71 van de 110
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 21 december 2014 11:33 PM
  [ # 1051 ]

Weet iemand of er onder de Cactus ook 18” of zelfs 19” velgen passen? Ik moet halverwege volgend jaar een nieuwe lease-auto uitzoeken (mijn good ‘ol DS3 moet dan helaas weg), maar weet nu al dat ik voor een Blanc Perle Nacré Cactus met Dune Airbumps ga. Ik vind echter die 17” Cross-velgen te klein ogen t.o.v. het geheel en heb mijn oog laten vallen op twee grotere velgen van Citroën, de 18” Canaveral en de 19” Cairns. De 18” zijn 8J en hebben een aanbevolen bandenmaat van 235/45, de Cairns zijn 8,5J en hebben een aanbevolen bandenmaat van 235/40.

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 21 december 2014 11:42 PM
  [ # 1052 ]

Dat zijn mooie velgen, maar wat een prijs!! Vier van die velgen kosten een kwart van mijn hele Cactus, en dan moeten er nog rubber sloffen om.

Maar ze zullen wel mooi staan. Ik denk dat het comfort er alleen niet beter van wordt.

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 22 december 2014 12:33 AM
  [ # 1053 ]

Zijn die velgen nu 1500 per stuk of 1500 per vier. In de omschriving staat set van vier maar dat komt in de titel en de manier waarop de prijs is gesteld niet echt duidelijk naar voren.

Als de prijs per vier is is het nog niet zo gek….. in ieder geval veel minder dan een kwart van mijn Cactus, hahaha

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 22 december 2014 02:13 AM
  [ # 1054 ]

Prijs is per vier, staat in de eerste regel van de beschrijving. ondanks dat vind ik het evengoed ontzettend veel geld!
heb je ook gewoon een knappe Xantia voor haha!

doei

Profiel  
 
Rene EFE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 22 december 2014 09:20 PM
  [ # 1055 ]

18” zal er ongetwijfeld onder passen, maar kan me niet voorstellen dat je 235-breed eronder kwijt kan.

Mijn auto is nog onderweg, hopelijk ergens in Januari in ontvangst nemen, en dan ga ik direct even goed bekijken wat wel en niet kan Smile

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 22 december 2014 09:31 PM
  [ # 1056 ]
konajra schreef:

Ik denk dat het comfort er alleen niet beter van wordt.

Haha, ik ben weinig comfort gelukkig wel gewend. Smile

Rene EFE schreef:

Mijn auto is nog onderweg, hopelijk ergens in Januari in ontvangst nemen, en dan ga ik direct even goed bekijken wat wel en niet kan Smile

Top!

Profiel  
 
Rene EFE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 22 december 2014 09:38 PM
  [ # 1057 ]

Even snel wat gezocht; er is een aanbieder van aftermarket wielen welke 7.5-18 ET18 aanbieden met 225/40-18, zonder verdere notities. Dit zou betekenen dat deze bandenmaat in ieder geval geen probleem is. Wel een maat groter dan origineel, maar dat geeft alleen maar aan dat er voldoende ruimte in de wielkast zou zijn.

Erg vervelend dat er bij de wielen die in de eerdere post genoemd werden, geen duidelijke ET-waardes gegeven worden. Een ET hoger dan +/- 15, en ‘t gaat niet passen, ben ik bang.

Profiel  
 
henkc3pic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 06-03-2010

- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
Gepost: 23 december 2014 06:30 PM
  [ # 1058 ]

even een vraagje? wie heeft er al meer als 140km/h met hun cactus gereden?
ik vandaag wel, maar ik schrok wel want met 140 komt de motorkap bijna omhoog…
nu staat er vandaag wel veel wind maar dit had ik niet verwacht.

de motorkap zit wel goed in de vergrendeling
iemand anders iets opgevallen?

gr henk

Profiel  
 
ip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 23 december 2014 08:15 PM
  [ # 1059 ]

Het is mij niet opgevallen.
Heb de 140 kmp wel reeds gereden maar niet met de wind van vandaag

GTI 2500, xm V6 3.0, cactus

Profiel  
 
emily54
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 14-11-2014

Gepost: 23 december 2014 08:33 PM
  [ # 1060 ]

Toevallig heb ik vandaag mijn auto op de autobaan uitgeprobeerd en daarbij 183 km/u gereden. gimme Ik kon niet geloven hoe snel en soepel ik daar belandde. Geen motorkap omhoog.[ Of misschien wel maar het is mij niet opgevallen.] Het was wel met wind van achteren. Op de terugweg was het donker en durfde ik niet meer zo heel hard maar kwam heel snel op 151 km/u. (ik heb wel de shine 110) Ik ben zooo HAPPY met mijn Cactus!

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 23 december 2014 09:52 PM
  [ # 1061 ]

De motorkap omhoog met wind, dat doet mij aan mijn eenden denken.  Zelfs de ramen klapten naar buiten met storm.
De Cactus ondergaat harde wind wel beter. Alhoewel hier aan de kust loeit de wind toch behoorlijk om de carrosserie.
Ook aan het verbruik kan je zien dat je tegen de wind in rijdt.
Het gebulder om de auto geeft wel extra lawaai. Of de dakrails daar ook een rol bij spelen weet ik niet.
Maar ik ga de motorkap ook in de gaten houden.
O ja, ik ben nog niet boven de 120 km/u uit geweest. Ik wil eerst nog wat rustige kilometers maken met mijn verse motortje.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 23 december 2014 09:56 PM
  [ # 1062 ]

Ik ben nieuw op dit forum, maar volgde het als gast wel regelmatig. De enthousiaste berichten hier hebben er zeker aan bijgedragen, dat ik nu ook de trotse bezitter ben van een C4 cactus shine, kleur olive brown, zwarte bumps, handgeschakeld 82pk. Stoer en toch stijlvol, wàt een auto, zo innovatief en het rijdt van alle gemakken voorzien wat mij betreft ongeevenaard. Cruising in een lounge met veel belangstelling van overige weggebruikers lijkt het wel.. cool smile

Toch zijn er na ca 1500 km ook wat opmerkingen: als eerste lijkt de auto bij het optrekken te ‘happen’, je moet echt geleidelijk het gaspedaal induwen om soepel op te kunnen trekken, anders gaat het met horten en stoten. Heb ik al eerder op dit forum gelezen…Eenmaal op gang kun je meer dan gemakkelijk met het verkeer mee. Ga er toch eens door de dealer naar laten kijken.

Verder ontstaat er met die stormvlagen van de laatste tijd op hogere snelheid (harder dan 120 gaat niet of nauwelijks op die drukke A58) soms een fluittoon, die vanuit het dashboard lijkt te komen. Dacht eerst dat het vanuit de ventilatieopeningen kwam, maar er veranderde niets toen ik die sloot. Misschien toch veroorzaakt door de dakdragers? Maar dan zou het geluid meer van buiten-af moeten komen, lijkt me. Heeft iemand hier ervaring mee? Op lagere snelheid of met minder wind rijdt ie zowat geruisloos. 

De spraakbegeleiding door de navigatie zit er letterlijk en figuurlijk wel eens naast; beter is om de pijlrichting te volgen of die wat depressieve stem maar uit te zetten. Was wel een Tom-Tom gewend..

Ik rij die eerste kilometers gemiddeld 1:18 en daar zijn we dan weer heel blij mee! Net als met al het overige van deze Cactus, die na een Kia en een Mazda welhaast weldadig aanvoelt. Auto van het jaar en alle voorgaande wat mij betreft..

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 23 december 2014 11:04 PM
  [ # 1063 ]

haal erns de antenne van het dak..
En rij nog eens de snelheid waarop dit bijgeluid optreedt.
Bij onze c3 speelde ook zoiets…
En bleek dat de antenne dit geluid produceerde en het gebruikt als klankkast..
Ik heb een iets korter exemplaar gemonteerd en toen was het weg.

Profiel  
 
Jeroen210
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2014

Gepost: 24 december 2014 08:33 AM
  [ # 1064 ]
Longhill schreef:

Ik ben nieuw op dit forum, maar volgde het als gast wel regelmatig. De enthousiaste berichten hier hebben er zeker aan bijgedragen, dat ik nu ook de trotse bezitter ben van een C4 cactus shine, kleur olive brown, zwarte bumps, handgeschakeld 82pk. Stoer en toch stijlvol, wàt een auto, zo innovatief en het rijdt van alle gemakken voorzien wat mij betreft ongeevenaard. Cruising in een lounge met veel belangstelling van overige weggebruikers lijkt het wel.. cool smile

Toch zijn er na ca 1500 km ook wat opmerkingen: als eerste lijkt de auto bij het optrekken te ‘happen’, je moet echt geleidelijk het gaspedaal induwen om soepel op te kunnen trekken, anders gaat het met horten en stoten. Heb ik al eerder op dit forum gelezen…Eenmaal op gang kun je meer dan gemakkelijk met het verkeer mee. Ga er toch eens door de dealer naar laten kijken.

Verder ontstaat er met die stormvlagen van de laatste tijd op hogere snelheid (harder dan 120 gaat niet of nauwelijks op die drukke A58) soms een fluittoon, die vanuit het dashboard lijkt te komen. Dacht eerst dat het vanuit de ventilatieopeningen kwam, maar er veranderde niets toen ik die sloot. Misschien toch veroorzaakt door de dakdragers? Maar dan zou het geluid meer van buiten-af moeten komen, lijkt me. Heeft iemand hier ervaring mee? Op lagere snelheid of met minder wind rijdt ie zowat geruisloos. 

De spraakbegeleiding door de navigatie zit er letterlijk en figuurlijk wel eens naast; beter is om de pijlrichting te volgen of die wat depressieve stem maar uit te zetten. Was wel een Tom-Tom gewend..

Ik rij die eerste kilometers gemiddeld 1:18 en daar zijn we dan weer heel blij mee! Net als met al het overige van deze Cactus, die na een Kia en een Mazda welhaast weldadig aanvoelt. Auto van het jaar en alle voorgaande wat mij betreft..

Hallo Longhill,

Hetzelfde probleem wat jij omschrijft als “happen” heb ik dus ook (lees mijn draadje maar in dit topic) ben benieuwd wat je dealer er van vindt, hou ons op de hoogte. Wat betreft de fluittoon kan ik je zeggen dat ik dat ook een paar keer heb gehoord bij stormachtig weer, zal waarschijnlijk te maken hebbe met óf de antenne óf de dakrails (treedt alleen op bij harde wind)

C4 Cactus Hello Yellow VTI 82

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 24 december 2014 10:25 AM
  [ # 1065 ]
Basfeijen schreef:

Prijs is per vier, staat in de eerste regel van de beschrijving. ondanks dat vind ik het evengoed ontzettend veel geld!
heb je ook gewoon een knappe Xantia voor haha!

Tsja, als je als 14%-leaserijder van die lelijke wieldoppen af wil zit je ook zo aan 2.000 euro meerkosten voor velgen en banden. Het is zodanig veel mooier dat ik dat er persoonlijk toch wel voor over zou hebben.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
71 van de 110
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook