total
   
Short’s BX Chic: CV opent wel met plip maar sluit niet…  p.20
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 30 januari 2012 11:03 AM
  [ # 121 ]

Ja hoor, vannacht de accu op de oplader gezet, want die was wat leeg na het vele starten. Vanmorgen accu er weer in, met de hoop dat de ECU zichzelf reset zou hebben, echter geen resultaat.

Zojuist Ordas gebeld, die komen ‘m straks ophalen…  Rolling Eyes

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2109
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 januari 2012 09:17 PM
  [ # 122 ]

Sterkte!

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 30 januari 2012 09:55 PM
  [ # 123 ]

Dank je, komt vast goed. En zo ging dat vanmorgen. Prima service! ‘t Was wel een grappige scene met de twee heren die kwamen… Wink

?ACT=25&fid=16&aid=6210_B50xgTlF0T4F7sObRKXK&board_id=1

En na een paar meter slepen, sloeg de motor al aan. Vreemde storing dus, omdat het twee weken terug zelfde verhaal was. Dus doorgereden naar de garage en daar zullen ze wel de ECU uitlezen enzo.

Wat het is??? Ik heb wel ťťn idee, maar dat zou raar toeval zijn: water/vocht in de benzinetank. Dat heb ik met de BX Cannes meegemaakt. Auto liep steeds als een zonnetje, en dan plots wilde ie echt niet meer starten. (En ook soms weer wel.) Uiteindelijk na lang zoeken, bleek er water in de tank te zitten.

Plaatjes
ChicServiceSMALL.jpg
Klik op de thumbnail om het hele plaatje te zien
Profiel  
 
Rex
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 267
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 30 januari 2012 10:44 PM
  [ # 124 ]
shortwave schreef:

Wat het is??? Ik heb wel ťťn idee, maar dat zou raar toeval zijn: water/vocht in de benzinetank. Dat heb ik met de BX Cannes meegemaakt. Auto liep steeds als een zonnetje, en dan plots wilde ie echt niet meer starten. (En ook soms weer wel.) Uiteindelijk na lang zoeken, bleek er water in de tank te zitten.

Ik heb dit wel eens eerder gehoord. Mijn oom heeft het ook gehad bij z’n Cannes uitvoering. De motor liep prima en mooi stationair, alleen op een gegeven moment sloeg hij af. Weet niet meer 100 procent zeker of het vocht was, zou hem nog eens vragen.

Een 2e vraag is dan natuurlijk, hoe krijg je vocht in je benzinetank?

CitroŽn BX Cannes // 1991

Profiel  
 
jantje1948
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 5407
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Saxo 1.1 SX
Gepost: 30 januari 2012 11:01 PM
  [ # 125 ]

Condens. Te voorkomen door de tank zo vol mogelijk te houden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs,
austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 31 januari 2012 12:00 AM
  [ # 126 ]

Bij de Cannes moest een stuk van de tankvuldop vervangen. Ergens langs was water/vocht in de tank terecht gekomen.

En ik ben blij met de opmerking van Jantje, want ik moest ook denken aan de een of andere condensvorming. ‘t Probleem doet zich tot nu toe alleen voor bij een (ijs)koude start, wanneer het echt vriest, wat doet vermoeden dat het iets met water te maken heeft. Vanmorgen was de tank in ieder geval 3/4 vol. (Overigens is ‘t voor mij wel de eerste winter met deze wagen.)

Maar zo deskundig ben ik nou ook weer niet op dat vlak, dus het is vooralsnog even gissen… Ik ben benieuwd wat de heren van de garage morgen te zeggen hebben. Wellicht dat ze morgenochtend eens kunnen kijken wat ze doet na een koude nacht…

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 10 februari 2012 10:31 AM
  [ # 127 ]

Nou, inmiddels rijdt ze weer volop, en lekker soepel ook. En ze start direct, ook bij -10 en ook met weinig in de tank…

Benzinepomp moest vervangen. Bleek nog niet zo eenvoudig, want de garage moest uiteindelijk een wisselpomp monteren. Nieuw dus niet/nauwelijks meer te krijgen. En toen ze klaar was, mocht ik direct de sneeuwbuien van afgelopen vrijdag trotseren richting ‘t Gentsche… Wel lekker ritje, had weinig vertraging. En op de weg terug kon ik flink doorijden, en dan is het fijn reizen in zo ‘n BX.

?ACT=25&fid=16&aid=6272_RycsQXM2qSoco8GTw5EE&board_id=1

Plaatjes
ChicSneeuwSMALL.jpg
Klik op de thumbnail om het hele plaatje te zien
Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2109
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 11 februari 2012 11:30 PM
  [ # 128 ]

Gelukkig is het weer verholpen Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 19 februari 2012 03:24 PM
  [ # 129 ]

Ja, ze rijdt geweldig…

Ondertussen blijf ik wel streven naar een zo betrouwbaar mogelijke wagen. Zo heb ik de oliedop moeten vervangen. Want bij een controle van het oliepijl ‘s morgens bij -10, brak een van de ontluchtingsbuisjes af. Door de koude was het plastic weinig flexibel meer, denk ik.

Bij verdere inspectie ontdekte ik dat het thermocontact voor de ventilateur niet zo betrouwbaar meer is. Althans de stekker ziet er beschadigd uit, dat had ik al eerder gezien. Maar wat erger is: de draadbundel is ooit doorgeknipt en weer opnieuw aangesloten met kroonstenen. Dat is niet zoals ik het wil, natuulk Wink

Dus mijn vraag: kan iemand mij aan een originele draadbundel plus connector (stekker) helpen? En zo ja, is dat makkelijk te vervangen zo’n bundel? De kabels verdwijnen in een flexibele huls en ik heb geen idee waar ze weer uitkomen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 3231
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/A Spécial
Gepost: 19 februari 2012 03:40 PM
  [ # 130 ]

Kun je ze niet aan elkaar solderen en daarna afwerken met krimpkous? Want bij de meeste auto’s zit deze stekker verweven in de complete kabelboom voor de hele motorruimte. Da’s een aardige bult werk voor zo’n stekkertje… Bovendien is zo’n kabelbundel alleen als geheel geleverd, en niet in delen. Succes met uitpluizen dan Wink

HiddenPlaces.nl - Creative & artistic photography
_________________
GSA Spťcial ‘81 - Bleu Azurite - Weer rijdend na motorwissel!
Xantia 1.8i X ‘93 - Rouge Furio - Inmiddels een Exclusive
Saxo 1.4i Sport ‘98 - Bleu Grand Pavois - Klein maar dapper
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 19 februari 2012 04:17 PM
  [ # 131 ]

Ja, da’s geen gek idee in dit geval, solderen. Doe ik dat. Heb altijd de neiging alles wat “aangetast” is, te vervangen. Wink En ik had de (ijdele) hoop dat de bundel v/h thermocontact nog via een subconnector los te maken is van de rest van motorbundel…

Profiel  
 
knšckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 3981
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 HDi break Difference
Gepost: 19 februari 2012 06:19 PM
  [ # 132 ]

Er valt vast nog wel een stekker van de sloper bij mij af te knippen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 341
Geregistreerd: 06-05-2007

- BX Chic
Gepost: 19 februari 2012 09:55 PM
  [ # 133 ]

Dat zou fijn zijn.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 2109
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 februari 2012 10:55 PM
  [ # 134 ]

Maar daar die stekkers even oud zijn als jouw huidige, zal die ook niet veel beter zijn.. of durf je de gok aan?

Ik zou hem gewoon solderen en afwerken met krimpkous, pas zo min mogelijk aan aan het elektrisch systeem van de BX, de stekkers zijn berucht om hun slechte kwaliteit: als je ze uittrekt en weer insteekt kan het zijn dat ze niet meer (goed) contact maken..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal Aantal Posts: 4879
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 februari 2012 10:58 PM
  [ # 135 ]

Niet overdrijven he? Wink

BX 19 GT ‘85 - XM 2.0 TCT au ‘94 - CX 2400 GTI ‘82 - BX 19 GTI ‘88 - BX 14 ‘86 - CX 2400 Prestige ‘76

ex:
BX 14 Rallye ‘87
XM 2.0 8v ‘94
XM 2.0 16v ‘97

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum.com 2003 - 2010 | adverteren | Version 2.1.2 (20091002) |