1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroën presenteert de Tubik concept car op de IAA in Frankfurt
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 september 2011 11:01 AM

Citroën verrast het publiek op de IAA in Frankfurt met een nieuwe en originele concept car: de Tubik. Het voertuig vormt het antwoord van Citroën op de huidige en toekomstige mobiliteitsproblemen door de reis even belangrijk te maken als de bestemming.

Om dit te realiseren biedt de Tubik plaats aan negen personen, zonder concessies te doen aan het comfort van een berline. Citroën omschrijft het als ‘een cocon in loungesfeer, geheel gericht op comfort en een plezierige reis’. De stoelen en delen van het interieur kunnen op vele verschillende manieren worden gebruikt en de uitrusting omvat zelfs een halfrond scherm met een surround-audiosysteem.

De naam en het lijnenspel van de Tubik vormen een knipoog naar de Citroën TUB (Traction Utilitaire Basse) en naar het type HY, een model dat dankzij zijn veelzijdigheid uitgroeide tot bestseller van zijn tijd.  De neus heeft dezelfde ribbels in het plaatwerk als de Citroën HY en heeft met de gedeelde voorruit twee karakteristieke designkenmerken gemeen. In het dak bevindt zich een groot panoramaglas.

Dankzij Hybrid4-technologie – een dieselmotor drijft de voorwielen aan, een elektromotor de achterwielen – en aerodynamische aanpassingen is de Tubik in staat verbruikswaarden te bereiken die niet onderdoen voor die van een gewone berline. Bovendien is de Tubik voorzien van hydractieve vering die niet alleen een comfortabele reis garandeert maar ook – ongeacht de belading – zorgt voor een constante rijhoogte. Maar dat is natuurlijk bijzaak. Laten we hopen dat het uitbrengen van deze conceptcar met hydractieve vering een teken is dat Citroën deze traditie nog lang zal voort blijven zetten!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 september 2011 11:09 AM
  [ # 1 ]

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 september 2011 11:22 AM
  [ # 2 ]

Geweldige concept weer. Dat interieur is ook zeer bijzonder om het zo maar eens te zeggen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 september 2011 12:07 PM
  [ # 3 ]
2d schreef:

De neus heeft dezelfde ribbels in het plaatwerk als de Citroën HY en heeft met de gedeelde voorruit twee karakteristieke designkenmerken gemeen.

Met wat moeite herken ik de ribbels op de neus, maar de gedeelde voorruit?  huh

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 september 2011 12:08 PM
  [ # 4 ]
2d schreef:

De neus heeft dezelfde ribbels in het plaatwerk als de Citroën HY en heeft met de gedeelde voorruit twee karakteristieke designkenmerken gemeen.

Met wat moeite herken ik de ribbels op de neus, maar de gedeelde voorruit?  huh

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 september 2011 12:10 PM
  [ # 5 ]

Ik kan het nog niet mooi vinden.
Lijkt eerder compensatie voor een gefrustreerd ontwerper….

maar mss. valt het in het eggie reuze mee.

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 03 september 2011 12:18 PM
  [ # 6 ]

Vind het ook niet wat…Helemaal na wat het merk de afgelopen tijd gepresenteerd heeft vind ik dit persoonlijk niks…..

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 september 2011 02:02 PM
  [ # 8 ]

Als je het dan over een varkenssnuit hebt…..

Jeroen

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 september 2011 02:08 PM
  [ # 9 ]

idem

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 september 2011 02:24 PM
  [ # 10 ]

of dit:

Maar goed kroegpraat: weer verder met serieus kommentaar.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5920
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 september 2011 02:47 PM
  [ # 11 ]

“I pity the fool who goes out tryin’ a’ take over da world, then runs home cryin’ to his momma!”

“I love it when a plan comes together”

 


Laten we zeggen dat ik liever het originele A-team busje zie in plaats van deze quasi “Back to the Future” versie.


“Time circuits on. Flux Capacitor… fluxxing. Engine running. All right!”

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 september 2011 03:21 PM
  [ # 12 ]

Maar het zou wat zijn, wanneer over een jaar of wat alle Schipholtaxi er zo uitzagen…..

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5920
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 september 2011 03:27 PM
  [ # 13 ]

Maar goed, even een meer serieuze reactie.

Ik vind de lijnvoering van dit busje nogal een geforceerde doorvertaling van het lijnenspel dat o.a. ook bij de C-Métisse, Metropolis en Survolt te zien is. Waar het bij die modellen past in de lijn van de gehele auto, vind ik het hier behoorlijk misplaatst en in combinatie met -in mijn ogen- onzinnige (zoveelste) retro-knipoog vraag ik me af waar het designteam van Citroën mee bezig is geweest.

Waar is de term “Anti Retro” gebleven bijvoorbeeld? En hoe moeten we in dit model een visie op de toekomst ontwaren? Ik vind het maar een gekunsteld geheel dat op mij overkomt als zijnde last minute geknutsel om toch maar IETS te kunnen laten zien in Frankfurt. “Trek de trukendoos maar open, haal er wat uit dat al snel ergens op lijkt en plak iets in elkaar waarvan je zeker weet dat mensen erover gaan praten. Een verwijzing naar vroeger erbij, want dat vond men bij de Revolte ook leuk en tadaa…”

Ik kan deze concept gewoon niet serieus nemen.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5920
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 september 2011 03:31 PM
  [ # 14 ]
JKER schreef:

Maar het zou wat zijn, wanneer over een jaar of wat alle Schipholtaxi er zo uitzagen…..


Het is een hoop eye-candy waardoor je bij de eerste blik misschien snel onder de indruk bent en fantaseert over een geweldige toekomst, maar dat geldt bij de meeste concepts, van welk merk dan ook. Bij een nadere beschouwing verdwijnt dat beeld al snel.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5920
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 september 2011 03:41 PM
  [ # 15 ]

Nou ja, het is natuurlijk wel weer heel erg origineel om met een busje als concept-car te komen, in plaats van met de zoveelste sportwagen of ‘hybrid luxury city vehicle voor drie personen’. Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook