5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Ook DS5 besteld
PvH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2012

Gepost: 25 oktober 2012 12:03 PM
  [ # 61 ]

Nog een nachtje slapen en dan kan ik mijn DS5 afhalen bij de dealer. Ik kreeg vorige week een telefoontje dat de auto 3 weken eerder is afgeleverd ( ik heb deze de laatse week van september besteld). Een levertijd van een maand…

Een Blanc Nacre met Fauve bruin nappaleder, dual xenon met grootlichtassistent, en lane departure warning system.
Heb wel voor andere 17 inch velgen gekozen, de Hobart.
Een proefrit met 18 inch voelde vanwege de stugge vering niet al te fijn.

Profiel  
 
BorisM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 27 oktober 2012 09:44 AM
  [ # 62 ]

En, hoe bevalt ie? Gezien de specs neem ik aan dat je geen hybrid hebt of wel?

Ik ben woensdagmiddag aan de beurt.

Profiel  
 
PvH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2012

Gepost: 27 oktober 2012 10:21 AM
  [ # 63 ]

Tot zover (145 km gereden) bevalt het heel erg goed. Kan er natuurlijk nog geen goed oordeel over geven. Eerst wat meer kilometers maken. Het is wel de Hybride overigens. De Business Executive met wat opties.
Moest wel even wennen aan de overdaad aan knopjes in de cockpit

Profiel  
 
emol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2012

Gepost: 27 oktober 2012 04:05 PM
  [ # 64 ]

Hallo,

Na bijna 3 jaar in een C5 Tourer 3.0 hdi te hebben gereden wordt als het goed is in week 49 de door mij bestelde DS5 Hybrid4 Business Executive geleverd. De kleur is Blanc Nacré pareleffect, Nappaleer zwart/wit bekleding, xenon, alarm en 18” Canaveral Noir Onyx Brillant velgen (17” voor de winterbanden, 18” voor de zomerbanden).

Tot mijn genoegen lees ik dat iedereen positief is over de rijeigenschappen van de Hybrid4. Waar ik echter benieuwd naar ben zijn de ervaringen betreffende de acceleratie en gedrag van de egs bak bij snelheden boven de 120? Ik heb wel even proef gereden maar niet de mogelijkheid gehad om voorgaande uit te proberen. Zijn er Hybrid4 rijders die genegen zijn ervaringen te delen? Bvd voor je reactie.

Erik.

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 31 oktober 2012 06:39 PM
  [ # 65 ]

Beste Erik,

Om je van dienst te zijn heb ik gisteren in een ritje Raamsdonksveer-Utrecht-Amsterdam-Utrecht-Gouda-Raamsdonskveer namens jou de wet een aantal keren overtreden….. Smile Boven de 120 in Nederland?? Ik moest op deze route even zoeken waar het kon, maar op een paar stukjes lukte het (en op de A16 mag je soms zelfs 130!).

Ik kan je melden dat de ‘normale’ acceleratie boven de 120 (netjes rijden waarbij hij in 6e versnelling blijft) niet absurd snel is, maar prima zal passen bij wat je in Nederland nodig zal hebben. Da’s overigens niet zozeer een prestatie van de EGS-bak, maar meer van de 163 PK diesel die je over houdt wanneer de electromotor niet meer meedoet. Die biedt bij die snelheid/toerental in 6 niet heel veel sprongkracht.

Wel biedt de bak wat leuke schakelmogelijkheden, in de vorm van het snel even kunnen terugschakelen met de flippers (naar 5 of 4, ook als je in A rijdt!!), of de dood-ordinaire kick-down van het gaspedaal, die ook resulteert in het kortstondig terugschakelen naar 5). Met de flippers gaat dat overigens sneller dan met de voet: naar mijn indruk reageert de kick-down wat trager.

Mijn algemene indruk van de EGS-bak: is goed mee te rijden, maar je merkt toch het verschil wél met een echt goede automaat: het schakelverloop is toch soms wat schokkerig, ik merk af en toe wat twijfel van de computer (of van het geheel van EGS-bak met in-en-uitschakeling van diesel en electromotor) bij het tijdig maken van de juiste gecombineerde keuze. Maar ja, met een échte automaat hadden we waarschijnlijk geen 14% bijtelling gehad. En dat voordeel is ook wat waard….

Johan

Profiel  
 
emol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2012

Gepost: 31 oktober 2012 08:36 PM
  [ # 66 ]

Hallo Johan,

Dank voor het nemen van enig risico bravo en het verslag. Het zal in het begin even wennen zijn (komende uit een volautomaat). Alhoewel ik vind de automaat in mijn C5 tourer ook niet altijd even “smooth”. Zeker als ik het vergelijk met een DSG Audi of 8-traps automaat van BMW. Soms moet de bak net even iets te lang nadenken.

Maar goed al met al best een positief verhaal en zoals je zegt het feit dat we voor een auto als deze “slechts” 14% moeten bijtellen is ook wat waard. Nog een paar weken wachten en dan mag ik het zelf ervaren.

Groet Erik.

Profiel  
 
BorisM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 04 november 2012 12:32 PM
  [ # 67 ]

De eerste 250 kilometers in de Hybrid zitten er op. Ik moet zeggen dat ik het absoluut een fijne auto vind. De cockpit is lekker groot, ondanks de forse middenconsole. Ik had verwacht dat ik van dat fraaie aluminium op de middenconsole en op de binnenkant van de portieren zou hebben, maar dat is kennelijk een accessoire. Maakt niet uit, het geheel ziet er nog altijd erg goed uit.

Met de veelbesproken EGS-bak kan ik (inmiddels) goed overweg. Zeker als de dieselmotor er bij springt is ie soms wat in de war, maar dat is eenvoudig te voorkomen met een tikje aan de rechter flipper. Zeker met flipperen merk je nauwelijks dat het geen volautomaat is, dus dat is beter dan ik had verwacht. In de sport-stand is de auto ook gewoon snel.

De kofferbak valt me ook alleszins mee, en gelukkig beschik is wel over een knop naast de kentekenplaatverlichting om de kofferklep te kunnen openen. Men luistert dus nog wel in Frankrijk! Jammer is wel dat de kofferbak geen enkele mogelijkheid biedt om wat losse spullen kwijt te kunnen, dat was in mijn 3 Touring wel veel beter voor elkaar. Een luikje links en/of rechts of onder de vloer zou al genoeg geweest zijn. In het interieur zelf gaat het nog wel, zonnebril kan in de cockpit-roof en de rest gaat toch bluetooth dus zit netjes in de tas of middenconsole.

Bizar was natuurlijk wel dat mijn achterbank niet goed is: ik heb linksachter volledig leer en rechts half leer/half alcantara. Schandalig dat dat door de eindcontrole is gekomen.

Aan de kleur Gris Hurricane moest ik eerst even wennen, maar ben er nu toch wel blij mee. Van veraf een mooie donkere kleur, van dichtbij iets lichter grijs/blauw. Mooie kleur. De winterbanden zijn al op de lm-velgen gemonteerd.

Al met al dus een erg fijne auto. Zuinig is ie nog niet, maar de eerste tank is ook nog niet eens halverweg (ik denk dat 1 op 15 een uitdaging wordt, ook al zegt de boordcomputer 6,3 liter gemiddeld, de actieradius is namelijk maar een goede 800 kilometer en met een 60 liter tank lijkt me dat geen 1 op 16…)

Profiel  
 
BOAS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 05-11-2012

- DS 5 Hybrid4 Sport Chic
Gepost: 05 november 2012 02:29 PM
  [ # 68 ]

Hallo Allemaal,

Afgelopen vrijdag de DS5 Hybrid opgehaald bij de dealer.
Configuratie : DS5 Hybrid Sport Chic
          Blanc Nacre
          Two tone zwart/wit lederen stoelen (bracelet leder -> geweldig)
          Securite-pakket
          Alarmsysteem
         
Ik heb er dit weekend ongeveer 600 km mee gereden -> voortreffelijk !
Stoelen zitten fantastisch en vering is meer dan in orde.
Mijn vorige auto was een Audi A5 Coupe , ik ben hem al bijna vergeten !!
De Looks en afwerking zijn werkelijk geweldig , wat een prachtige wagen.
De automaat doet zijn werk prima , de diverse standen geprobeerd AUTO,SPORT,ZEV,4WD.
Vooral de sportstand maakt het leuk , de auto accelereert dan zeer snel.

Het enige dat nog niet werkte was het LDWS (lane departure warning system) en de verlichting in de Auto-stand ging niet op dagrijdstand bij helder weer. (misschien een instelling , wie weet)

Het verbruik zat nu op 6,2 ltr/100 km , maar door al dat ge-experimenteer zal dat nog niet echt representatief zijn , lijkt me.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 05 november 2012 03:03 PM
  [ # 69 ]

Voor de DRL verlichting zijn er via de diagbox verschillende mogelijkheden te programmeren ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 november 2012 04:30 PM
  [ # 70 ]
BorisM schreef:

Bizar was natuurlijk wel dat mijn achterbank niet goed is: ik heb linksachter volledig leer en rechts half leer/half alcantara. Schandalig dat dat door de eindcontrole is gekomen.

Heb zoiets vergelijkbaars ook meegemaakt met mijn DS3: links een glanzend deurpaneel, rechts een mat deurpaneel. Hoop dat het snel opgelost wordt, duurde bij meer dan een maand en bleek eerst ook nog eens de verkeerde kant besteld te zijn… Nu ja, het moet natuurlijk wel een beetje met de Franse slag blijven die Citroëns, anders zouden we nog eens kunnen denken dat we als Citrofielen onderweg zijn met een hip uitgevoerde Duitse automobiel Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 november 2012 04:45 PM
  [ # 71 ]

-edit:systeem hing, dubbele post-

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
BorisM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 09 november 2012 07:32 PM
  [ # 72 ]

Vandaag eerste tankbeurt, 1 op 15,5 aan de pomp, en 6.0 liter op de boordcumputer. Dat is dus bijna1 op 17, forse afwijking imho.
Ik neem aan dat de auto nog wat zuiniger wordt, want dit is nog niet heel overtuigend, zonder veel files of zo.

Weet iemand hoe ik in de boordcomputer liters/km kan omzetten naar km/liter?

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 09 november 2012 07:44 PM
  [ # 73 ]

Dit zit ergens in het menu onder ‘display’ geloof ik. Heb heb het al wel gezien…

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook