5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
inhouden motor met kou e-hdi
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 20 februari 2012 12:05 AM
  [ # 61 ]

heb gisteren getankt, er ging 47 liter in? eerst stond er 840 km op 1min erna nog maar 760 boardcomputer is volgens mij niet heel precies

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 20 februari 2012 03:56 AM
  [ # 62 ]
Freak schreef:
Marien schreef:

als ik into crossdressing was wel ja.

veelal korte stukjes, dat helpt gewoon niet mee. En gezien je niet al te veel vermogen hebt, spreek je vaker alles aan. Razz Maar ik weet niet hoe anderen rijden hoor :S. Geen schumacher hier maar als ik auto of motor rij dan focus ik mij op het van a naar b komen en niet, ik moet mij nu inhouden met het pedaal indrukken want dat scheelt weer 10km. Dan ben je veelste veel bezig met andere dingen. imho

...

Ik rij op korte stukken ook gewoon minimaal 1 op 18 en dan zit ik er echt niet op te letten… Ofwel jij hebt een motorische fluke ofwel je ragt dat arme DS3-tje helemaal af…

Afraggen slaat nergens op, dan rijd je nog wel ff wat onzuiniger dan 1 op 17, ik rij ook gewoon door. Dat wil zeggen 120- 130 op de snelweg waar dat kan, en redelijk vlot op de auto weg. Binnen de bebouwde kom let ik weer wat meer op de BC, rij ik veel in 4 of 5 en compenseer ik weer een beetje wat ik op de snelweg doe. Desalniettemin is mijn beste tot op heden 750 km. Das geen afraggen, maar t verschil tussen 100 en 130 rijden is gewoon groot. Tegenwoordig wordt je door die vrachtwagens ingehaald als je 100 rijd, ronduit irritant.


@ gertjan
De eerste blokjes van je tank is zowiezo niet precies. Zodra je de snelweg oprijd en in het 5de verzet zit, dan komen er weer wat km’s bij, trap je t gas wat in, dat verminderd hij weer. voorbij de helft gaat het ook opeens een stuk rapper naar beneden.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 20 februari 2012 08:49 AM
  [ # 63 ]
Freak schreef:
Marien schreef:

als ik into crossdressing was wel ja.

veelal korte stukjes, dat helpt gewoon niet mee. En gezien je niet al te veel vermogen hebt, spreek je vaker alles aan. Razz Maar ik weet niet hoe anderen rijden hoor :S. Geen schumacher hier maar als ik auto of motor rij dan focus ik mij op het van a naar b komen en niet, ik moet mij nu inhouden met het pedaal indrukken want dat scheelt weer 10km. Dan ben je veelste veel bezig met andere dingen. imho

...

Ik rij op korte stukken ook gewoon minimaal 1 op 18 en dan zit ik er echt niet op te letten… Ofwel jij hebt een motorische fluke ofwel je ragt dat arme DS3-tje helemaal af…

challenge accepted

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 20 februari 2012 08:51 AM
  [ # 64 ]
Frosty85 schreef:
Freak schreef:
Marien schreef:

als ik into crossdressing was wel ja.

veelal korte stukjes, dat helpt gewoon niet mee. En gezien je niet al te veel vermogen hebt, spreek je vaker alles aan. Razz Maar ik weet niet hoe anderen rijden hoor :S. Geen schumacher hier maar als ik auto of motor rij dan focus ik mij op het van a naar b komen en niet, ik moet mij nu inhouden met het pedaal indrukken want dat scheelt weer 10km. Dan ben je veelste veel bezig met andere dingen. imho

...

Ik rij op korte stukken ook gewoon minimaal 1 op 18 en dan zit ik er echt niet op te letten… Ofwel jij hebt een motorische fluke ofwel je ragt dat arme DS3-tje helemaal af…

Afraggen slaat nergens op, dan rijd je nog wel ff wat onzuiniger dan 1 op 17, ik rij ook gewoon door. Dat wil zeggen 120- 130 op de snelweg waar dat kan, en redelijk vlot op de auto weg. Binnen de bebouwde kom let ik weer wat meer op de BC, rij ik veel in 4 of 5 en compenseer ik weer een beetje wat ik op de snelweg doe. Desalniettemin is mijn beste tot op heden 750 km. Das geen afraggen, maar t verschil tussen 100 en 130 rijden is gewoon groot. Tegenwoordig wordt je door die vrachtwagens ingehaald als je 100 rijd, ronduit irritant.


@ gertjan
De eerste blokjes van je tank is zowiezo niet precies. Zodra je de snelweg oprijd en in het 5de verzet zit, dan komen er weer wat km’s bij, trap je t gas wat in, dat verminderd hij weer. voorbij de helft gaat het ook opeens een stuk rapper naar beneden.

op 9000km een gemiddelde van 1 op 16.6 nog altijd, dus niet verkeerd. en wat betreft het aantal blokjes, dat gaat voorbij 3 kwart opeens heeeel hard idd.

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 20 februari 2012 09:30 AM
  [ # 65 ]

Ik heb afgelopen week een test gedaan met mijn ds3. de hele week mijn woon/werkkm (1000 per week) met 100km op cruise control gedaan. haalde 920km met mijn tank. overigens tank ik altijd als er nog 1 blokje brand. moest 43 liter tanken is dus gemiddeld. 1op 21.4 niet slecht op winterbanden.. normaal rij ik 1 op 17 - 18. bij 120 op cruise control.

groeten victor

Profiel  
 
evhest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 20 februari 2012 10:54 AM
  [ # 66 ]

1 op 24,3 hier, auto heef bijna 30.000 kilometer op de teller. ‘s Ochtends met cruise control op 110 naar het werk, radiootje aan, relax. Dik tevreden over verbruik.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 20 februari 2012 06:17 PM
  [ # 67 ]

ik rijd iedere dag hooguit 30 km heen en 30 km terug. daarvan zijn er hooguit 10 een stukje snelweg (Spijkenisse naar Rotterdam) Voor mij heeft de cruisecontrol dus weinig meerwaarde.

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 22 februari 2012 04:28 PM
  [ # 68 ]

En weer on topic: Ik heb contact gehad met een van de monteurs van mijn dealer, en hij zei dat het een bekend probleem is, dat te wijten is aan de manier waarop de kachel verwarmd wordt. Doordat de moderne diesel (e-hdi) motor nauwelijks warm wordt heeft citroen voor een andere regelapparatuur gekozen die dus het inhouden van de motor veroorzaakt bij zulke hele koude temperaturen.

Het voorzetschotje wat eerder genoemd is wordt dan ook wel geleverd in de koude landen, maar is voor Nederland dus niet gebruikelijk. De voorzetgrill heeft namelijk zelfs een negatieve werking boven de -5 graden! Dit zal dan ook geheid voor storingen zorgen zei hij. Iedereen die er dus nog mee rond rijdt het advies om de wintergrill zsm te verwijderen.

Aangezien de auto het nu weer prima doet, ga ik er niet meer moeilijk over doen. Volgende week wordt de auto wel nog uitgelezen op storingen tijdens de 40K beurt, maar ik verwacht hier geen verrassingen eigenlijk.

Profiel  
 
Emiel86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-2012

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 02 maart 2012 10:38 PM
  [ # 69 ]

Zijn er meer mensen die zelfs bij de huidige temperaturen (10gr) last hebben van een inhoudende e-hdi? De mijne blijft af en toe ‘hangen’ rond de 80 en 100 kilometer per uur. Erg irritant… Meestal rijdt ie lekker vlot. Het verbruik is niet vreemd en wordt zelfs steeds beter: begon met 5,3L/100 en nu 4,6/100 terwijl ik juist vlotter ben gaan rijden. Sinds ik de DS3 heb hou ik ineens van rotondes Wink

DS3 e-hdi 90 Thorium/Carmen

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 03 maart 2012 01:11 AM
  [ # 70 ]

Zijn al meerdere reacties over te vinden. De turbo werkt maar over een gering toerenbereik, als je te vroeg opschakelt en onder de 1500 toeren komt, mis je kort even turbodruk, wat op stoten of hangen lijk. Product eigenschap van een geknepen motor, mee leren rijden. Heeft zoals je t probleem nu omschrijft niets met temp te maken

Profiel  
 
Emiel86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-2012

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 03 maart 2012 10:28 AM
  [ # 71 ]

thx ik heb het topic gevonden. Zal de tips eens gaan uitproberen

DS3 e-hdi 90 Thorium/Carmen

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 20 januari 2013 01:46 PM
  [ # 72 ]
Emiel86 schreef:

Zijn er meer mensen die zelfs bij de huidige temperaturen (10gr) last hebben van een inhoudende e-hdi? De mijne blijft af en toe ‘hangen’ rond de 80 en 100 kilometer per uur. Erg irritant… Meestal rijdt ie lekker vlot. Het verbruik is niet vreemd en wordt zelfs steeds beter: begon met 5,3L/100 en nu 4,6/100 terwijl ik juist vlotter ben gaan rijden. Sinds ik de DS3 heb hou ik ineens van rotondes Wink


Ja, ik herken het ook. Vriendin heeft een Ehdi met 30dkm en dit is de tweede winter. Bij kou en hoge luchtvochtigheid gestotter en een inhoudende motor. Ik vind het zelf wat lang duren voor hij op temperatuur is. Allemaal niet heel ernstig, maar als je de auto niet kent, schrik je wel (zo dacht ik de eerste keer aan een vastzittende handrem)

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 20 januari 2013 02:07 PM
  [ # 73 ]
sfs schreef:

Het voorzetschotje wat eerder genoemd is wordt dan ook wel geleverd in de koude landen, maar is voor Nederland dus niet gebruikelijk. De voorzetgrill heeft namelijk zelfs een negatieve werking boven de -5 graden! Dit zal dan ook geheid voor storingen zorgen zei hij. Iedereen die er dus nog mee rond rijdt het advies om de wintergrill zsm te verwijderen.

wat een bullsh*tt…ik denk,dat een ieder het voor zich zelf moet bepalen met het winterschort.Ik ervaar het alleen nog maar als pluspunt,zelfs met meer als -5.
schort heb ik er nu al een aardig tijdje voor zitten en nog geen storingen gehad.Ik vind het een beetje uit de lucht gegrepen verhaal,zoals wel meer reacties van dealers/monteurs,wat ik hier lees.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 30 maart 2013 11:01 AM
  [ # 74 ]
Frosty85 schreef:

Zijn al meerdere reacties over te vinden. De turbo werkt maar over een gering toerenbereik, als je te vroeg opschakelt en onder de 1500 toeren komt, mis je kort even turbodruk, wat op stoten of hangen lijk. Product eigenschap van een geknepen motor, mee leren rijden. Heeft zoals je t probleem nu omschrijft niets met temp te maken


Vreemd dat hij het van een temperatuur onder nul naar 5 graden boven nul op display minder doet en boven de 5 graden display temperatuur niet meer inhoudt/schokt.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 30 maart 2013 06:09 PM
  [ # 75 ]

Ik gebruik die beschermkap niet. Hij komt mooi op temperatuur, ook toen het stervenskoud was, en van inhouden heeft ie van mij geen last.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook