Automaat spoelen
Janenhennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 28 april 2014 11:57 PM

Hoi ik wil eigenlijk mijn automaat laten spoelen, maar heeft er al iemand ervaring mee?
C5 HDI. Op de website van een bedrijf hier in de buurt staat, dat het schokken en bonken bij het schakelen op moet lossen:

Op hun (Bandenpunt Smink in Drenthe) site staat:
” Alle voordelen op een rijtje:
- Bescherming van uw automatische versnellingsbak door 100% verversing
- Langere levensduur
- Direct weer schakelen als nieuw
- Beter getimede schakelmomenten
- Daardoor lager brandstofverbruik
- Soepelere schakelmomenten
- Het motorvermogen komt beter tot uiting
- Schoonspoelen met speciaal reinigingsmiddel
- Afvullen met nieuwe ATF en conditioneringsmiddel”

Maar klopt dat ook? heb ze al gebeld en verversen en schoonspoelen kost maar iets meer als 300 euro. Vind het, vergeleken met een revisie, de moeite van het proberen al gauw waard maar ik ken dus niemand die ervaring met dit spoelen heeft. Of flushen noemen ze het ook.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 april 2014 12:12 AM
  [ # 1 ]

Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en je komt al snel bij Garage Johan Oldenhage, de pionier op dit gebied, en veel positieve ervaringen van forumgebruikers.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Janenhennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 30 april 2014 02:25 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad goede ervaringen maar ik heb de afspraak maar bij Smink gemaakt hiervoor, want Nieuw-buinen is voor mij veel dichterbij. Het lijkt wel of dat het enige adres is in het noorden. Volgende week kan ik al terecht, houdt jullie op de hoogte!

Profiel  
 
Janenhennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 26 mei 2014 09:41 PM
  [ # 3 ]

Halllo allemaal! Zou nog vertellen hoe het spoelen me bavallen is, nou ben erg tevreden! Het was een leuk bedrijf waatr je nog gewoon normaal aangesproken wordt en meekijken mag, stond er letterlijk met mijn neus bovenop en de monteur die ook de eigenaar is legde alles heel duidelijk uit.

De auto rijdt nu echt een stuk fijner, had niet in de gaten dat er eigenlijk wat mis was met de automaat maar hij doet het toch echt stukkenn soepeler. Weet niet echt hoe het te omschrijven in elk geval als ik met de radio aan rijdt, heb je helemaal niet meer door dat de auto uberhaupt schakelt!
Ben erg blij dat ik het heb laten doen en vooral het idee dat een dure aanstaande revisie is voorkomen is wel zo prettig. De oude olie was namelijk echt zwartbruin in plaats van rose dus was ook te zien dat het niet overbodig was.

Kan het spoelen en dan zeker bij Smink aanbevelen.Rijdt nu een week sinds de spoeling en hij is ook zuiniger(al is het niet heel veelmaar ik hou het goed bij toch zo 5 procent.

Profiel  
 
Janenhennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-04-2014

Gepost: 30 september 2014 07:32 AM
  [ # 4 ]

Nog even een bericht van mij, de C5 is nu een aantal maanden geleden de automaat gespoeld en het is soms net of het nog steeds langzaam beter wordt. HEb de auto niet gloednieuw gekocht en hij schakelt bijna onmerkbaar, het is dat je het toerental ziet dalen als ie doorschakeld. Verbuik ligt nu ook steevast 5 procent lager als voorheen, maar vooral de toegenomen soepelheid is wel echt een verademing! enhij hoeft pas over 80duizend kilometer weer dus dat duurt nog wel even. Ben er nog stees heel tevreden over.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook