Bokken (schokken,cq stotteren) Xsara Picasso
dwwinke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-05-2014

Gepost: 19 juli 2014 09:08 PM

Beste leden,

ik begin het onderhand moe te worden waar het schokken, bokken, stotteren van mijn Picasso vandaan komt.Hij is al verschillende malen in de garage geweest en niets kunnen vinden.
er zit een nieuwe brandstofpomp in, injectiereiniger er in, nieuwe bougies,nieuwe filters, de motor is uitgelezen en niets gevonden. Af en toe gaat het lampje van motormanagement branden, maar gaat ook na een aantal keren starten weer uit.
het kunnen nog zoveel andere dingen zijn, maar ik heb geen goed gevoel bij het rijden en zeker niet als ik 120-130 rijd en hij begint te schokken of stotteren en het motorvermogen loopt terug.
Is er nu geen enkele garage of hobbyist die weet wat dit kan zijn?
alle hulp is welkom
bedankt al vast voor de info. shut eye

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 19 juli 2014 10:01 PM
  [ # 1 ]

ja we kunnen van alles gaan roepen.de meeste zullen zeggen sterk vervuilde gasklep,(wat kan). maar zoals je zelf al zegt, af en toe gaat dat motor manegment lampje branden, dat is dan ook het moment dat je hem moet laten uitlezen, je zegt het zelf al lampje gaat uit naar x maal starten, dat moet dus 3x zijn, zo is het systeem ontworpen, bij storing gaat lampje aan, en wodrt storing opgeslagen, maar heft de storing op, en komt niet terug naar 3x starten, dan wordt alles gewist, dus ook uit de data, daarom konden ze waarschijnlijk niks vinden, dus afspraak maken met je garage dat waneer het lampje gaat branden, je mag aan kloppen, en gelijk wordt geholpen, let dan wel op dat je niet de motor uit zet, hopelijk komt dan de juiste info naar boven, en blijven de kosten laag, je kan wel van alles preventief gaan vervangen, maar dat kost bakken met geld, en dan is het nog niet opgelost, je moet zo maar denken dat er 26 sensoren zijn die storing kunnen geven, hebben ze trouwens wel even de moeite genomen om het co in de uitlaat te meten, hier uit kan je concluderen dat er wat met de katelystor aan de hand is.

Profiel  
 
appiepicasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-08-2009

Gepost: 20 juli 2014 03:56 PM
  [ # 2 ]

@dwwinke

Ik heb dit ook gehad met mijn Xsara Picasso 18i De garage heeft nooit kunnen vinden wat het nu eigenlijk is. Altijd regelmatig onderhoud gehad. Bobine blok, gasklephuis enz, vervangen. Ben er nooit vanaf gekomen totdat ik een provinciale weg moest oversteken met mijn vrouw en kinderen erin en hij half op de weg stond te bokken en gek te doen in de noodloop met géén motorvermogen meer om snel nog weg te komen voor een naderend voertuig. Doe hem weg voor er ongelukken gebeuren is mijn advies. Ik kwam er gelukkig nog goed vanaf met mijn vrouw en kinderen in deze auto. De garage is zichzelf kapot geschrokken toen de Picasso bij hun werd afgeleverd met de hele zijkant in elkaar.

Profiel  
 
dwwinke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-05-2014

Gepost: 20 juli 2014 09:52 PM
  [ # 3 ]

bedankt voor jullie reacties.
wat appiepicasso beschrijft ken ik. heb ik vorige week ook gehad dat hij niet snel genoeg de weg over wilde steken uiteindelijk toch nog gelukt.
waarom maakt citroen zulke auto’s waar zoveel storingen in voor kunnen komen, en dan nog geen goede oplossingen kunnen vinden.

Profiel  
 
Wim1967
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 25 juli 2014 11:39 AM
  [ # 4 ]

Bij alle merken komen storingen voor, bij Citroën is dat echt niet vaker. Integendeel, de Xsara picasso is een betrouwbare auto.
Maar ik kan me jouw frustratie voorstellen, vooral als de veiligheid in het geding is.
Maar om welk type motor gaat het?

Xsara Picasso exclusive 2002 op LPG

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 juli 2014 11:48 AM
  [ # 5 ]

Zelfde storing, dan wel niet bij een picasso maar een gewone xsara .... klein scheurtje in een vacuum slangetje ... dus check eens je slangetjes bij de aansluitingen

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
dwwinke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-05-2014

Gepost: 27 juli 2014 01:09 AM
  [ # 6 ]

Beste leden;

Het probleem lijkt opgelost, er zat een scheur in een rubberen slang, die vanachter de bobine naar de luchtfilter loopt.
ook is er een nokkenassensor geplaatst.
Nu rijdt ie weer goed tot nu toe.
iedereen bedankt voor het meedenken

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook