Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Voor de ware nietsgever. Voor nog geen zes tientjes ben je de man.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit is die van Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-at-400-handmultimeter-123240.html
Allround een fijn ding.
waterman schreef:....zit ook een contacthoekfunctie op, Niels weet hoe handig dat kan zijn…....
bogaard77 schreef:Heb ik liggen. Hadden we mooi effe kunnen proberen afgelopen week….
Ik kom weer een keer spelen bij een van jullie.
Inderdaad, een multimeter waarbij ik al die poespas kan meten is wel handig ja!
Ik moet sowieso nog een beetje uitbreiden in de automotive-tools.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De tellerbak: hoe zit dat nou?
Mocht iemand ooit z’n ‘glaasjes’ willen vervangen net als ik, een kleine how-to.
1: verwijder de afdekkap.
2: verwijder de twee metalen borgclips, die lijken op haarspeldjes.
3: verwijder de tellerkabel. Trek bij de motorzijde aan de kabel en floep, hij is eraf.
4: kantel de tellerbak naar achteren, dat schiet ‘ie uit z’n borging onder.
5: verwijder de drie multi-stekker met beleid, nu kan de tellerbak eruit gevist worden.
6: verwijder eerst lampjes. wip met een schroevendraaier het witte blokje wat midden boven de stop-lamp zit ook uit (op de foto nog niet gedaan).
7: maak daarna de print los aan de achterzijde van de klok en de laadstroom/brandstofmeter.
8: met een beetje beleid is dan de print ‘los’ bij het gedeelte waar je wil zijn, je kan de print nu voorzichtig omhoog buigen.
9: de lichtbak kan je verwijderen door de naar voren stekende lippen aan weerszijden van de iets naar buiten te buiten (zet er een dunne schroevendraaier tussen). Lift de lichtbak nu recht omhoog.
10: done. Verwissel je glaasjes, of wissel de kleurtjes. Terugbouwen in omgekeerde volgorde.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je de glaasjes nu al verwisseld….?
En terug bouwen in omgekeerde volgorde gaat je op deze manier niet lukken
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, glaasjes verwisseld, staat niet op de foto.
Euh, ik heb van 10 terug gelezen naar 1, maar op die manier heb ik toch echt de boel weer in elkaar gestoken.
Uiteraard was het daarbij niet nodig om dingen los te wippen, maar kon je het gewoon op z’n plek klikken.
Nu zit ik al te broeden of er wellicht een mogelijkheid is om een olie en water temperatuur meter op de plek van de klok in te bouwen.
tja..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Watertemperatuurmeter: kan, van een late gti. Olietemperatuur: weet niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ah! En doel je dan op zo’n Jaeger meter zoals rechtsonder het stuur?
Ik vermoed dat je deze bedoelt, links in het hoekje:
Als ik zo’n oiltemp meter van rechts naar links kan overhevelen (als het fysiek al past), dan kan ik mogelijk de functionaliteit van m’n dash iets aanpassen.
Kwam op het idee nav deze ombouw: klik
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Brrrrr, die aanpassing op dat Engelse forum, afschuwelijk
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik vind het wel wat. Eigenlijk zou je alle meters op die manier moeten “digitaliseren”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Het is net niet af, als je dat doet moet het goed, en b.v. het gaatje van het glaasje ( voorheen klokje ) ook oplossen, ...
Dit is m.i. hoog ik wil wel maar kan niet gehalte ...
Geheel digitaal kan idd best mooi zijn !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Ik vind het wel wat.
Ik dus niet.
Dit is niet eens half werk.
Als je dan zo’n poging wilt ondernemen, bouw dan inderdaad een volledig digitale tellerpartij.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind het ook niks..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik vind het ook wel wat
Als je ziet met wat voor Philips bouwdoos gehalte Citroën zelf er in de jaren ‘80 een “Econoscope” bijknutselde…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Volledig digitale klokken zou best gaaf zijn, dat zou niet gek passen bij een auto als de CX.
Wel zou de kleur anders moeten zijn: amber geel zou ik prefereren boven dat felle blauw.
René Jongejan schreef:I.p.v. dat geneuzel over de kleur van lampjes, zit die grotere radiateur er nu al in?
Nou, die is dus op handen zijde. Mogelijk hang ik hem er er zondag in, mits ik zin heb.
Heb wel een aantal vragen alvorens ik begin:
- Ik vermoed dat de makkelijkste methode is om de stalen afdekplaat aan onderzijde van de auto te verwijderen, en dan de radiateur er zo schuin gekanteld via de onderkant te verwijderen, correct?
- Mijn huidige radiateur heeft een ontluchtings-/overdruk slang die van de radiateur naar het koelvloeistofvat loopt. M’n vervangende exemplaar heeft dit niet. Niet nodig? En tuitje op het vat gewoon afdoppen?
- Deze radiateur zit het thermocontact lager gemonteerd, waardoor deze theoretisch pas later contact maakt (warmte stijgt). Is een ander thermocontact aan te raden, of is dat onzin?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!