan.

Wat nieuwe zuigers en cilinders betreft, Perfect Circle word veel gebruikt, maar een maat van me heeft Floquet Monopole, en die is ook erg tevreden.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 18 oktober 2014 04:41 PM
  [ # 380 ]

Ik heb het hele blok uit elkaar, alleen de houder van het oliefilter krijg ik niet los. De 2 inbusbouten heb ik eruit gehaard. Ben ik nog iets vergeten?
De nokkenas heeft last van wat slijtage, is dit nog acceptabel of moet deze worden vervangen. De stoterbussen hebben licht krasjes maar lijken mij nog wel te gebruiken.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0023.jpgIMG_0025.jpgIMG_0022.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 19 oktober 2014 10:48 AM
  [ # 381 ]

Ik heb dat oliefilterding nog nooit verwijderd bij een revisie.
Vind die nokkenas niet geweldig, zou hem zelf niet meer gebruiken. Heb je de hoogte van de nokken al gemeten? Ze horen alle 4 ongeveer even hoog te zijn.
En als je deze nokkenas wel gaat hergebruiken; weet je nog welke nokvolger bij welke nok hoort?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 19 oktober 2014 04:52 PM
  [ # 382 ]

De motor vanmiddag in een badje met lampenolie gedaan. Het spul maakt goed schoon en blijft een beetje vettig. Binnenkort maar eens met Egbert de balans opmaken wat er moet gebeuren. Vermoedelijk is de nokkenas niet meer bruikbaar, over de krukaswaren twijfels voordat ik begon en de cilinders zijn ook niet boven elke verdenking verheven. Kan wel eens meer dan even schoonmaken en nieuwe pakkingen worden.
@ Bertje Ik weet niet meer welke stoterbus waar zat.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0028.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 oktober 2014 10:33 PM
  [ # 383 ]

Pieter,
mooi dat je zover bent!
Onderdelen op foto’s beoordelen is eigenlijk niet te doen, maar ik schrik nog niet echt van de foto van de nokkenas. De stoterbussen zien er op de foto in elk geval nog goed uit.
Bij de koppen halen we in elk geval de klepveren er even af om te kijken of er veel speling op de klepgeleiders zit. De klepsaels zullen we dan in elk geval vervangen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 09 november 2014 10:19 PM
  [ # 384 ]

Vandaag met Egbert het uit elkaar gehaalde blok beoordeeld. De schade valt mee, alleen nieuwe zuigers en bussen, oliepomp, olievulpijp en de nodige pakkingen e.d. De nokkenas is toch goed genoeg. Het lijkt erop dat de oude zuigers soms kantelden. Dus maar een setje zuigers en bussen van Perfect Circle besteld met een compressieverhouding van 9:1. De huidige zuigers waren type 8,5:1 dus dat levert misschien wel 0,5 extra op. Dus altijd ron 98 tanken. Dat wordt de laatste tijd steeds makkelijker want ESSO levert dat in het zuiden nu al bij veel pompen zodat BP niet meer het alleenrecht heeft. Weet iemand waar je de 3 veertjes die in de nokkenas zitten, kunt bestellen?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 10 november 2014 10:45 PM
  [ # 385 ]

Nu ik toch bezig ben wil ik ook de carburateur aanpakken. Het is een Solex 24/21. Bij de diverse onderdelenlevaranciers vind ik alleen setjes voor een carburateur 26/18. Zijn die uitwisselbaar of moet je de sproeiers aanpassen?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 16 november 2014 12:22 PM
  [ # 386 ]

Tussen de carburateur en het spruitstuk zit een dikke pakking die met vloeibare pakking is vastgezet. Is het verstandig deze te verwijderen en te vervangen dor en nieuwe dikke pakking of kan je deze laten zitten? De voet van de carburateur hebben we gecontroleerd en is vlak.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 november 2014 05:41 PM
  [ # 387 ]

Wat mij betreft hergebruiken we gewoon de oude.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2014 11:15 AM
  [ # 388 ]
pieterc schreef:

Vandaag met Egbert het uit elkaar gehaalde blok beoordeeld. De schade valt mee, alleen nieuwe zuigers en bussen, oliepomp, olievulpijp en de nodige pakkingen e.d. De nokkenas is toch goed genoeg. Het lijkt erop dat de oude zuigers soms kantelden. Dus maar een setje zuigers en bussen van Perfect Circle besteld met een compressieverhouding van 9:1. De huidige zuigers waren type 8,5:1 dus dat levert misschien wel 0,5 extra op. Dus altijd ron 98 tanken. Dat wordt de laatste tijd steeds makkelijker want ESSO levert dat in het zuiden nu al bij veel pompen zodat BP niet meer het alleenrecht heeft. Weet iemand waar je de 3 veertjes die in de nokkenas zitten, kunt bestellen?

Waarom wil je die veren vervangen? Probeer de ami vereniging eens.

Ik hergebruik de dikke pakking met nieuw papier er boven en onder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2014 11:19 AM
  [ # 389 ]
pieterc schreef:

De kleppen getest met wasbenzine. Na het koffie drinken stand er nog steeds even veel wasbenzine is dus die zijn goed. Is het nu handig de kleppen toch te vervangen of alleen opnieuw te slijpen? En de klepsteelrubbers, neem je die nu gelijk mee?
Ik probeerde de zuigers los te krijgen maar dat zit even tegen. De veertjes om de zuigerpen te borgen vallen volledig in de zuiger en hebben geen naar binnen gebogen stukje om ze met een tang te pakken. Moet ik daarvoor een kraspen gebruiken want ze zitten ook niet voor de uitsparing in de zuiger zodat je er makkelijk iets achter kan steken.?

Die kleppen kan je zo niet testen. Je ziet nooit of er niet een weinig doorheen sijpelt.

Beter doe je de wasbenzine in de inlaat gaten en kijkt aan de andere kant of het langs de klep loopt.

Altijd kleppen slijpen. vervangen hoeft niet. En idd nieuwe gelijderrbbers.

Het borgveertje duw je rond tot ie voor het gat zit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 18 november 2014 01:54 PM
  [ # 390 ]

Bedankt voor alle adviezen, komen goed van pas. Er is echter een kink in de kabel gekomen. Ik wilde een pakkingset bij Burton kopen met viton brilrubbers. Die zijn nu op en het duurt 2,5 maand voordat er weer nieuwe zijn. Ik kan nu gewone brilrubbers gebruiken en dan misschien in de toekomst iets eerder nieuwe plaatsen of wachten tot in februari. Zit er veel verschil in de levensduur tussn traditionele en viton brilrubbers? Of heeft iemand misschien nog een setje viton brilrubbers voor mij liggen?

Profiel  
 
 
26 van de 31
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook