5 van de 110
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 16 februari 2014 09:45 PM
  [ # 61 ]

Heb jij dan nog een eight track in je auto Peter??????


Peter

nice day

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 februari 2014 09:50 PM
  [ # 62 ]

Cactus is apart. Daar moet je van houden. Ik houd er wel van.
Wat mij dam weer niet bevalt is het stylistisch rommelige dashboard, het hoge plastic gehalte van het interieur, riempjes als deurgreep die na een jaar er waarschijnlijk niet meer uitzien, dakrails.
De airbumps is ook maar de vraag wat de houdbaarheid daarvan is.
Maar positief is de gewichtsbesparing, waarschijnlijk de prijs, het vriendelijk stoere, het aparte anti-grijze muis voorkomen
Maar kopen ga ik hem niet. Bij de DS4 die ik nu heb is maar de vraag wat er financieel van over is bij inruil. Van de verkoopaantallen had ik me meer voorgesteld, maar hij is al een tijdje in het stadium van showroomdochter.
Van de Cactus heb ik al bij voorbaat een lage verkoopverwachting. Dat betekent dus weer volop afschrijven.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 16 februari 2014 11:14 PM
  [ # 63 ]
AZ schreef:

Hij had net de switch gemaakt van bandjes naar cd!  tongue wink

Die heb ik nog niet gemaakt. In de CX zit alleen een radio uit de tijd. De AX en BX hebben beide nog een radio-cassette speler, ook uit de tijd.
Lekker laten zitten Wink

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 16 februari 2014 11:20 PM
  [ # 64 ]

[quote
Van de Cactus heb ik al bij voorbaat een lage verkoopverwachting. Dat betekent dus weer volop afschrijven.

Prima, dat maakt het des te meer een echte Citroën. Lekker apart, lekker gunstig gebruikt aan te schaffen.  Wink

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 17 februari 2014 08:04 PM
  [ # 65 ]

Natuurlijk ben ik vooral van de klassiekers en tweedehands auto’s. Maar ik moet zeggen dat een nieuwe auto (3 jaar geleden, voor 3e keer in mijn leven) ook wel prettig zorgeloos is. Bovendien, hoe zouden er ooit tweedehands Citroëns komen, als er nooit nieuwe verkocht worden?
Ik hoop dus dat de C4 Cactus een verkoopsucces wordt met een hoge tweedehands waarde… Very Happy

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 februari 2014 11:25 PM
  [ # 66 ]

Van de voorpagina:

Mark Lloyd over de C4 Cactus

Bij de presentatie van de nieuwe C4 Cactus hadden wij de gelegenheid om wat vragen te stellen aan Mark Lloyd, hoofd styling van de C4 Cactus. Van die gelegenheid hebben we natuurlijk dankbaar gebruik gemaakt. We kregen meer inzicht in de ontstaansgeschiedenis van de C4 Cactus en de filosofie die aan dit nieuwe type ten grondslag lag.

Mark Lloyd, 48 jaar oud, afgestudeerd aan de universiteit van Cambridge en de Royal College of Art, is zijn carrière gestart bij Jaguar, waar hij drie jaar is blijven werken. In 1989 is hij als exterior designer in dienst gekomen bij ons merk, waar hij zijn stempel heeft mogen drukken op auto’s als de Activa 2, de Xanae, de Xantia Break en de Xsara Picasso. Vanaf 1999 was hij hoofd Concept Cars. Ook in die periode hebben veel bekende projecten zoals de C6 Lignage, de Osmose, C-Airlounge en C-sportlounge het levenslicht gezien. In de meer recente geschiedenis heeft Mark een dikke vinger in de pap gehad bij de vormgeving van de succesvolle DS3.

Het is mede hierom niet verwonderlijk dat Mark nu hoofd styling van de C4 Cactus is geworden. Zoals Mark vertelde, is de C4 Cactus namelijk van Cactus prototype naar C4 Cactus productiemodel geëvolueerd zonder dat dat in eerste instantie de insteek van het ontwerpproces was. De reacties op de eerste Cactus en de achterliggende ontwerpfilosofie waren echter zo positief dat de auto eigenlijk vanzelf het productiestadium heeft bereikt.

De eerste Cactus concept zag in 2007 het levenslicht, te midden van een periode van economische malaise. Volgens Mark Llloyd een gunstige timing, want in dat soort tijden stellen mensen zich meer open voor nieuwe inzichten en kijken ze met meer aandacht naar dat wat echt belangrijk is. Het resultaat is waardering voor een eenvoudig ontwerp. Er zijn vele verschillende manieren om aan eenvoud invulling te geven. Je kunt iets maken met wat oudere techniek en eenvoudige productiemethodes zonder er met een echt nieuw licht op te schijnen. Je krijgt dan iets als bijvoorbeeld de Dacia Logan. En dat is niet wat ze bij Citroën voor ogen hadden. De slogan van ons merk luidt niet voor niets al enkele jaren ‘Créative Technologie’.

Citroën besloot het over een andere boeg te gooien. Elk element in de auto werd opnieuw bekeken. Wie is er bijvoorbeeld gelukkig met een wildgroei aan schermen voor climate control, radio, navigatie, een display in het tellerpaneel en ach, er kan nog wel een schermpje met een klokje boven op het dashboard bij. Dat kan ook anders, met een geintegreerd entertainmentsysteem en een overzichtelijk tellerpaneel voor je neus. Eenvoudiger van opzet en daardoor zonder frustratie te gebruiken, maar wel voorzien van alle technologie die je verwacht in een auto van nu. Mark Lloyd hecht grote waarde aan het eenvoudiger en bruikbaarder maken van techniek. Dit maakt de hele rij-ervaring weer tot iets dat ontspant en vrolijk stemt. Dit beperkt zich echter niet tot de techniek. Zo is de C4 Cactus ook voorzien van een groot dashboardkastje waar je ook daadwerkelijk een hoop spullen in op kunt bergen. Het lijkt misschien heel logisch, maar bij veel auto’s is dat door de passagiersairbag niet meer vanzelfsprekend. Hoe hebben ze dat dan opgelost? Heel verrassend, door de airbag naar het dak te verplaatsen. Eigenlijk heel logisch.

Aan de ontspannende werking van het interieur van de C4 Cactus dragen nog een aantal andere element heel sterk bij. Een van die elementen is de bank voorin. De trend is dat stoelen steeds kuipvormiger worden, waardoor je steeds geïsoleerder vast zit in je plek in de auto, een bank maakt toenadering tot elkaar mogelijk. De afwerking van de deurpanelen met deurgrepen die doen denken aan het handvat van een koffer zijn van nature al uitnodigender dan de handgreep zoals je die vaak tegenkomt en die meer wegheeft van een valbeugel of een RVS trapleunig. Uitnodigende materialen en kleuren zijn hier de sleutel.

Niet alleen het interieur is volgens Mark van belang. Het uiterlijk maakt de eerste indruk en moet daarom bovenal herkenbaar zijn. Het is niets voor Citroën om op te gaan in de massa. Hier geld dat de grote lijnen moeten spreken, het is zonde om je te verliezen in details. Er is naast het herkenbare profiel met de zeer praktische Airbumps veel aandacht gegeven aan een herkenbaar front. De vertrouwde Double Chevrons zijn eigenlijk niet eens nodig om ‘m te herkennen. Aan het profiel van lichten en kunststof elementen in het front zie je meteen dat het een C4 Cactus is waar je in je acteruitkijkspiegel naar zit te gluren.

Als we Mark nog een vraag stellen over de toekomst en dan om precies te zijn de vraag of deze lijn van eenvoud, ontspanning en plezier ook het uitgangspunt is voor andere nieuwe modellen in de C-lijn, antwoordt Mark met een overtuigd JA! Dat belooft wat…...

Tekst: Lucas; Foto’s: Citroën Communication

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 22 februari 2014 12:08 AM
  [ # 67 ]

Mooi verhaal en vertrouwenwekkend voor de toekomst van de C-lijn!

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 04 maart 2014 04:21 PM
  [ # 68 ]

De C4 Cactus is nu op de Nederlandse Citroen site te configureren.
Uitvoeringen: Live, Feel, Shine en Business

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 maart 2014 05:12 PM
  [ # 69 ]

persbericht Citroën Nederland

Citroën maakt Nederlandse uitvoeringen en prijzen C4 Cactus bekend

Amsterdam, 4 maart 2014 – Op 5 februari jongstleden onthulde Citroën de C4 Cactus: een prikkelend model dat de nieuwe filosofie van het Franse merk volgt. De Citroën C4 Cactus legt de basis voor een nieuwe impuls in de autowereld: meer design, meer comfort, meer bruikbare technologie …voor een aanvaardbare prijs! De Citroën C4 Cactus zal met 2 benzinemotoren en twee dieselmotoren beschikbaar zijn waarvan de BlueHDi 100 met 14% bijtelling (minder dan € 100 netto bijtelling per maand). De vanafprijs van de C4 Cactus is €15.990 [incl. BTW/ BPM].

Niveau ‘LIVE’ beschikt over een passagiersairbag in het plafond, 7” touchscreen tablet met grafische weergave “Cubik” en interactief instructieboekje, Top Box opbergvak op het dashboard met chrome satin accenten, elektrisch bedienbare ramen voor, Airbump Black, LED-dagrijverlichting, USB- en 12V-aansluitingen. Vanaf het niveau ‘FEEL’ beschikt de C4 Cactus over handmatige airconditioning, Bluetooth met audio streaming, dakdragers en een met tweekleurig leer bekleed stuurwiel. Het hoogste uitrustingsniveau ‘SHINE’ bevat onder andere een navigatiesysteem, parkeersensoren, automatische airconditioning en 16” lichtmetalen wielen.

De C4 Cactus Business is het model dat zich volledig op de zakelijke rijder richt. Het is gebaseerd op het uitrustingsniveau ‘Feel’ en voegt daar o.a. automatische airconditioning, achteruitrijcamera met parkeersensoren achter en een navigatiesysteem aan toe. De C4 Cactus Business BlueHDi 100 valt in het 14%-bijtellingstarief.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 maart 2014 05:27 PM
  [ # 70 ]

hmm… en de park assist? Ik zie geen configurator op de site overigens.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 maart 2014 05:55 PM
  [ # 71 ]

Wat? Maximaal 110 pk?  very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 04 maart 2014 06:05 PM
  [ # 72 ]

Meen ergens gelezen te hebben dat hij maar 9?? kg. weegt.

Dan is 110 Pk toch wel genoeg.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 04 maart 2014 06:16 PM
  [ # 73 ]

Dit is inderdaad veelbelovend.  doei
Basisprijs is zoals eerder ingeschat. Helaas lopend de prijzen voor de luxere uitvoeringen snel op. Maar ze vallen mij niet tegen.

Qua vermogen moet je niet vergeten dat het een lichte auto is; ongeveer 1000 kg. Als de luchtweerstand ook nog meevalt heb je niet veel vermogen nodig.

Omdat Citroën toen in onze ogen geen aantrekkelijk (qua verbruik en design) aanbod had, hebben wij sinds begin 2011 een Fiat 500 TwinAir 85, met slechts 85 Pk. Die auto weegt ook maar 955 kg en heeft beslist niet te weinig vermogen. Ik heb met de TwinAir 175 echte km/u mee gereden. Wel is het frontaal oppervlak en dus de luchtweerstand relatief hoog, waardoor het verbruik boven de 110 km/u snel toeneemt. Eigenlijk mis ik vooral een 6e versnelling, om het toerental wat te verminderen.

Ik vind de Cactus beslist aantrekkelijk. Hopelijk komen er zuinigere motoren in, om BPM, wegenbelasting en bijtelling te verminderen.
Ik ben benieuwd om hem in het echt te zien!

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 maart 2014 06:25 PM
  [ # 74 ]

Die 500 met twinair kan mij niet bekoren. Ik verwachtte er veel van, en na er zelf toch wel behoorlijk wat kilometers mee te hebben gereden blijft het ding tegenvallen. Vermogen is niet zo zeer het probleem, maar hij klinkt gewoon vreselijk en er zitten trillingen in die niet fijn zijn. Dat gecombineerd met, je zegt het zelf al, het oplopende verbruik boven de 110-120 maken dat het voor mij geen kandidaat geworden is om aan te schaffen als vervanging voor de huidige 500 die we al dienstauto hebben.

De Cactus mag dan licht zijn, minder dan 1000 kg, maar juist dan maakt een partij vermogen een auto leuk. 110 pk lijkt genoeg maar de praktijk geeft vaak weer dat je bij een auto met een goed onderstel gewoon veel pk’s wil hebben. 150 pk lijkt me gewoon fijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 04 maart 2014 06:36 PM
  [ # 75 ]

@ Waterman: We zijn het vaker oneens. Het zij zo.

Dit is een Cactus-draad, maar ik reageer toch kort op de kritiek op de TwinAir.
Die motor heeft een leuke geavanceerde techniek. Daar was Fiat uniek mee. Voor ons een van de redenen die te kopen. Motorgeluid is inderdaad (bij onze TA uit begin 2011 - een van de eerste) wat rauw en brommerig ... kan je zoals wij ook leuk vinden.
Trillingen is vooral een kwestie van juiste toerental en gas-dosering. Bereik is betrekkelijk kort (1.900 - 3.200 toeren). Moet je aan wennen en je niet teveel aan storen. Rijdt daardoor een beetje als een oudere diesel; duidelijk geluid, korte versnellingen en veel trekkracht onderin.
Dit alles is in de Mito, 500L en Punto met doorontwikkelde TA motoren al anders. De nieuwe TA 80 en 100 motoren schijnen ook soepeler en stiller te zijn.
Wij vinden onze 500 TA echter nog steeds een heel leuke en fijne auto, na ruim 3 jaar en 60.000 km.

Maar de Cactus kan mij tot nu toe zo overhalen om (gelukkig!) weer een nieuwe Citroën te kopen!
Laten we het daar verder over hebben.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
 
5 van de 110
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook