Citroën camion u23
RuudW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-08-2014

Gepost: 08 augustus 2014 12:03 PM

Ik heb op vakantie in Frankrijk een Citroën camion u23 zien staan. Staat hier gewoon onder de bomen te vergaan�..,.maar kan ook ander type zijn. U55 lijkt er nl ook op. Leuk bakkie. Ik ben geïnteresseerd. Kan iemand me er meer over vertellen? Opknappen, gebruik nl, prijs gerestaureerd, ongerestaureerd.
Ruud

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 08 augustus 2014 01:43 PM
  [ # 1 ]

Ik heb net een U23 gekocht in een versie die in Frankrijk al terug gekeurd is naar max.35ookg.
Echt leuke vrachtwagentjes met hele pure techniek en zeer degelijk uitgevoerd.
In hun authentieke staat “dans son jus” wil ik er niet echt ver mee rijden, ik ben te lang voor de standaard cabine en de combinatie met het primitieve stoeltje en de herrie van de motor en alle resonanties van het koekblik om je heel maakt het heel leuk om te rijden maar ook extreem vermoeiend.

U23 heeft “maar” 6 wielbouten en wat smallere voorspatborden en geen aanvullende plaatwerk rand onder de voorbumper. De zwaardere versies U45-U55 hebben 10 wielbouten (op de voorwielen soms maar 5 in gebruik) en zijn door het plaatwerk dus heel wat “dikker” in hun verschijning.

zie ook: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224879/

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 08 augustus 2014 01:54 PM
  [ # 2 ]

U23 heeft een traction motor die net als in de HY de verkeerde kant op draait. Deze is gecombineerd met een 4 versnellingsbak (4 is heel klassiek een directe verbinding tussen motor en achteras). De eerste en tweede versnelling zijn niet gesynchroniseerd en bij het schakelen van deze versnellingen verschuif je de tandwielen zelf over de assen van de bak. De vertanding van 1 en 2 is recht en dat geeft dat karakteristieke huilende/jankende geluid bij het wegrijden. “Dubbel klutsen” of voldoende “tussen gas” geven helpt bij het reduceren van het kraken.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook