2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Wegligging/onderstel DS 5
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 31 maart 2015 08:53 PM
  [ # 16 ]

Onder garantie (lekkage demper) heb ik kortgeleden 2 nieuwe schokdempers voor gekregen. Het was even wachten daar de “oude” vervangen waren door een nieuwer artikelnummer. Deze waren tijdelijk niet leverbaar. Auto is veel comfortabeler geworden en de harde klappen zijn verdwenen. Het is zeker geen dweil geworden en de wegligging is nog steeds fantastisch (200 THP 19”)

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 01 april 2015 05:38 PM
  [ # 17 ]

Ik heb geïnformeerd naar de Koni’s. Deze zijn niet geschikt voor de Hybrid4.
De dealer kan wel nieuwe dempers eronder monteren (hij ziet twee (achter)dempers in het systeem staan. De nieuwste heeft het nummer 9805878080. Kan iemand bevestigen of dat de Sachs-dempers zijn?
Wellicht dat onder de THP van DickW de Sachs-dempers zijn gemonteerd. wellicht als de achterdempers ook worden vervangen door de nieuwe exemplaren de auto nog beter rijdt.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 01 april 2015 07:29 PM
  [ # 18 ]

Ik zal morgen even op de zaak kijken. Dempers zijn met een beurt gemonteerd en zullen er wel opstaan, hopelijk met artikelnummer. Kom er eventjes op terug.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 02 april 2015 02:08 PM
  [ # 19 ]

De nieuwe schokdempers welke voor gemonteerd zijn: C9807719780 en C9807719880

Geen idee van welk fabricaat; het gaat wel om de 200PK benzine versie met 19” lichtmetaal.

Ik weet niet of deze dempers van toepassing zijn op alle DS5 modellen ?

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 05 april 2015 01:10 PM
  [ # 20 ]

Dank je Dick. Schokdempers verschillen per type DS5. Voor de hybride (heeft een andere achterwielophanging) zijn het andere schokdempers. Ik zal nog wel bij de dealer informeren of de voordempers dezelfde zijn. Jouw ervaring is dat deze in elk geval soepeler zijn dan de vervangen exemplaren.
Bij de klantenservice van Citroen konden ze me ook niet verder helpen. Ze konden niet nagaan wie de fabrikant was van de dempers. Ze weten dus niet wat ze verkopen of het liep tegen lunchtijd. Ik heb een mailtje gestuurd naar Sachs in Duitsland en wacht nog op antwoord. Voordat ik voor € 1000 alle dempers laat vervangen wil ik er wel zeker van zijn dat ik de goeie krijg en geen ouwe meuk.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 05 april 2015 02:41 PM
  [ # 21 ]

Volgens het Franse Planete Citroen zijn het wel degelijk dempers van het Duitse Sachs. Volgende week het 17” winterschoeisel vervangen door 18” zomersloffen en dan gaat het misschien toch jeuken om die dempers ook maar is te gaan wisselen Confused .

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 april 2015 03:07 PM
  [ # 22 ]
stokbrood schreef:

Bij de klantenservice van Citroen konden ze me ook niet verder helpen. Ze konden niet nagaan wie de fabrikant was van de dempers. Ze weten dus niet wat ze verkopen of het liep tegen lunchtijd.

Natuurlijk konden ze dat niet. Citroën verkoopt onderdelen volgens een Citroën-specificatie. De beslissing van welke toeleverancier die betrokken worden, staat daar los van en wordt niet met de klant gecommuniceerd. Als jij schokdempers krijgt met de juiste Citroën-artikelnummers op de verpakking, heb je de goede.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 05 april 2015 03:53 PM
  [ # 23 ]

Nou Rens, het ligt iets genuanceerder. Ik kan kiezen uit maar liefst twee dempernummers voor de achterophanging. En de dempers links en rechts hebben geen aparte nummers. Ik kan dus kiezen uit twee smaken. Hoe ze smaken weet ik niet en kan mij ook niet worden verteld. En ik wil er zeker van zijn dat ik de Sachsdempers krijg. En niet die harde krengen want die heb ik er nu onder hangen. Wellicht ben ik wat naief om te veronderstellen dat als je voor € 47.000 een Citroen koop en je wilt de dempers vervangen Citroen op z’n minst mij kan vertellen of ik de dempers krijg die ik wil en waarvoor ik overigens keurig zal betalen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 april 2015 03:55 PM
  [ # 24 ]

Dan wens ik je veel succes.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 05 april 2015 04:01 PM
  [ # 25 ]

Dank je!  Wink

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 05 april 2015 06:26 PM
  [ # 26 ]
stokbrood schreef:

Nou Rens, het ligt iets genuanceerder. Ik kan kiezen uit maar liefst twee dempernummers voor de achterophanging. En de dempers links en rechts hebben geen aparte nummers. Ik kan dus kiezen uit twee smaken. Hoe ze smaken weet ik niet en kan mij ook niet worden verteld. En ik wil er zeker van zijn dat ik de Sachsdempers krijg. En niet die harde krengen want die heb ik er nu onder hangen. Wellicht ben ik wat naief om te veronderstellen dat als je voor € 47.000 een Citroen koop en je wilt de dempers vervangen Citroen op z’n minst mij kan vertellen of ik de dempers krijg die ik wil en waarvoor ik overigens keurig zal betalen.

Helemaal mee eens, is er niet iets als ” de klant is koning”. Dat ze je niet vertellen wie de toeleverancier is tot daar aan toe, maar ze zouden je wel moeten kunnen vertellen wat nieuw (en in dit geval beter) is en wat oud is en je reeds in bezit hebt. Je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet weten of aan de weet kunnen komen, en dus kan je over kwaadwilligheid spreken! Maar goed ik denk dat het i.v.m. communicatie bij zowat iedere invoerder of fabrikant een mank paard is ongeacht zelfs de premiumbadge die erop staat.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 april 2015 06:34 PM
  [ # 27 ]

Een andere specificatie betekent een ander artikelnummer en dát kan je worden meegedeeld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 05 april 2015 06:35 PM
  [ # 28 ]
V-zesserke schreef:
stokbrood schreef:

Nou Rens, het ligt iets genuanceerder. Ik kan kiezen uit maar liefst twee dempernummers voor de achterophanging. En de dempers links en rechts hebben geen aparte nummers. Ik kan dus kiezen uit twee smaken. Hoe ze smaken weet ik niet en kan mij ook niet worden verteld. En ik wil er zeker van zijn dat ik de Sachsdempers krijg. En niet die harde krengen want die heb ik er nu onder hangen. Wellicht ben ik wat naief om te veronderstellen dat als je voor € 47.000 een Citroen koop en je wilt de dempers vervangen Citroen op z’n minst mij kan vertellen of ik de dempers krijg die ik wil en waarvoor ik overigens keurig zal betalen.

Helemaal mee eens, is er niet iets als ” de klant is koning”. Dat ze je niet vertellen wie de toeleverancier is tot daar aan toe, maar ze zouden je wel moeten kunnen vertellen wat nieuw (en in dit geval beter) is en wat oud is en je reeds in bezit hebt. Je gaat mij niet vertellen dat ze dit niet weten of aan de weet kunnen komen, en dus kan je over kwaadwilligheid spreken! Maar goed ik denk dat het i.v.m. communicatie bij zowat iedere invoerder of fabrikant een mank paard is ongeacht zelfs de premiumbadge die erop staat.

Inderdaad. Ik hoef feitelijk alleen maar te weten of de dempers met het nummer dat ik heb genoemd, de dempers zijn die op de nieuwe versies worden gemonteerd.
Komende week moet ik toch naar de garage dus ik zal het gelijk vragen. De garage is overigens niet onwelwillend. Ik zal laten weten wat de uitkomst is.

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 02 mei 2015 06:51 PM
  [ # 29 ]

Inmiddels is de auto (DS5 Hybrid) voorzien van de nieuwe schokdempers. Zowel voor- als achterdempers zijn vervangen. De hardheid die de auto met de oude dempers had is verdwenen. Geen C5 of C6 comfort. Laat staan Xantiacomfort. Maar redelijk stevige vering zonder dat venijnige harde. Klinkerwegen worden nu veel soepeler genomen. Je voelt waarover je rijdt, zonder dat aan het einde je ingewanden opnieuw geordend hoeven te worden.
Voor mij absoluut de investering waard. Reken, inclusief uitlijnen, op ca € 1.200 incl BTW. Het is voor de garage wel een tijdrovende klus. De auto moet zelfs worden “losgekoppeld” van de achterwielophanging. Maar je krijgt er een zeer prettig rijdende auto voor terug. Overigens een misser van jewelste dat de ontwerpers dit niet eerder hebben ingezien.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 09 september 2015 05:29 PM
  [ # 30 ]

Mijn schokdempers voorkant zijn eerder (onder garantie) vervangen vanwege lekkage.
Destijds waren de (oudere) originele dempers tijdelijk niet leverbaar maar werden snel daarna vervangen door een nieuw artikelnummer. Hardheid was al veel minder. Zie eerdere berichten.

Vandaag nog eens gebeld met de garage met de vraag of de achterschokdempers ook een nieuw onderdeelnummer hadden gekregen en of dit te maken had met eerdere DS5 comfort klachten. Netjes teruggebeld, bevestigend v.w.b. het nieuwe onderdeelnummer maar of het de nieuwe dempers waren kon Citroen Nederland niet bevestigen ?

Ik overweeg nu ook maar deze dempers te laten plaatsen, ik irriteer mij nog steeds aan de hardheid achter, slechter zal het niet worden; Kosten € 506.00 incl btw + montage

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook