Retro Meus’auto, Lac de Madine foto’s…
Gepost: 10 juni 2013 11:48 PM

Afgelopen weekend nuttig besteed aan een fijn weekendje Frankrijk.
De beurs Retro Meus’Auto bij Lac de Madine. Altijd goed voor zo’n 2500 klassieke auto’s en een hele leuke onderdelenmarkt. Hier wat plaatjes.


033 (Kopie) by azu250, on Flickr

643 (Kopie) by azu250, on Flickr

641 (Kopie) by azu250, on Flickr

590 (Kopie) by azu250, on Flickr

484 (Kopie) by azu250, on Flickr

474 (Kopie) by azu250, on Flickr

471 (Kopie) by azu250, on Flickr

451 (Kopie) by azu250, on Flickr

436 (Kopie) by azu250, on Flickr

359 (Kopie) by azu250, on Flickr

323 (Kopie) by azu250, on Flickr

275 (Kopie) by azu250, on Flickr

184 (Kopie) by azu250, on Flickr

046 (Kopie) by azu250, on Flickr

De rest van de foto s staan hier:

http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157634033001263/with/9001738598/

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7699
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juni 2013 12:24 AM
  [ # 1 ]

Leuk! En prachtige foto’s zoals altijd Martijn Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 juni 2013 07:45 PM
  [ # 2 ]

van de voorpagina

Lac de Madine, bezocht en geschilderd

De leukste van alle Franse oldtimerbeurzen vindt al 28 jaar plaats aan de oevers van het Lac de Madine. Martijn “CitroenAZU” is daar een trouwe bezoeker, niet alleen vanwege de vriendelijk geprijsde onderdelen, maar ook omdat het weer een gelegenheid is om door het golvende Lotharingse landschap te toeren. “Alsof je door een schilderij rijdt”, zo bekent hij ons.

Het afgelopen weekend heb ik goed besteed met een bezoek aan het prachtige gebied Lorraine/Meuse. De klassieke autobeurs bij het Lac de Madine was deze keer aan de andere zijde van het water, die van Heudicourt. In eerste instantie wilde we met de recent opgeknapte beige besteleend gaan om deze aan de oude eigenaar in de Ardennen te tonen. Door de hoeveelheid zon hebben we op het laatste moment toch maar voor het open dak gekozen, voor de 2CV6. Deze was immers toch nog warm van vorig weekend, ook al een ritje naar Verdun. Het werd een prachtig weekend en de keuze voor het open dak bleek de juiste. Het werd schitterend weer. Op een grote bui zondagochtend na was het eigenlijk het weekend heerlijk.

Op vrijdag zijn we gaan rijden en via Sedan de D964 opgedraaid om deze hele mooie weg naar Verdun te volgen. Onderweg konden we nog net genieten van de mooie gele koolzaadvelden. Over een week of twee zijn die echt wel weg. Bij Verdun hebben we een bezoek gebracht aan Fort Douaumont en daarna door naar de camping in St. Mihiel. Daar hebben we de tentjes opgezet en traditioneel de vrijdagavond in pizzeria Lion d’Or doorgebracht.

Zaterdag is beursdag. Onderweg kom je al diverse soorten oud ijzer met dezelfde bestemming tegen, dus de sfeer zit er al snel in. Eenmaal op het terrein is het al erg druk met een hoop verschillende klassiekers. Na het parkeren van het Eendje gaan we direct door naar de onderdelenmarkt in de hoop er een origineel achterspatbord voor mijn AK400 te kunnen scoren. Dat lukt helaas niet, maar we hebben wel wat andere leuke NOS-onderdeeltjes kunnen vinden voor hele vriendelijke prijsjes. Dat is juist een van de leuke dingen van deze beurs. Aan het einde van de dag hebben we in Verdun wat gegeten en daarna een brocante in de buurt bezocht.

De volgende dag begint wel met wat regen maar na tien uur klaart het op. Via een ‘vide greniers’ in St. Mihiel gaan we weer naar de beurs, maar daar is het wat minder druk dan de dag ervoor. Daar zal de regen wel voor gezorgd hebben. Na wat rondjes lopen zetten we koers naar nog twee brocantes in de buurt, waaronder een in Etain. Even goedkoop getankt in Rodange, Luxemburg en het weekend zit er helaas weer op. Voor de thuisblijvers, dit is echt een heel leuk evenement, voor mij zelfs leuker dan de beurs in Reims. Ondanks de slechte weersvoorspellingen is het weer net als vorig jaar eigenlijk prima geweest.

Sowieso is de omgeving er schitterend. Het lijkt zo nu en dan of je een schilderij binnenrijdt, zo mooi is het landschap. Ik moet nu helaas weer een dikke maand wachten voor ik weer die kant op mag. Dan bezoeken we de verzamelmeeting van Citroen Club Rijnmond in St. Mihiel waarna er wordt doorgereden naar de 2CV-Wereldmeeting in Spanje. Daarover valt vast nog veel meer te schrijven…

tekst en foto: CitroenAZU, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 11 juni 2013 09:01 PM
  [ # 3 ]

dank voor de plaatjes
konden we toch even proeven van de sfeer

                  very good

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 juni 2013 12:01 AM
  [ # 4 ]

Stond het dan op de agenda? Soms google ik dan op die dingen die ver zijn.

Nu kom ik net kijken in oldtimerland…...... Niks over toilet gelezen, ja na afloop…. of niet gezien.
Volgend jaar dam maar Mr. Green

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 juni 2013 12:51 AM
  [ # 5 ]

Natuurlijk stond deze beurs in onze forumkalender. Wouter ‘demuywo’ heeft hem zelfs in zijn voorpagina-artikel over de evenementen van juni genoemd: klik!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 juni 2013 09:45 AM
  [ # 6 ]

Elk jaar, als ik de plaatjes zie van Martijn van dit festijn, dan neem ik mezelf voor hier een keer naar toe te gaan. Maar helaas pindakaas, weer niet geweest deze keer. Dom, dom, dom, want het ziet er allemaal weer zo uitnodigend uit.

Dank voor de foto’s Martijn!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 juni 2013 11:43 PM
  [ # 7 ]

halelujah excuses, voor mijn onwetendheid en onbekendheid met die beurs. Daarom heb ik er ook overheen gelezen Wink

Profiel  
 
Gepost: 14 juni 2013 11:14 PM
  [ # 8 ]
hogervp schreef:

Elk jaar, als ik de plaatjes zie van Martijn van dit festijn, dan neem ik mezelf voor hier een keer naar toe te gaan. Maar helaas pindakaas, weer niet geweest deze keer. Dom, dom, dom, want het ziet er allemaal weer zo uitnodigend uit.

Dank voor de foto’s Martijn!

Patrick

haha, had je em naast deze crisis BX kunnen zetten Smile

BH-401-YP

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 juni 2013 08:52 PM
  [ # 9 ]

en wij zijn twee dagen GRATIS binnen gemogen cheese

Prachtig om al dat oud tuig nog eens terug te zien

waar ik zoveel aan gezwoegd heb ik mijn beginnende monteursloopbaan .

Dit was mijn eerste keer , maar als het enigszins lukt volgend jaar weer .


Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 juni 2013 10:52 PM
  [ # 10 ]
CitroenAZU schreef:

haha, had je em naast deze crisis BX kunnen zetten Smile

BH-401-YP

ah kijk nou,een Break Nix diesel!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook