12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
De GSpécial van Matthias!
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 22 mei 2014 08:01 PM
  [ # 166 ]

Dat weet ik, maar dat was nogal moeilijk zonder momentsleutel.

Die heb ik eerstdaags binnen en dan gaat gelijk alles er terug af wat in de weg zit voor die moeren goed aan te draaien. Ik had het belang ervan onderschat, maar geen zorgen. Er is niets erg gebeurd, de koppen staan nu gewoon ‘goed vast’! Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 mei 2014 09:23 PM
  [ # 167 ]

Gaat ook goed met een veerunster en een ringsleutel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 09 juni 2014 10:20 PM
  [ # 168 ]

De laatste tijd is het hier nogal stil geweest rond mijn GS, maar dat wil niet zeggen dat ik stil heb gezeten. Al is het wel door drukte op het werk en thuis er iets te weinig van gekomen.

De motor is helemaal af, op de D-riemen na, die komen er volgende vrijdag of zondag op. Vandaag heb ik van de vrije dag dan gebruik gemaakt om de remschijven en -blokken te vervangen. Maar wat een rotklusje is me dat. Ik heb de methode die in de Haynes staat gevolgd, en ik moet zeggen: als iemand dat kan met de motor in de auto is het een held! Ik ben blij dat ik het nu gedaan heb, al was het mss nog niet helemaal nodig. Volgende is de D-riemen erop, olie in de motor, eens proberen draaien met de zwengel en dan terug in de auto!

Een paar foto’s:

De oude koppelingsplaat, die duidelijk wel aan vervanging toe was

De nieuwe koppelingsplaat

Nieuwe koppeling en motorsteunen gemonteerd

De boel in opbouw part 1

De boel in opbouw part 2

Remschijf en -klauw gedemonteerd

Terug monteren

En nog wat foto’s van net na ik bij jantje1948 op bezoek ben geweest om de kleppen te stellen. Eens terug thuis moesten de koppen terug in elkaar gezet worden!



We zijn er bijna! Smile

Groeten
Matthias

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juni 2014 10:50 PM
  [ # 169 ]

Zo zeg! daar zat wel wat achterstallig onderhoud bij!
Goed bezig! very good

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 12 juni 2014 09:52 AM
  [ # 170 ]

Inderdaad, maar het meeste is al weggewerkt! Ik schrok vooral van de staat van de koppeling! Gelukkig had ik bij @lfred vanop CiFo een koppeling voor weinig meegenomen, voor in het geval dat… Smile Gisteravond ook even het LHM-vat leeggemaakt, en wat zag ik? Zwarte drek! Razz Het komt allemaal wel weer goed!

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 21 juli 2014 08:03 PM
  [ # 171 ]

Zo! De GS leeft terug! Vandaag voor het eerst sinds lang heeft de motor nog eens gedraaid!

Ik heel erg blij natuurlijk, alleen werd die vreugde al snel de kop ingedrukt door een lek aan het onderste kleppendeksel aan de rechterkant. Blijkbaar is daar iets misgegaan met de pakking. Maar er zit nog een extra pakking voor daar in mijn pakkingsset! Voor de rest liep ze vrijwel meteen nadat ze de benzine in de tank had gevonden.

Nu de ontsteking afstellen en dan de auto terug opbouwen en wellicht 2 nieuwe voordeuren monteren.

Het einde is in zicht! Very Happy


Groeten
Matthias

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 22 juli 2014 11:28 PM
  [ # 172 ]

Dag Matthias,

proficiat, het is je gelukt !
Motortje dan toch terug op z’n plaats gekregen ?? !!

De lekkage waar je nu nog mee kampt kan veroorzaakt zijn door het te hard aanspannen van het deksel. De pakking is niet noodzakelijk verloren als je alles weer losmaakt en correct vastdraait.

Veel succes nog !

groeten, Bart

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 23 juli 2014 12:29 AM
  [ # 173 ]

Hey Bart!

Met de hulp van mijn vader en zelfs mijn vriendin is het gelukt. En ik ben blij dat me dit allemaal gelukt is, toen ik de GS kocht wist ik niet eens dat hij luchtgekoeld was (of wat dat wou zeggen) en waar de nokkenas of krukas zat. En nu heb ik de motor voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen, klepseals, ... en de auto nieuwe remmen gegeven, ...

Nu de olie dan maar terug af laten en eens kijken hoe die pakking eraan toe is. En dan de ontsteking en carburateur goed afstellen. Als de auto mooi draait en rijdt ga ik eens een poging bij de keuring wagen. Als het erdoor geraakt, zoveel te beter. Zo niet, weten we wat we moeten aanpakken!

Groeten
Matthias

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juli 2014 12:33 PM
  [ # 174 ]

Mooi dat ze loopt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 23 juli 2014 07:49 PM
  [ # 175 ]

Matthias gefeliciteerd gooi

Ik heb enorm veel repect voor de klus die je hebt geklaard bravo
Vooral ook de durf om met weinig sleutelervaring aan zo’n grote uitdaging te beginnen.
Was fijn om de voortgang steeds te kunnen lezen in je draadje.

En nu heel veel en lang rijplezier toegewenst.


Groetjes, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 23 juli 2014 11:27 PM
  [ # 176 ]

Dag Matthias,

je ziet, de felicitaties vliegen door het internet ! ! En terecht.

Om het kleppendeksel los te maken, ook het onderste, moet de olie er niet af. Wel leg je best een doek (oude badhanddoek of zo) onderaan op de uitlaatdelen die daar passeren. Er drupt wel wat olie uit, en zo voorkom je dat die later op de uitlaat verbranden.

groeten, Bart

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 01 augustus 2014 10:42 AM
  [ # 177 ]

De lekkage is opgelost. Blijkbaar was ik net dat kleppendeksel vergeten vastdraaien, ik kon de moer zonder veel moeite met de hand losdraaien…  red face

De koelbeplating zit er allemaal terug op, dit weekend proberen de boel er terug als een auto te laten uitzien! Smile

Groeten
Matthias

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 augustus 2014 10:46 PM
  [ # 178 ]

Bon, een kleine domper op de feestvreugde…

Vanavond wou ik de GS van zijn steunen halen en op zijn poten zetten, ik start de wagen, zet de hendel in de hoogste stand en wacht en wacht en wacht en ...  De vering wil dus niet op druk komen en het lampje blijft branden. Goed, een beetje LHM bijgevuld en nog niets. Maar plots zie ik wel een plasje LHM op de grond onder de auto liggen. De koelbeplating er terug afgehaald en wat zie ik? Een dikke scheur in de T-mof…

Ik veronderstel dat door het feit dat hier een dikke scheur inzit de HD-pomp tevergeefs zijn werk mag doen, maar dat alles verloren gaat via deze scheur? Of ben ik mis? In mijn gedachte kan de pomp nu LHM proberen aanzuigen, maar gaat dat nooit lukken doordat er lucht gezogen wordt, of zie ik de werking verkeerd?

Groeten
Matthias

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2014 10:51 PM
  [ # 179 ]

Ik weet niet (meer) hoe het bij een gs zit, maar als het de slang is tussen het reservoir en de hd pomp heb je gelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 19 augustus 2014 10:54 PM
  [ # 180 ]

Het is inderdaad de rubberen slang die in de T-mof uitkomt. En die slang gaat naar het reservoir.

Zo’n t-mof kost wel geld, 23,80!  ohh

Groeten
Matthias

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook