schade aan Citroën C2
another_mistery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-05-2011

Gepost: 21 mei 2012 09:21 PM

ik heb met mijn c2 tegen 70 per uur over een middenberm gereden.

ze zijn hem moeten komen takelen en eind deze week zou de expert komen kijken.

ik ben benieuwd hoe erg deze schade eigenlijk is .

ik had een klapband + velg kapot

en op de foto de bout waar een rode pijl aan staat die bout is langs de 1 kant 2 cm omhoog gekomen.
(foto is van internet informatief)

Ik heb totaal geen verstand van auto’s en ben benieuwd of dit een erg grote kost gaat zijn.
mensen die hier meer verstand van hebben gelieve mij iets te laten weten.

dank bij voorbaat.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2012 12:57 AM
  [ # 1 ]

Tjongejonge, dat is s h i t! Als die bout omhoog is gekomen heeft je voorwielophanging een beste optater gehad. Met die bout zit namelijk je schokbreker vast…. Houd dus rekening met vervelend, duur nieuws.  long face

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 22 mei 2012 09:47 AM
  [ # 2 ]

Die wielophanging heeft een goede tik gehad idd! gulp  Over het algemeen niet bepaald signalen voor goed nieuws kwa kosten. Succes ermee!

Profiel  
 
another_mistery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-05-2011

Gepost: 22 mei 2012 08:16 PM
  [ # 3 ]
Willibrord schreef:

Tjongejonge, dat is s h i t! Als die bout omhoog is gekomen heeft je voorwielophanging een beste optater gehad. Met die bout zit namelijk je schokbreker vast…. Houd dus rekening met vervelend, duur nieuws.  long face

bedankt voor de reactie.

spijtig genoeg met slecht nieuws maar daar had ik mij al aan verwacht.

ik ben benieuwd wat de expert ervan gaat zeggen.

Mvg Donny

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 mei 2012 09:22 PM
  [ # 4 ]

hij zal toch echt de brug op moeten, om te kijken wat er allemaal is gebeurt. en aan gezien je op een hoge drempel bent gereden die wel eens waar een beetje schuin staat, kan de schade inderdaad tegen vallen, het kan ook zijn dat het subframe krom is, hier op zit het blok en wiel ophanging vast geschroeft, dit constanteer je ook door dat het wiel verder naar links staat in de wielkast, als je niet alrisk bent verzekerd, kan je ook vragen, de auto te laten repareren met tweedehands onderdelen, dit scheelt in de kosten, er worden ook wel c2 van achter aan gereden,

Profiel  
 
another_mistery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-05-2011

Gepost: 24 mei 2012 11:55 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het geluk dat ik een omnium verzekering heb.

ik zat er gewoon aan te denken of er kans is dat pertotal is ( als de as kram gewrongen staat ofzo dat hij niet meer door de keuring zou geraken)

ondertussen staat de auto al in de garage te wachten tot als de expert van de verzekering komt kijken.

bedankt voor de reactie.

Profiel  
 
peter6404
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-09-2014

Gepost: 30 september 2014 02:00 PM
  [ # 6 ]
Willibrord schreef:

Tjongejonge, dat is s h i t! Als die bout omhoog is gekomen heeft je voorwielophanging een beste optater gehad. Met die bout zit namelijk je schokbreker vast…. Houd dus rekening met vervelend, duur nieuws.  long face

het alleen repareren van die bout die los zit kost niet meer dan 131 euro maar er zal wel meer stuk zijn, de bout moet vast zitten maar kan door het stuur te draaien met gemak een cm omhoog komen, test dat maar eens als c2 gebruiker, 1 achter het stuur en links en rechtsomdraaien, ik dacht ook toen ik onder de motorkap meekeek dat er iets stuk was maar deze horen mee te bewegen zegt garage Citroën

Profiel  
 
another_mistery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-05-2011

Gepost: 02 oktober 2014 07:24 PM
  [ # 7 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Bedankt voor de reactie .

Dit bericht is ondertussen al lang geleden en de c2 is ondertussen hersteld

1300€ kosten.

Mvg Donny

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook