14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Type 2 Gris Renard
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 08 augustus 2015 09:28 PM
  [ # 196 ]

Bij de apk heeft de garage op mijn verzoek de carburateur schoon gemaakt; dit omdat de auto soms wat stotterde en het verbruik begon volgens mij ook wat op te lopen.
Nadat dit gedaan was stotterde de auto op constante snelheid. De garage wist al wel dat de auto op een arm mengsel liep en kon dat ook niet anders krijgen,wel was de auto zuiniger geworden.
Daarom heeft de garage tijdens mijn vakantie de carburateur gedemonteerd en in een ultrasoon badje gelegd. Na deze actie en de montage door de garage wilde de motor niet meer aanslaan….. hmz
Wel lukte het nog om de motor te laten lopen met een overlopende carburateur Rolling Eyes
Ik had van Marvin al eens een carburateur over genomen en deze had ik bijgeleverd.
Uiteindelijk loopt de auto nu goed met deze carburateur, hier in/op zitten de sproeiers en het deksel van de originele carburateur.
De auto hangt lekkerder aan het gas en heeft ook meer vermogen gekregen.

Voorheen startte ik de koude motor met uitgetrokken handchoke; vanmorgen deed ie niks in deze configuratie huh
Na wat spelen met gas en choke liep de motor en kon ik gewoon weg rijden met dichte choke. En de auto hield niet in of zo.
Dit lijkt mij een te rijk mengsel, maar het is nu ook wel vrij warm natuurlijk.
Eerst de komende tijd maar eens kijken hoe de auto rijdt en wat het verbruik zal zijn.

O ja, de monteur van mijn garage, die met carburateurs is opgegroeid, snapt ook niet dat de auto met een gereinigde carburateur niet aanslaat surrender

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 augustus 2015 11:52 PM
  [ # 197 ]

Misschien toevallig je ontsteking in de war?
Bobine of ontstekingsmodules van die bouwjaren gaan tussen de 20 en 25 jaar mee is gebleken…

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 09 augustus 2015 12:56 PM
  [ # 198 ]

Zijn de rubbers en pakkingen wel vervangen toen de carburateur in het ultrasoon bad geweest waren?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 09 augustus 2015 06:36 PM
  [ # 199 ]

Ik vermoed van niet, weet het eigenlijk wel zeker. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 09 augustus 2015 07:14 PM
  [ # 200 ]

Dat verwacht ik dan wel. De vervuiling kan dan makkelijk ophopen en ik weet ook niet wat het chemische goedje met de o-ringen doet.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 september 2015 06:28 PM
  [ # 201 ]

Kan iemand mij ook vertellen waar het ronde verticale busje voor dient wat rechtsonder op deze carburateur zit?
Aan de onderkant word er een stekkertje met een draad er aan opgeschoven.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 september 2015 07:24 PM
  [ # 202 ]

Dat is de ‘klep’ voor de stationair sproeier.
Als je er 12v op zet dan gaat ie open/dicht, en dat moet je kunnen horen met een klik!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 september 2015 07:27 PM
  [ # 203 ]

Die sluit de benzinetoevoer af zodra je de auto van het contact afhaalt.

De exacte benaming van het ding wil me momenteel even niet te binnen schieten.

(edit:  ja, dat wat Marvin dus zegt Wink)

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 september 2015 09:31 PM
  [ # 204 ]

Hm, die van mij deed het als ik er 12 volt op zette. Op de standaard draad staat echter geen 12 volt bij lopende motor. Toen heb ik een draadje vanaf de bobine getrokken. De auto startte koud beter, verder merkte ik geen verschil. Toen de auto na het afzetten weer eens nadieselde, aar wéér eens bij dit dingetje gekeken; deze deed het niet meer
meer. Dus nu een andere er opgezet en het originele draadje weer aangesloten, maar vanmorgen startte hij weer slecht…..

Nu het stekkertje losgemaakt,  kijken hoe die morgen start.
Volgende week gaar de auto terug naar de garage omdat mogelijk niet alle sproeiers uit de oude carburateur zijn overgezet in deze. Ook word de vlotterhoogte gecontroleerd.

Ben er wel een béétje klaar mee nu, dit carburareurgedoe…..

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 05 september 2015 11:14 AM
  [ # 205 ]

Nog even voor mijn duidelijkheid; als de auto op contact staat, hoort er 12 volt op die afsluiter te staan?
Ik meet bij mij geen spanning en omdat dit volgens het bedradingsschema in de vraagbaak wel moet heb ik zelf een draad getrokken vanaf de bobine.
Maar een tijdje daarna is die afsluiter kapot gegaan; ik hoorde hem tenminste niet meer tikken als ik het draadje los/vast maakte!? hmmm

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 13 september 2015 04:21 PM
  [ # 206 ]

De carburateurproblemen zijn opgelost, maar nu heb ik een lekke retourleiding cry
Dit en het besef dat ik 4 hobbyauto’s heb (wat misschien iets teveel van het goede is) hebben mij doen besluiten om de auto te koop aan te bieden:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229317/

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 16 september 2015 06:06 PM
  [ # 207 ]

Auto staat bij een Citroenspecialist; 1 bundel is vervangen, maar in de andere blijkt ook een lek te zitten.
Die word dus ook vervangen. Auto blijft in de verkoop, maar hoeft niet weg!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 11 december 2015 07:23 PM
  [ # 208 ]

Nou, ik heb de auto nog steeds hoor, heb de auto nog een maand op MP gehad maar dat leverde niet veel op. Ik kon (met) een CX diesel, een oude Mercedes en een Dafje (in)ruilen; heb dat dus niet gedaan. De niet werkende stationairsproejer/klepje bleek een kapotte zekering te zijn. De originele Solex carburateur zit er weer op, eindelijk correct afgesteld door een oud monteur van mijn vaste garage die duidelijk meer kennis had van carburateurs!

Maar het blijft een BX; hmz gister verbeelde ik me dat de uitlaat wat meer lawaai maakte dan normaal en vandaag bleek dat de achterste demper er bijna af lag. De buis voor de demper lag bijna doormidden en ik heb de demper maar verwijderd. Klinkt wel sportief, maar omdat ik dat niet ben komt er a.s. donderdag een nieuwe uitlaat onder. Alleen de voorste buis was nog in goede staat en die blijft dus.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 december 2015 08:44 PM
  [ # 209 ]

De uitlaat van een BX is gewoon een beetje slecht ontworpen waardoor er veel en lang condens in de buizen blijft staan, zeker met korte stukjes rijden. BX moet je gewoon houden joh! Kost ook de wereld niet.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 12 december 2015 04:19 PM
  [ # 210 ]

Ik houd hem ook hoor bye

Profiel  
 
 
14 van de 18
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook