diesel gloeit niet
filemon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 29 juli 2014 07:38 PM

Hallo allemaal. Ik zit met een probleem. Mijn saxo diesel gloeit niet. De gloeispiraal in het dashbord licht niet op. Nadat hij even warm gedraaid heeft gloeit hij dan wel weer op. De gloeispiraal in het dashbord gloeit en gaat na enkele seconden uit. De dag erna bij een koude motor gloeit hij weer niet. Nu heb ik me laten vertellen dat het de gloeibougies konden zijn. Koud =  geen gesloten kring. Warm= beetje uitgezette motor hierdooor wel gesloten kring en daarom gloeit hij wel. Nu heb ik 4 nieuwe gloeibougies gestoke maar helaas nog net hetzelfde. Weet iemand nog een tip? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 29 juli 2014 09:02 PM
  [ # 1 ]

vertoont de auto ook de symptomen van niet voorgloeien? Dus bijvoorbeeld moeilijker starten, grijze rook etc? Dit zou betekenen dat het in het voorgloeirelais zelf zou kunnen zitten. Dit relais (boîtier préchauffage, 1150 in de elektrische schema’s) zou op/boven je rechtervoorscherm moeten zitten, volgens de tekeningen in de “l’expert automobile” vlak naast de bovenste kap van je distributie riem.
connector no 5 zou spanning moeten geven om je voorgloeilampje te laten branden. Daar zou je een testlampje/voltmeter parallel op aan kunnen sluiten om te zien of het aan het lampje in je dashbord ligt of aan het relais…

Een slecht werkend lampje kan heel goed, Saxo’s zijn ook niet meer nieuw en mijn xantia van 2001 heeft bijvoorbeeld ook aardig wat kleine elektrische storingen als interieur verlichting, dashbord lampjes etc die af en toe “lastig” doen door licht gecorrodeerde/aangeslagen contactjes. Het enige wat daaraan helpt is TLC, losmaken en poetsen.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
filemon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 29 juli 2014 09:23 PM
  [ # 2 ]

Hoi, de wagen start maar ik moet zeer lang doorstarten, grijze rook, eerst om 2 cilinders draaien, daarna op 4 cilinders. Ik start hem dus echt zonder voorgloeien. Onder de motorkap aan de koelvloeistofbakje zit de relais. Ik ga deze inderdaad even nakijken. Alvast bedankt.

Profiel  
 
filemon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 29 juli 2014 10:20 PM
  [ # 3 ]

Hoi, de wagen start maar ik moet zeer lang doorstarten, grijze rook, eerst om 2 cilinders draaien, daarna op 4 cilinders. Ik start hem dus echt zonder voorgloeien. Onder de motorkap aan de koelvloeistofbakje zit de relais. Ik ga deze inderdaad even nakijken. Alvast bedankt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook