16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 november 2015 10:27 AM
  [ # 226 ]

gisteren weer verder aan het dak kunnnen werken. Na verwijdering van de meeste kit is wel duidelijk dat de kit de boel bij elkaar hield. Het is erger dan ik dacht (altijd nietwaar?) Blijkbaar heeft de vorige eigenaar ooit ook al kit gebruikt. Ik kit grust wat kleine gaatjes dicht maar dit slaat alles.
Ook had de vorige eigenaar zelf een imperiaal in elkaar gebakken van te dunne buis en die paste niet dus heeft hij uitsparingen in de velsrand gemaakt voor die imperiaal…..
Door de te dunne buis kwam de imperiaal tegen de velsrand als je erop liep, dus flink roest rond die gaten toen. Dat ding heb ik dus 20 jaar geleden gelijk bij de oud ijzerboer weggegooid. Mijn imperiaal is ook eigen bouw maar stevig genoeg om op te dansen.

lekker krokant:

Ik had gelukkig van het bandenproject van vorig jaar nog mooie 3mm dikke en 2 cm brede stalen strips liggen en laat dat nou mooi dezelfde maat hebben !! Goed 2 mm te hoog maar soit , geen hond die dat ooit ziet.

Dus de slijptol erin en de hele boel weggeslepen. Als ik de strip erop las kan ik gelijk het dak mooi uitdeuken en aan de strip vastlassen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 november 2015 09:39 AM
  [ # 227 ]

Gisterenavond begonnen met het vastlassen van de strip. Ik heb maar 40 cm boven het dak en de slang van mn lasapparaat haalt het maar net dus een beetje rommelen in de kleine ruimte maar het gaat.
Ik ga de boel overigens niet aflassen, das 5 meter lassen totaal. Na afbramen gaat er weer een mooie laag kit overheen.
Aan de binnenkant las ik nog vierkante pijp om het dak te verstevigen.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 december 2015 11:27 AM
  [ # 228 ]

de laatste weken niet zo heel veel gedaan , slechts af en toe een beetje, maar het grootste probleem op het dak wel beetgepakt. Het T-stuk zoals ik het altijd noem, boven de cabine , was slecht en dus daar nieuw ijzer ingelast.

na verwijderen kit bleek dat ik een gedeelte van het dak zelf ook moest vervangen.


het ziet er inmiddels nu zo uit:

ook nog een verstevigingsbalk onder de grootse deuk in het dak gelast en daarmee is het laswerk aan het dak klaar.
nu nog wat uitdeuken hier en daar en het dak verven , dan kan ie weer inelkaar.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 11 december 2015 07:27 PM
  [ # 229 ]

Netjes hoor very good

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 21 december 2015 12:37 AM
  [ # 230 ]

Woow ! Maar met zo’n massieve “hanenkam” heb je die vierkante buis aan de binnenzijde toch niet ècht nodig ? Of zijn de (ronde) spantjes binnenin óók doorgeroest ? Overigens géén sinecure, die 40 cm “las-ruimte”. Compliment voor het resultaat !
Gr.
Gert

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 december 2015 12:53 PM
  [ # 231 ]

Thanks. Doordat het dak erg ingedeukt was staat er dermate veel spanning op dat ik die 1 cm vierkante balkjes toch nodig heb om de boel recht te houden. Is ook prettig om het zo stevig te maken dat het niet weer kan vervormen.

ik had dit eigenlijk 20 jaar geleden moeten doen en doe het nu bewust extra stevig omdat ik er de komende 20 jaar geen aandacht meer aan wil besteden.
Volgende week dak opnieuw wit verven en dan kan de imperiaal er weer op.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 januari 2016 12:13 PM
  [ # 232 ]

gisterenavond wat plekjes op het dag geplamuurd. Nog niet kunnen schuren en verven, het is maar 5 graden in de garage dus alles droogt langzaam.

In het interieur de balkjes voor de plafondplaten terug gezet en deels vervangen door nieuwe wat bredere.
De stalen balkjes geverfd. Nog een beetje kitten om de boel luchtdicht af te sluiten en het plafond kan er weer in.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 januari 2016 04:06 PM
  [ # 233 ]

rustig vandaag dus maar ff dak geverfd.

T-stuk klaar :



na gronden en beetje plamuur nu weer mooi wit>

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 januari 2016 04:27 PM
  [ # 234 ]

dak nog een keer wit geverfd, nu off-white, het was wel erg wit. Er zit nu anderhalve liter verf op dus lekker dik in de verf. Zal met 5 graden wel een paar dagen duren voordat het helemaal droog is.
Ook de imperiaal weer netjes matzwart geverfd.
2 plafondplaten zitten er weer in.

Volgende week afbouwen en op naar de volgende klus.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2016 07:53 PM
  [ # 235 ]

Zo interieur zit er weer in en imperiaal er weer op.

ik zit erover te denken de LPG installatie uit mn DSuper5 te halen en die in mn HY te bouwen. Op zich niet zon wereldklus maar wat ik me afvraag is of dat zomaar kan. De DS is een 2100 blok en de HY maar 1900 cc. Is dat verschil te overbruggen met de instelschroef of heb ik andere onderdelen nodig?

tips zijn natuurlijk ook welkom.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 januari 2016 09:41 PM
  [ # 236 ]

De verdamper heeft meestal een heel uitgebreid bereik, en het probleem is altijd als je “meer” vermogen wilt. Met de stelschroef knijp je hem iets meer af. Je moet wel zorgen dat je een goede venturi/mengstuk hebt: Als dat veel te groot is voor op de carburateur dan krijg je geen onderdruk.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 februari 2016 09:36 AM
  [ # 237 ]

De kogel is door de kerk, ik heb een nieuwe LPG installatie besteld voor 598 euro. De tank in mn DS is te groot voor de ruimte onder de bank achter waar ik hem wil hebben. Dus een nieuwe tank en slangen moeten er toch komen ,dan maar de hele boel nieuw.
Ook weer iets wat ik eigenlijk al heel lang geleden had moeten doen.
Ik heb uitgerekend dat ik de LPG installatie met 1 vakantie naar Nederland van de zomer er al uit heb.

kan wel ff een week of 2-3 duren voordat ik de boel hier heb.

Kan ik mn kleppen weer ruimer stellen…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 februari 2016 03:52 PM
  [ # 238 ]

Geen geld voor nieuw, lekker met een glimlach staan tanken…

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 februari 2016 10:47 AM
  [ # 239 ]

zo LPG installatie gisteren binnengekregen, vanavond uitpakken en beginnen met de installatie.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 23 februari 2016 12:48 PM
  [ # 240 ]

Is dat een NL installatie die je besteld hebt Gert-Jan? En zo ja, waar heb je deze gevonden?

Profiel  
 
 
16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook