1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
1e Pluriel-rondrit, Renswoude, 22 september
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 31 juli 2013 11:17 PM

Hé pluriel-ers,


Wat als we eens een ritje gaan doen op zondag 22 september, omgeving Utrechtse Heuvelrug.

Hoe meer Plu’s hoe meer vreugd.

Laat maar even weten als je van plan bent mee te doen.

Nadere gegevens over plek van samenkomst volgen tzt.


A bien tot!

Folkert

Parce que la vie est Pluriel

FB

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 09 augustus 2013 11:17 PM
  [ # 1 ]

Meer nieuws over de Tour de Pluriel:

Dankzij de medewerking van CX Club lid Ad van Andel heb ik beslag weten te leggen op een wonderschone route over de Utrechtse Heuvelrug.
En dus krijgt de Tour de Pluriel vastere vormen:
Datum: 22 september,
Plaats van samenkomst: Restaurant De Dennen, Utrechtseweg 34, 3927AW Renswoude (tevens Finish locatie)
Totale lengte van de rit circa 140 km met onderweg voldoende bezienswaardigheden en mogelijkheden voor het nuttigen van een versnapering.

Het spreekt voor zich dat voor die dag “Spider Wetter” wordt voorspeld!

Graag aanmelden via PM bij ondergetekende.

Tot ziens op de 22ste September!

mvg

Folkert Brouwer

FB

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 14 augustus 2013 12:29 AM
  [ # 2 ]

Ha leuk!
De afgelopen weken was het te mooi weer om achter de compu te kruipen, wel prima weer om open rond te toeren. Dus ik had het forum nauwelijks gevolgd, leuke verassing om nu dit clubnieuws en het mooie en goede initiatief te lezen.

De 22ste staat in de agenda. Dan is oranje er bij. Is er ook al een tijd in gedachten?
Heb net ook een PB gestuurd.

Zonnige groeten,

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 augustus 2013 07:46 PM
  [ # 3 ]

van de voorpagina

De eerste Pluriel-rondrit, rij mee!

De C3 Pluriel was bij zijn verschijnen in 2003 een duidelijk teken van nieuwe durf na een tijd van ongeïnspireerde modellen. Vijf auto’s in een, frisse kleuren, aansprekende reclames, vrolijk lachende chauffeurs. Ook de chauffeurs van tien jaar later lachen nog vrolijk. Samen plezier beleven, samen ervaringen uitwisselen; het kan tijdens de eerste Pluriel-toertocht. Schrijf je in!

Het idee om iets voor en door Pluriel-bezitters te organiseren, zingt al langer rond in Citroën-kringen, ook op dit forum. Nu voegt Folkert Brouwer de daad bij het woord en nodigt hij je uit voor de eerste Pluriel-toertocht. Op zondag 22 september ben je vanaf 10h30 welkom bij Restaurant De Dennen aan de Utrechtseweg 34 te 3927 AW Renswoude. Om 11 uur begint de toertocht van ongeveer 130 kilometer over de Utrechtse Heuvelrug. De tocht is al verkend door de leden van de Citroën CX Club Nederland. Zij kunnen bevestigen dat deze je over mooie landweggetjes langs kastelen en leuke stadjes voert. Ook de rivieroversteek per veerpont belooft een mooi fotomoment te worden. Onderweg is voldoende gelegenheid om even te verpozen. Tegen 17 uur kom je terug in Restaurant De Dennen te Renswoude, waar gelegenheid is om nog even na te praten en waar je ook iets kunt eten. De kosten voor de gehele dag zijn voor eigen rekening, waardoor iedereen ook naar zijn eigen voorkeur het budget kan vaststellen.

Toen in 2001 de C5 uitkwam, overtrof hij de ZX in de strijd om de titel “saaiste Citroën-design ooit”. Zelfs doorgewinterde Citroën-fans begonnen zich af te vragen waar het naar toe moest met hun geliefde merk. Gelukkig, een jaar later toonde Citroën met de C3 dat het weer aansprekende modellen op de markt durfde brengen en in 2003 verscheen de C3 Pluriel in vrolijke kleuren, begeleid door opvallende reclamecampagnes. Heel de Citroën-gemeenschap vond zo nieuwe inspiratie. Citroëns bewering dat het om een unieke compacte auto ging, leek gewaagd, maar vond bijval in diverse testberichten. Ook de slogan “vijf auto’s in een” werd door de autojournalisten overgenomen. Toch werden in de eerste testberichten ook al vragen gesteld bij het nut van de afneembare dakbogen die je niet in de auto kon meenemen en bij de te verwachten levensduur van de hele constructie.

Pluriel-bezitters hebben inderdaad te kampen met ondichte en onwillige daken. Er bestaan oplossingen voor deze problemen, dus het onderling uitwisselen van kennis is zeker zinvol. Pluriel-bezitters kunnen ook enorm genieten van hun veelzijdige en goedgehumeurde karretjes. Omdat samen genieten nog leuker is dan alleen genieten, zou het ons niet verbazen, indien in Renswoude bij de borrel na afloop van de rondrit besloten wordt tot oprichting van een Pluriel-club. Zorg dat je erbij bent en meld je hier aan voor de eerste Pluriel-rondrit!

tekst: RensKorevaar, foto: Automobiles Citroën

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2013 10:31 PM
  [ # 4 ]

Door reeds geplande andere activiteiten helaas verhinderd, jammer! confused
De volgende keer ben ik er zeker bij.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Escher
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013

- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Gepost: 16 september 2013 11:06 AM
  [ # 5 ]

Hoi,

Nieuw lid hier, speciaal aangemeld ivm eventuele deelname aan de rondrit! Ik woon in België en ben trotse eigenaar van een C3 Pluriël Côte d’Azur. Is er naast de aanmeldingen in dit topic nog animo geuit van andere Pluriël-bezitters om deel te nemen aan de rondrit?

Grtz

2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 17 september 2013 05:32 PM
  [ # 6 ]

De Tour de Pluriel gaat natuurlijk door!

Ondanks het feit dat het waarschijnlijk geen “Spider Wetter”  wordt gaat de rit gewoon van start.
De teller met aanmeldingen staat helaas nog maar op 5 (inclusief mijzelf) maar wellicht dat dit bericht uitnodigend genoeg is voor andere Pluriel liefhebbers om alsnog mee te rijden.

Ontvangst is tussen 10.30 en 11.00 uur in Café Restaurant “De Dennen”, Utrechtseweg 34 te Renswoude.
(Restaurant vanaf half elf open, de koffie staat klaar)

Zoals gemeld zijn er geen kosten voor de organisatie aan deze rit verbonden en zijn verder alle consumpties voor eigen rekening. Je kunt het dus zo bont maken als je wilt.

Onderweg zijn diverse mogelijkheden om even de benen te strekken en om bezienswaardigheden te bezoeken.

De route wordt verreden aan de hand van een duidelijke, uitgeschreven instructie, dus geen lastige navigatie trucs zoals bolletje-pijl. Om je onderweg niet te vervelen zijn er een aantal vragen te beantwoorden met als beloning voor de equipe met de meeste punten ‘Eeuwige Pluriel Roem’

Gefinished wordt wederom bij ‘De Dennen’, waar, indien gewenst, nog iets gegeten kan worden.

Nog niet aangemeld? Een PB naar ondergekende is voldoende!

Tot zondag 22 september!!

“parce que la vie est pluriel”

Folkert

Afbeelding Bijlagen
Pluriel en lucht.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

FB

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 24 september 2013 11:04 PM
  [ # 7 ]

Hallo Folkert,

Nogmaals bedankt voor het organiseren van de leuke eerste Pluriel rit rondom de Utrechtse heuvelrug.
Het was een klein maar fijn gezelschap, inclusief een buitenlandse equipe.

Op de heenweg ben ik nog wel andere Pluriels tegen gekomen, maar mijn hoop dat ze ook op weg waren daar de toertocht was vergeefs. Kom op andere Plurielisten, wie gaat er de volgende keer ook mee?

Leuk om bij te praten over onze bijzondere auto’s. En goed om ervaringen uit te wisselen. Nu weet ik tenminste dat het losse kofferbak deksel voor de spider mode ook echt onderin de kofferbak past. Eerder lag die bij mij op de achterbank, niet echt handig, maar ik betwijfelde of het wel achterin paste. Maar ik kan melden dat mijn kofferbak deksel nu ook onderin de kofferbak ligt. Met wat manoeuvreren lukt het inderdaad precies. Nu nog op zoek naar een geschikte doos of een krat voor de losse spullen en ik kan ook weer wat sneller wisselen tussen open en dicht rijden.
En dankzij de ontmoeting met onze zuiderburen hebben we er nu een mooi verhaal en foto-rapportage over het vernieuwen van een dak bij. Met de contact gegevens om de werkzaamheden te laten doen of onderdelen te halen.

Op de terugweg na de toerrit had ik nog spetters op de voorruit van een lichte motregen, maar na de inspirerende woorden eerder die dag ben toch gewoon open doorgereden, deels aangestaard door andere automobilisten in hun dichte daken.  Smile

Nog een foto-impressie van ons op de veerpont bij Wijk bij Duurstede.

Afbeelding Bijlagen
1ste Pluriel-rondrit - Op de pont 3 sml.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 25 september 2013 09:50 PM
  [ # 8 ]

van de voorpagina

Tour de Pluriel 2013

Is de Tour de Pluriel het kleinste evenement dat ooit de voorpagina van Citroën-Forum.nl heeft gehaald? Misschien wel. Het is in ieder geval een van de meest veelzijdige, zowel qua aangedane landschappen als qua deelnemende auto’s. Welke andere toertocht kan bogen op vijf-auto’s-ineen en inderdaad met bogen? Bogen die je wel op of buiten de auto kunt bewaren, maar niet erin. Folkert Brouwer vertelt.

Afgelopen zondag 22 september is de eerste samenkomst gehouden van wat uiteindelijk zou kunnen resulteren in het ontstaan van een Citroën Pluriel ‘club’. Een fraaie toerrit rondom het middelpunt van Nederland stond op het programma. De aanmeldingen stroomden echter niet binnen en nadat er op het laatste moment nog twee afzegging waren, bleef de teller steken op drie deelnemende Pluriels. Het had zowaar een internationaal karakter, omdat zich ook een Belgisch team had gemeld.

Ondanks de kleine opkomst was het erg gezellig en dus was de rit een succes met louter enthousiaste deelnemers. Gestart werd bij restaurant ‘De Dennen’ in Renswoude en via de Amerongse berg, Kasteel Amerongen en de dijk langs de Neder-Rijn werd koers gezet richting Dorestad (Wijk bij Duurstede). Daar werd de Rijn overgestoken om de Betuwe aan te doen. In Buren, waar wij de lunch konden genieten, is het altijd gezellig. Deze dag was er ook nog eens veel life jazzmuziek en werd het stadje door een heuse Eenden-toer aangedaan. Na Buren werd koers gezet naar Opheusden om wederom de Rijn over te steken. Een groepsfoto voor het ‘Veerhuis’ was natuurlijk een verplicht nummer. Via de ’Biblebelt’ met het middelpunt van Nederland als aangename oase werd nog een rondje Veluwe gemaakt. Zo werd tijdens de rit een net zo veelzijdig landschap voorgeschoteld als de naam van onze geliefde automobiel.

Terug in Renswoude was een ding duidelijk: volgend jaar weer! Dan met veel meer deelnemers. Deelnemer Fons wordt volgend jaar 80 en heeft al vast een ‘rondje’ in het vooruitzicht gesteld, waarvan acte!

tekst en foto: Folkert Brouwer, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2013 10:05 PM
  [ # 9 ]

Volgend jaar zijn we er zeker bij! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Escher
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013

- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Gepost: 26 september 2013 12:31 PM
  [ # 10 ]

Ook al moest ik vanuit België komen en was het een vrij lange autorit, was de Tour de Pluriel de reis meer dan waard! Het was erg leuk om andere enthousiaste Pluriel-bezitters te ontmoeten en met hen te kunnen spreken over hun ervaringen en natuurlijk ook hun exemplaren te bewonderen! Tegelijk ook een erg mooi deel van Nederland gezien waar ik niet mee bekend was. En ja, ook ik had het gevoel dat er volgend jaar gewoon een tweede editie moet komen, hopelijk met meer deelnemers. Wie neemt de PR-functie op zich? Smile Had trouwens zelf een fototoestel bij, maar in al mijn enthousiasme vergeten om foto’s te nemen. Gelukkig hadden we twee ‘beroeps’fotografen in ons midden; bedankt Folkert en Erwin voor de foto’s!

Groeten,
Joram

2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 26 september 2013 08:51 PM
  [ # 11 ]

Foto’s ???????

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 26 september 2013 10:37 PM
  [ # 12 ]

Voor enkele foto impressies, zie de posts van Hydro en Rens.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 26 september 2013 11:20 PM
  [ # 13 ]

“Bogen die je wel op of buiten de auto kunt bewaren, maar niet erin”

Een hardnekkig misverstand dat ik graag met bijgevoegde plaatjes voor altijd uit de wereld wil helpen want de bogen kunnen wel degelijk mee. Oké, echt ideaal is het niet maar het kan. Voorwaarde is wel om de bogen met de speciale hoezen te beschermen tegen krassen al ontkom je daar niet aan bij frequent gebruik.

Ben ik alleen ´aan boord´ dan gaan de bogen van achterbank naar voetenruimte rechts. De linker boog onder, de rechter boven. 

Zijn we met z´n tweetjes dan kunnen de bogen vanaf de kofferruimte naar voren worden gestoken bij omgevouwen rugleuning. Nadeel is dat (losse) bagage in de wind kan gaan ‘klapperen’,

Om aan mijn ‘spider’-percentage te komen ontkom ik er niet aan om op deze manier te werk te gaan om zo toch gerust te zijn dat ik het dak kan sluiten mocht het onverhoopt mis gaan met het weer.

Proberen maar zou ik zeggen, SUCCES!

Parce-que la vie est Pluriel!

Afbeelding Bijlagen
foto 2.jpgfoto 1.jpgfoto 4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

FB

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 september 2013 11:25 PM
  [ # 14 ]

Wat een veelzijdig karretje cool smile. Ze rijden hier best veel rond en ik moet toegeven dat ik ze met steeds meer interesse bekijk…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 26 september 2013 11:43 PM
  [ # 15 ]

meer foto’s van de tour de Pluriel op:

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=TMS6G4AQ

FB

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook