1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Citroën DS3 e-HDI (heb ‘m!)
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 04 december 2011 04:08 PM

Eindelijk is m’n nieuwe lease-wagen besteld! Heb m’n zinnen al een jaar geleden op deze auto gezet en vandaag heeft m’n baas ‘m eindelijk besteld. Wink

Gelukkig mocht ik ‘m redelijk loaded configureren. Het enige dat mist zijn de lederen stoelen, maar heb gelukkig wel de 17” Bellone velgen (in het zwart!)
Anyway, het is een lekker 14% bijtellings scheurijzer. Kan niet wachten tot hij afgeleverd word! (helaas levertijd van 10 weken.. Sad)

Zo wordt ie in ieder geval:

Hier de specificaties:

Citroën DS3 e-HDI

Kleur: Blanc Banquise / Noir Onyx (wit met zwart dak dus)

Interieur:
- Maille Akinen Pack Perfo
- My Way Navigatie

Exterieur:
- chrome spiegels / stootstrips
- sierlijst achterruit
- 17” Bellone (zwart)

Wordt dus een heerlijke lease-wagen. Smile Alleen jammer van de 10 weken levertijd.. Had gehoopt dat dit inmiddels wel korter zou zijn.

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 04 december 2011 06:48 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je toekomstige lease DS3! Die van mij is ook een lease-auto en ook “fully loaded” (...zelfs iets te), dus ik kan je alvast zeggen dat het genieten wordt! Zeker als je dag in dag uit in de file naast een Volkswagen Polo Bluemotion staat. Laughing

Profiel  
 
Satfreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-2011

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 04 december 2011 07:35 PM
  [ # 2 ]

17"inch wielen onder een E-HDI ??
Hopelijk loop je niet in een grote verkeersfuik waarbij de belastingdienst ook aanwezig is.
En daarbij is het niet slim om je 17"inch wielen mee te leasen op een 14% bijtellingsauto.
Hij voldoet dan namelijk niet meer aan de norm met als risico dat je als 20% wordt aangeslagen.

Mijn DS3 krijg ik eerste week Januari (Full options).
Dus alle optie’s inclusief lederen bekleding,...maar de wielen heb ik maar niet gedaan.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 04 december 2011 08:11 PM
  [ # 3 ]

Jammer dat ie wit (met zwart) is.. Smile 50% kans dat je zo’n kleurcombi tegenkomt.

17 Inch staat mooi onder de DS3. Heb zelf voor de 16 Inch Ashera gekozen.

Er zijn aan x tal topics over de belastingdienst en je 14%.
Zou me niet te druk maken. Zolang het geen chiptuning is…
De auto is gehomologeerd op de 16 Inch met wieldoppen, maar achteraf montage van andere wielen wordt niet als probleem gezien.

(anders zou je in een fuik rijden met winterbanden…. en dan 20% aan je broek krijgen… echt niet)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 04 december 2011 09:24 PM
  [ # 4 ]

M’n originele keuze was Rouge Sanguine / Noir Onyx. Maar m’n baas vond dit een wat veiligere keuze. Wink
En ik maak me totaal niet druk om de 17” velgen.

Vind het de DS3 ‘af’ maken.

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 04 december 2011 10:52 PM
  [ # 5 ]

Met alles respect voor Satfreak: onzin, kul, nonzens wat betreft de 17 inch velgen onder een e-hdi. Zoals Scottie al aangeeft zijn hier genoeg bijdragen over geleverd, maar als je het niet geloofd gewoon even belastingdienst bellen.

Zijn de screendumps van jouw auto of die van een ander uitrustingsniveau? Ik heb flink moeten bloeden voor de aluminiumpedalen op de e-hdi, zitten die er nu standaard op? kan het me bijna niet voorstellen…

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 04 december 2011 10:57 PM
  [ # 6 ]

@Nuef,
Die pedalen horen bij het Pack Perfo. De sportstoelen met alcantara + stof. Heb ik ook.

De huidige eHdi heeft wel chrome zijstrips standaard.
Maar kost inmiddels meer dan toen ik hem bestelde in februari dit jaar.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 04 december 2011 11:43 PM
  [ # 7 ]

@ Scottie, ah helder: bij lederen bekleding krijg je de pedalen niet, maar wilde ze toch graag, maakt de DS3 af, net als bijvoorbeeld de achterspoiler.

Dat van de chromen zijstrips is me bekend, vanaf productiedatum 1 juli zitten die er standaard op. Andere chromen details zoals lijst onder achterruit en lip onder de voorlamp mag je nog steeds bij bestellen (maar ook dat geeft de auto extra cachet!)

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 05 december 2011 01:10 AM
  [ # 8 ]

Mooie uitvoering en prachtig uitgerust met de 17”, navi en de sportstoelen love1 .
Hier in België hebben we ook een e-Hdi 112 pk in Sport Chic uitvoering en die staat standaard op 17” wielen en heeft desondanks ook maar 99 gr co².
Hebben jullie deze versie niet in Nederland, zou wel jammer zijn. Trouwens een rare regeling bij jullie die bijteling. Dat kennen wij niet tegendeel zelfs, tot nu toe kregen wij tot 15 % extra overheidskorting op een milieuvriendelijke wagen. Maar aangezien het geld op is verdwijnt deze korting eind dit jaar in de prullebak, al zijn we in België dan toch nog goedkoper af. 
Ik heb zo een e-Hdi 112 in bestelling (je vindt hem hier ook op het forum).
Kan iemand van jullie mij even uitleggen hoe ik hier foto’s kan posten, ik heb het geprobeerd via photobucket met een IMG-code en met een URL-code maar dat blijkt niet te werken (op andere forums lukt deze link wel).
Ik wens je in alle geval veel rijplezier als je schoonheid eindelijk in de showroom verschijnt, nog eventjes op de tanden bijten, ik moet trouwens 12 weken wachten (levering eind februari).

Groetjes

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 05 december 2011 08:48 AM
  [ # 9 ]

In NL hebben we 95 gram als limiet om te vallen in een lage bijtelling (14% van de waarde van de auto incl. fabrieks opties)
Dus eentje van 99 gram komt bij ons in 20% terecht. En bovendien zit er nog BPM op. Daarmee is deze auto 8000 Euro duurder dan de 92pk versie. Dus naast de 8000 Euro betaal je daarover ook nog eens 6% bijtelling extra per maand.

De 17 Inch velgen achteraf monteren (accessoire, niet af fabriek) wordt niet meegenomen in de bijtelling.
Zo kan je bijvoorbeeld ook een trekhaak monteren zonder bijtelling.

Maar een duurdere radio en de metallic lak tellen wel mee.

De 99 gram versie vervangt de kort aanwezig geweeste 109 gram versie die ook 20% was. De grens van 20% zit in NL op 116gram.
Toen de 112 pk nog op 119 zat (tot maart/april geloof ik), was ie zowat net zo duur als nu, maar 25% bijtelling. Dus 11% meer dan de 92 grams versie. Dat scheelt een hele boel geld per maand. (Je was meer dan 30.000 Euro kwijt voor een gelijkwaardige configuratie als de 21000 voor een eHdi 92pk versie)

Het stelsel van de 14 en 20% hier in NL gaat ook op de schop.
De regering kwam geld te kort omdat er meer dan 35% van de aangeschafte auto’s met het voordeel aan de haal gingen.
En dan telt het milieu niet op de eerste plaats, maar het red ons hachje in Den Haag.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 december 2011 10:17 AM
  [ # 10 ]
Scottie schreef:

En dan telt het milieu niet op de eerste plaats, maar het red ons hachje in Den Haag.

voor de kopers dan wel?????
als je evenveel bijtelling hebt voor een ds3 met 18"velgen en 150 pk
als voor een ds3 met 95 gram uitstoot..
wil ik nog wel eens zien wie die laatste koopt…
Wink

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 december 2011 10:25 AM
  [ # 11 ]

Nou, ik dus: je hebt nu eenmaal figuren zoals ik die een diesel, ook al heeft die minder vermogen, prettiger vinden rijden dan een benzine auto.

Daarbij: met 50.000 km plus is het qua verbruikskosten (brandstof en onderhoud) ook een prettigere keuze.

Maar voor de particulier met weinig kilometers wordt het een ander verhaal.

Met dat ik het schrijf besef ik ook dat dit de wereld op z’n kop is: vroeger haalde geen enkele particulier die weinig kilometers reed zich het in zijn hoofd om een diesel te kopen. Nu er de belastingvoordelen zijn en VAG het voortouw nam met de pruttelende koffiemolen (1.2 tdi) lijkt het wel alsof er meer particulieren dan ondernemers een kleine diesel rijden….

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 december 2011 10:34 AM
  [ # 12 ]

ik heb het niet over de uitzonderingen hoor…
de keuze van V6-erke.. heeft hij mij uitgelegd en begrijp ik volledig…

maar je ziet het wel op meerdere fora..
mensen kopen dit omdat er een fiscaal voordeel aan zit en niet zo zeer omdat ze met het milieu inzitten hoor…

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 december 2011 10:43 AM
  [ # 13 ]

Ach, ook voor mij geldt die dubbele moraal wel 9specifiek wat betreft de 14% categorie). Als ondernemer kun je auto’s in deze categorie in 2 jaar versneld afschrijven en een belastingvoordeel dus naar voren halen.

maar wanneer je nul,nul gevoel bij het milieu hebt dan luister je ook niet naar dit soort argumenten, dan koop je wat je zelf wilt ondanks de ‘pesterijen’ vanuit den Haag.

Hoe dan ook, van de diesels in de 14% categorie blijft tot op heden de e-hdoi van PSA de te kloppen motor qua souplesse en ‘loopcultuur’.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 05 december 2011 11:40 AM
  [ # 14 ]

Wrong,

Voor een korte periode volgend jaar heb je een renault diesel met 110pk die ook in de 14% categorie valt.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 december 2011 11:51 AM
  [ # 15 ]

Hoi Marien, wat nu ‘wrong’?

PSA diesel is de te kloppen motor, Renault zal zich moeten bewijzen, heb nog geen test voorbij zien komen waaruit blijkt dat deze qua loopcultuur de betere is. Qua vermogen in ieder geval, zoveel is duidelijk.

Voor de rest dus nog even wachten!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook