C4 Picasso “Multy City Connect
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 06 april 2014 10:45 AM

heeft iemand al ervaring met de Multy City connect van de nieuwe C4 picasso?
het abonnement van citroen is schreeuwend duur en ben benieuwt of iemand al ervaring heeft met een mobiele telefoon en DUN toepassing.

gaarne jullie ervaringen.

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 06 april 2014 01:02 PM
  [ # 1 ]

Het zou wel mooi zijn als je dat inderdaad met een eigen dongle oid kan oplossen. Ik zag dat het abonnement ongeveer 12 euro per maand is, met dekking voor een groot deel van europa. Wel handig voor de buitenlandvakanties ! Even de auto in om je vakantiefotos te uploaden naar je Facebookpagina…. :-p . En als je het in het buitenland voor meer internet gerelateerde zaken kan gebruiken, is het relatief gezien niet duur vind ik..

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 06 april 2014 06:07 PM
  [ # 2 ]

Heb sinds 1,5 week een C4 picasso met multicity connect.

Er zitten wel wat handige dingen in zoals de app waarmee je goedkope tankstations kan zoeken in de buurt. Hiermee bespaar je weer geld.

De coyote app waarschuwt voor flitspalen en ook mobiele flitsers. Voor de vlotte rijder zou dit ook geldbesparend kunnen zijn. Weet niet of de waarschuwing van mobiele flitsers betrouwbaar is. Het werkt op basis van meldingen van andere gebruikers. Coyote is niet specifiek voor citroën een soort tegenhanger van flitsmeister.

Je moet wel elke keer internet handmatig opstarten wil je het programma actief hebben ... Heb nog niet uitgevonden of dit ook automatisch kan.

Zou ook niet weten hoe je vakantiefoto’s zou moeten uploaden ik kan niet verbinden met m’n mobiel. Anyway straks zijn er in de EU toch geen roamingskosten meer.

De mail app en facebook app ... ziet er niet heel strak uit vind ik. Denk niet dat ik die veel ga gebruiken pak m’n mobiel wel.

Vind het systeem wel wat traag. Hoop dat ze dat nog wat versnellen ...

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 12 april 2014 05:08 PM
  [ # 3 ]

jp1980: dank voor je reactie ik had al zo’n vermoeden dat het allemaal niet vlot zou lopen heb ondertussen wel via een DUN verbinding contact gekregen en internet er op, maar weinig reactie vanuit het systeem nog effe experimenteren met diverse app’s

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 12 april 2014 05:15 PM
  [ # 4 ]

Rene begrijp ik goed dat je je mobiele telefoon gebruikt in plaats van de dongle om dezelfde functionaliteit te bereiken?

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 30 september 2014 01:14 AM
  [ # 5 ]

Weinig te vinden over de multi city connect dus bij deze wil ik mijn ervaringen over een wat langere periode delen alsmede een reis naar het buitenland (Italië).

- Coyote app
Dit is mijn favoriet. Werkt zeer goed in België, en waarschijnlijk ook in Frankrijk. In Nederland heeft het matige werking Flitsmeister is populairder. De App is goed maar heeft veel gebruikers nodig om succesvol te zijn daarom wisselt dit per land. Maar moet bekennen dat deze app inmiddels de abonnementskosten heeft terugverdiend met een paar flitsers die tijdig werden gemeld. Maar ook 1 gemist in het noorden van het land. Nu rijd ik gelukkig de laatste tijd steeds rustiger. Razz
De meldingen komen altijd keurig op tijd. Voor Nederland worden de vaste flitskasten bijna allemaal herkend. Trajectcontroles weer niet. Mobiele flitsers op basis van wat er onderweg door anderen wordt gemeld. Je kan in de app zelf zien hoeveel zogenaamde ‘verkenners’ voor je rijden en wat hun reputatie is.
In Italië heb ik niks hieraan gehad. Oostenrijk en Duitsland meld deze niks omdat de wet dit daar verbied houd de app zich daaraan.

Oh ja de aangegeven maximum snelheden op snelwegen zijn nog steeds niet bekend in deze app meestal geeft deze 120, terwijl de normale navigatie al wel snapt dat dit 130 is.


- Michelin verkeer
Hierbij kan je gedetailleerde fileinformatie opvragen van je omgeving. Een soort tom-tom HD dus ook met lokale binnenwegen. Echter dit is weer niet geïntergreerd met de navigatie behalve dan dat de app wel je GPS positie kent. Is pas handig wanneer je in de file staat en benieuwd bent hoe lang nog en naar alternatieven wilt zoeken. Een heel erg storende fout aan deze app is dat de mogelijkheid fileinformatie elders op te vragen gewoonweg niet werkt. Je hebt de optie om te kiezen een andere plek te bekijken maar in plaats van de kaart op te roepen gaat hij de ‘Michelin Navigatie’ app starten (welke gebruik maakt van hetzelfde adresboek) en je navigeren naar deze plaats. Onbegrijpelijke bug.


- Tripadvisor
Iedereen kent de website wel en ik vond het in Italië erg handig. De standaard POI van de navigatie kent bijna helemaal niets, en we konden een bepaalde bestemming niet vinden. Echter toen deze app gestart en deze kon de bestemming wel vinden en ook automatisch de navigatie instellen. Je ziet direct alle toeristische attracties in de buurt en ook de beöordelingen van mensen die er zijn geweest. Voor vakanties, erg handig!
Michelin voyage zou een vergelijkbare app moeten zijn, maar nog niet geprobeerd.


- Facebook / e-mail
Ooit eens naar gekeken maar niet de moeite waard.


- Brandstof app
Gebruik hem niet vaak maar dat is luiheid (tankpas van de zaak) maar soms in een vlaag voel ik mij sociaal verbonden met de zaak en dan kan je perfect het goedkoopste tankstation opzoeken. Het is een simpele app waarbij de afstand tot de POI wordt weergegeven. Er zijn geen instelmogelijkheden zoals bijvoorbeeld een optie ‘maximaal zoveel km van de route’. Maar in een stad zijn zoveel stations dat je je er voordeel mee kan doen.

Wanneer je tank bijna leeg is toont de app automatisch met een overzicht van goedkoopste tankstations.


- viamichelin
Ooit eens geprobeerd maar is een heel simpele turn by turn navigatie die natuurlijk ver onder doet voor je normale navigatie. Wellicht kan deze wel rekening houden met gedetailleerd actueel verkeer maar dat kan ik niet bevestigen.


- Parking
Niet geprobeerd.


- Weer
Niet echte en handige app. Je kunt het weer opvragen van een bepaalde plaats. Maar als je aan het rijden bent dan wil je meer overzicht hebben. Je kunt niet het weer op vragen van een land. Het is zeker geen buienradar.


- Algemeen
Je moet er elke keer aan denken dat je internet zelf opstart wanneer je weg rijd! Alleen dan ontvang je informatie over flitsers e.d. Verder blijft het systeem erg traag. Ook vind ik het aantal keren dat er geen verbinding is te vaak. Er is toch overal op de Nederlandse snelwegen minimaal GPRS verbinding? Vermoed dat het wegvallen van verbinding nog wel eens aan de software of hardware zou kunnen liggen.


- Conclusie
Denk toch dat ik het abonnement houd. Maar perfect is het absoluut niet.

Diezelfde mening deel ik overigens over het navigatiesysteem zeker in de stad maakt deze nogal dubieuze keuzes in de navigatie. Ook het weergeven van omleidingen zijn totaal onbegrijpelijk en eenmaal een keuze gemaakt kan je niet achteraf je keuze wijzigen. Hij geeft niet aan wat de consequenties zijn van de omleiding. Alleen nadat je de keuze hebt gemaakt zie je het verschil in afstand. Maar niet in tijd. Een groot gemis soms…

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 02 oktober 2014 06:29 PM
  [ # 6 ]

dank jp1980
voor je uitgebreide reactie. geeft weer een duidelijke signaal dat de “auto” nog niet zover zijn.

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
wilocat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-12-2014

Gepost: 01 januari 2015 04:21 PM
  [ # 7 ]

Hallo Rene2310,

Sinds enkele dagen heb in een Cactus, maar ik lees dat het jou gelukt is om via Dun verbinding hebt gekregen.
Zou je me kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan.


Mvg,

Marcel

Profiel  
 
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 08 januari 2015 09:20 PM
  [ # 8 ]

Hoi Wilocat,
het is inderdaad gelukt met een Samsung SII en een inbel verbinding alleen schiet je er niet veel mee op omdat je een login moet hebben om verder te komen van Citroen. En een verbinding maken zonder resultaat heeft niet veel zin lijkt mij.
voorals nog te duur en te langzaam om aan te schaffen

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 21 mei 2015 06:27 PM
  [ # 9 ]

via Samsung SII en de app “Cobaltblue3” verbinding gelegd en je kan dan internetten op het 7 inch scherm, ook tijdens het rijden.
De Multi werkt niet via deze wijze want dan moet je speciaal inloggen via de dongel van Citroen, maar hiermee kan je aardig redden als je niet wilt turen op je telefoon en wat natuurlijk ook niet mag maar een scherm in je auto bedienen mag natuurlijk wel, of dit dan wel de verkeersveiligheid ten goede komt is maar de vraag. Er zijn meerdere soorten verbindingen maar alleen bovenstaande werkt tot nu toe de andere app zijn gewoon te snel waardoor de 7 inch het niet meer kan bijbenen.(typisch Frans) cool smirk

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 09 juli 2015 03:11 PM
  [ # 10 ]

Zijn er inmiddels meer mensen met dit systeem om ervaringen te delen?
De dealer had verder maar 1 klant (Peugeot) met dit systeem. Dus niet veel ervaring.
Niet heel erg populair dus. Persoonlijk doe ik mijn voordeel hiermee maar heb nu toch al een dongel. Als ik met de wetenschap van nu die ook nog had moeten aanschaffen had ik het denk ik niet meer gedaan. De kwaliteit en performance van de app’s zijn onder de maat dat moet echt beter kunnen.

Moest onlangs mijn Abonnement verlengen maar dat werkte niet via creditcard betaling op MyCitroen. Dus krijg ik nog 6 maand gratis i.v.m. de technische problemen. Verder heeft de betaalsite op mycitroen ook geen beveiligde verbinding en dat vind ik wel wat raar en eigenlijk niet kunnen voor wat voor onderneming dan ook, maar zeker voor een grote onderneming als citroen.

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 28 oktober 2015 03:26 PM
  [ # 11 ]

Iemand al wat meer informatie hierover? Voegt het iets toe (bijvoorbeeld betrouwbare info over flitsers), of is een goede smartphone (flitsmeister) net zo goed?

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 28 oktober 2015 03:56 PM
  [ # 12 ]
ANW schreef:

Iemand al wat meer informatie hierover? Voegt het iets toe (bijvoorbeeld betrouwbare info over flitsers), of is een goede smartphone (flitsmeister) net zo goed?

Het probleem met de Coyote app is dat er te weinig gebruikers zijn in Nederland. In (persoonlijk ervaring) België en (schijnt) Frankrijk is deze app heel erg goed. Flitsmeister werkt alleen in Nederland, en zijn net bezig met uitrol in België.

Mijn ervaring is hoe dichter bij België je bent in Nederland des te beter het werkt. Dit komt denk ik doordat daar meer Belgen met Coyote rijden die de mobiele flitsers melden. In het Noorden van het land zijn ze zelden gemeld. Al zal ik ze trouw melden als ik er eens ben. Helaas wordt het melden met dit systeem bemoeilijkt omdat de schermen zo traag zijn, en je meestal coyote als achtergrond app hebt draaien. Voordat je het meldscherm hebt ben je toch al snel een kilometer verder.

Het goede nieuws is wel dat ik laatst een software update gehad. De internetconnectie, dus ook coyote start nu meteen op bij het starten van de auto. Hoef ik niet meer handmatig te doen. Flitsmeldingen worden dus altijd automatisch weergegeven. Wat dat betreft is het gebruiksgemak wel verbeterd.

Overigens worden vaste flitslocaties altijd trouw aangegeven, het nadeel zit hem dus puur in dat mobiele flitsers nauwelijks worden gemeld.

Dus in het kort:
- Het voordeel is je hoeft niets te doen de app draait op de achtergrond
- Het nadeel is beperkt aantal gebruikers in Nederland dus beperkt aantal flitsermeldingen.

Dat laatste kan natuurlijk snel worden opgelost als alle Citroen en Peugeot rijders massaal dit systeem nemen, en alle flitsers gaan melden die ze tegen komen. Ik zou jullie in elk geval dankbaar zijn.  sword

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 28 oktober 2015 05:22 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor je reactie.
Ik ga het eerst toch maar met Flitsmeister proberen, in december krijg ik mijn bonus Laughing dan ga ik shoppen!

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 28 oktober 2015 08:50 PM
  [ # 14 ]

Ik ben tot nog toe zeer tevreden over Flitsmeister. Zeer gebruiksvriendelijk. Je kunt ook niet vergeten de app in- of uit te schakelen omdat deze zichzelf aan- en uitzet samen met de bluetooth-verbinding met je auto.
Gecombineerd met de smartphone-houder van http://www.mountr.nl/ is dit voor mij een ideale oplossing. De smartphone laadt meteen op en je kunt de evt. meldingen van Flitsmeister goed aflezen.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook