3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ook DS5 besteld
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 27 maart 2012 08:11 PM
  [ # 31 ]

Dan wens ik je nog veel wachtplezier en dat je succes hebt met de koop van die andere auto. Ik hoop de laatste week van april in die van mij rond te tuffen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 maart 2012 02:33 AM
  [ # 32 ]
Johan de Graaf schreef:

Tja… Gaat me meer om het principe. Ik wil wel hebben wat ik bestel. Dan nog maar een poosje doorrijden in de Qashqai. Is ook geen straf Smile

Johan.


hoe groot acht je de kans dat de importeur de leasemaatschappij een voorstel heeft gedaan voor een wagen die is afbesteld ? Heb het eerder voorbij zien komen… dan scheelt het zoals nu maar 2 opties…

 

Van wat ik van dat lane departure verhaal heb gelezen is dat een optie die de meesten snel zat zijn en uitzetten. Die groot licht assist kan handig zijn maar… toch…


maaarrrr eens, besteld is besteld…


Kun je eigenlijk een schuifdak in dat ding krijgen ?

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 28 maart 2012 09:54 AM
  [ # 33 ]
gompy58 schreef:

Kun je eigenlijk een schuifdak in dat ding krijgen ?

Nee, dat is niet mogelijk bij dat ding.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 28 maart 2012 12:48 PM
  [ # 34 ]

Dit vind ik zeer spijtig, dat dit niet meer verkrijgbaar is in de moderne citroens, een open dak zoals dit in de BX verkrijgbaar was.
Ik heb er twee gehad met open dak (demo) en (prive) gewoon zalig.
Ondanks nu Airco mis ik dat open dak toch.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 maart 2012 02:59 AM
  [ # 35 ]

ergaat niets boven een echt schuifdak… asl ik zou moeten kiezen zou ik nog eerder de airco laten vallen.

Dat glazen panorama gedoe is echt een zeer slap aftreksel van een mooie schuif ..

Het is overigens niet alleen bij citroen hoor, het is steeds moeilijker om in een nieuwe auto nog een af fabrieks schuifdak te bestellen.


Dat je het schuifdak op een DS5 niet kunt krijgen, is dat omdat ze het niet in de optie lijst hebben , of is het technisch niet mogelijk ? Anders zou je het gewoon achteraf in kunnen laten bouwen.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 31 maart 2012 03:31 PM
  [ # 36 ]

Hi guys,

Ben toch nog maar ‘s even met Citroën in de slag gegaan. Lijkt erop dat zij ook liever geen auto opnieuw willen bestellen dus zou weleens iets uit kunnen slepen waar ik en Citroën blij van worden. De opties zijn ‘onder aan de streep’ nou tech geen opties die de hele auto maken of kraken toch Smile.

Formeel is het 600€, maar omdat ik een lease-auto heb moet ik iets zien af te spreken waar ik iets aan heb en niet de leasemaatschappij (natuurlijk). Maar… Lijkt er wel op dat ze (zowel leasemaatschappij als Citroën) dat begrijpen. Ik houd jullie wel een beetje op de hoogte van hoe het afloopt.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 13 april 2012 11:05 PM
  [ # 37 ]

Hoi,

Even weer een update: Ondertussen ben ik er met de dealer ‘goed’ uit en vindt de levering binnenkort plaats. Zal hier wel wat fotootjes posten na de aflevering. Ook van de binnenkant.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 29 april 2012 01:45 PM
  [ # 38 ]

Hoi,

Wederom een update aangezien ik wat foto’s had beloofd. Helaas, nog geen auto. Levering is verlaat naar week 19. Dealer was niet heel blij, maar communiceerde goed verder, dus geen probleem. Nog even wachten.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 06 mei 2012 04:18 PM
  [ # 39 ]

Hoi,

Heb de auto ondertussen! Zoals beloofd bijgaand wat eerste foto’s. Gisteren ongeveer 200KM gereden. Echt subliem! Geen kraakjes te bekennen, auto ruikt helemaal nieuw natuurlijk… En rijdt ontzettend ontspannen(d).

Met de 160PK is het heerlijk cruisen en kun je (anders dan weat ik lees over de e-HDI zeker wel als eerste weg zijn. Heb ‘m nog niet helemaal op z’n falie gegeven (inrijden nog natuurlijk), maar je merkt een ontzettende trekkracht in deze motor.

De handbak schakelt voortreffelijk. De auto is niet super overzichtelijk maar dat interesseert me weinig, het interieur is briljant. Het is ook een hele makkelijke auto om in te rijden. Voor mijn smaak is de bekrachtiging iets te stevig, maar dat went wel. Zeker niet storend. In de rechtuistand rijdt ie minder ‘zoekerig’ dan de Qashqai. Drempels en andere ongein worden heel goed verwerkt. En de omgeving is heéél erg enthousiast over de auto (ook leuk)

Ik zag volgens mij dat er ook ergens een DS meeting wordt gehouden in september. Misschien toch maar ‘s langskomen!

Verder niet al teveel aflegruimte en ik heb nog geen idee waar ik het instructieboekje laat. Heb als accesoire ook een koelbox meebesteld, die moet ik binnenkort ook maar ‘s installeren. Het leer tot slot vind ik de (stevige) prijs meer dan waard. Maakt de auto helemaal af…

Groet,
Johan.

PS: De foto’s even later. Zijn nu wat te groot en geen zin in resizen effe.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 mei 2012 08:34 PM
  [ # 40 ]

Nog gefeliciteerd met de aankoop. De DS5 ziet er geweldig uit. Vandaag zag ik een versie in lichtblauw staan, ook erg fraai. Ik ben benieuwd naar de foto’s.

Veel plezier van de wagen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ERuijter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 19-04-2012

Gepost: 12 mei 2012 09:55 PM
  [ # 41 ]

Goednedag

Ook wij een Ds 5 besteld een Ds5 Hybride Sport Chic incl alarm 19 inch in de kleur Blanc Nacre
parel effect leder club Fauve bruin en alarm.Bij leder club automatisch grootlichtassitent en lane departure warning system.
De kleur van de velgen is nu Cairn HephaAs maar kan nog omgezet worden naar Cairn noir onyx .
,maar het blijft een lastige keuze.
Wellicht op dit forum een leuk discussie punt.
Productie aanvang juni.

Erik

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 30 mei 2012 11:19 PM
  [ # 42 ]

Hoi Erik,

Heb je inderdaad de Leder Club en Grootlichtassistent / LDWS? Ik heb ook de Leder Club besteld en ik ben door de dealer gebeld dat deze er niet op zaten. Ik heb daarvoor wat andere goodies. Betekent dus dat dit weer is veranderd qua productie?

Anyhow, probeer nu ook even een paar foto’s te uploaden. Is al een paar weken geleden dat ik hier voor het laatst was, maar ondertussen vakantie in Zwitserland gehad. Ben met de DS5 gegaan natuurlijk en heerlijk gereden. Ik had eigenlijk in het geheel niet de behoefte om te planken, terwijl ik wel een persoon ben die normaal redelijk doorrijdt.

Heb je de hybride versie of de 160PK diesel? Ik ben na wikken en wegen toch voor de diesel gegaan. Ik vond de hybride de meerprijs, het verlies aan kofferruimte, toename in gewicht (handling) en minieme verbetering van prestaties niet waard. Weet niet eens meer of ie in de 20% bijtelling zat, maar ook dat helpt weinig door de forse meerprijs… Dus ben maar voor de ouderwetse diesel gegaan. Heerlijk apparaat overigens. Ontzettende fijne aandrijflijn en enorm veel trekkracht of torque zoals de Engelsen zeggen (toch? Smile)

Ik zal zo (nu) ‘s proberen of ik een paar foto’s kan uploaden.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 30 mei 2012 11:29 PM
  [ # 43 ]

Ik ben benieuwd naar jullie rij-ervaringen !

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 30 mei 2012 11:42 PM
  [ # 44 ]

Hierbij dan een paar foto’s. Kwaliteit is niet super, maar geeft allicht een indruk. Heb er wel meer, maar is toch wel lastig om ze in een formaat te krijgen dat geaccepteerd wordt (800x600 pixels, niet meer dan 500kb….. ai…)

Afbeelding Bijlagen
buitenkant.pngpicresized_1338411792_4a65960e4b8c193a0ad3e69af4318946.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 30 mei 2012 11:48 PM
  [ # 45 ]

Rij-ervaring? Tot nu toe super. En om aan te geven wat de auto met mensen doet: Ik kreeg gisteren een SMS-je van mijn buurman die zei dat ie - ook al was ie niet de eigenaar - toch genoot van mijn auto Smile Leuk toch?

Ik ben geen Citrofiel in hart en nieren, maar vind wel dat deze auto is gemaakt om ontspannen van A naar B te komen (dus als reisauto). Heb vandaag ook even een stoplichtsprintje gewonnen (min of meer onbewust, maar moest even om ergens goed tussen te komen) en dat ging uiterst soepel zonder kabaal maar met stevige versnelling. Onderweg naar Zwitserland ben ik ook redelijk ongemerkt 130/140 gaan rijden waar ik normaal meestal 180/190 aanhield. Helemaal niet omdat de auto het niet zou kunnen of omdat het ongemakkelijk zou rijden, maar meer omdat het zo prettig ontspannen rijdt dat je minder de behoefte hebt aan snelheid.

In vergelijking met mijn vorige auto heb ik minder het idee dat er een enorme versnelling is, maar als ik naar de snelheidsmeter, de auto’s naast en achter me kijk dan is ze er zeker. Voor mij is het een groot compliment aan de constructeurs. Het gaat allemaal heel soepel en zonder het opzetten van een grote (motor)mond.

Met andere woorden: (voorlopig) een heel tevreden Citroën rijder.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook