Adieu
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 12 augustus 2014 05:44 PM

Tsja,

Hoe ze me er precies ingeluisd heeft weet ik niet (geintje), maar in plaats van dat we naast de DS5 een C4 Cactus aangeschaft hebben gaan we nu naar 0 Citroëns op de oprit ;-(

Mijn vrouw d’r voorkeur ging uit naar een Honda Insight en toen ik haar beweegredenen op me in heb laten werken ben ik zelf ook na gaan denken over mijn autokeuze. Toen ik de (1e) DS5 kocht ook naar Toyoya Prius Plugin gekeken, Opel Ampera was ik wat huiverig voor (en kent ook wel wat manco’s). Juist de ZEV stand in de DS5 bevalt me het beste, geen trillingen, geen motorlawaai.

Toen ook de rekensom gemaakt: met mijn kilometrage en geen wegenbelasting geen bijtelling levert een switch naar een Opel Ampera mij in 3 jaar 15.000 netto (!) besparing op. Proefgereden en toen was ik om. Aangezien ik nog wel nekklachten heb is een auto met lage voorruit niet echt ideaal voor mij maar met een uiterst eenvoudig spiegeltje kan ik nu ook een hoog stoplicht van kleur zien veranderen, dus geen panoramadak meer nodig very good

Auto is misschien wat minder spannend dan de DS5 maar heeft alle toeters en bellen en voor een appel en een ei heb ik nu een laadpaal aan huis. Omdat ik kleinzakelijk te boek sta is mijn energietarief ook nog eens erg gunstig. Inmiddels al 2 maal 70 km electrisch gereden en in de openbare parkeergarages in Zoetermeer en Tilburg, alsmede Oisterwijk (drie plaatsen waar ik veel vertoef) is het gratis opladen!

Nu ja, dit is ‘m:

En ja, ik ga de DS5 missen. Had 7 jaar geleden toen ik ondernemer werd niet voor ogen ooit in zo’n fraaie auto te rijden. Nu wel gedaan en gelukkig maakt de Ampera veel goed.

Jullie bedankt voor de uiterst interessante uitwisseling van vragen en antwoorden, ik discussier nu verder op het Saab forum (klassieke Saab) en het Amperaforum.

En wie weet: ooit tot ziens!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 17 augustus 2014 10:21 PM
  [ # 1 ]

Hallo Thierry,

Spijtig, met dergelijke franse (voor)naam zonder franse wagen!
Het klopt wel natuurlijk dat de ampera een schitterende techniek in huis heeft en het “verbonden"zijn met Citroen heeft ook zijn grenzen,financieel,kwaliteit,garantie,service…. Ik ga er toch nog even voor…
dankzij de dealer!

Maar nog een vraag: waarom heb je je vorige DS ingeruild?

veel groeten,
geerst

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 17 augustus 2014 10:37 PM
  [ # 2 ]

Heb al eens mee mogen rijden in een Chevrolet Volt. Met 120 elektrisch over de snelweg is een mooie ervaring.
Veel plezier ermee.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 17 augustus 2014 11:52 PM
  [ # 3 ]

veel plezier met de Ampera

ondanks dat ik absoluut geen hybride-fan ben (veel koetsen met stekker zien er weerzinwekkend uit) vind ik de Ampera / Volt qua vormgeving heel geslaagd !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 18 augustus 2014 06:15 AM
  [ # 4 ]

Dank voor jullie reacties,

Had het zelf niet helemaal verwacht maar nu na op de kop af 1.000 km verder in 1 week is het me gelukt om 650 km op elektriciteit te rijden en 350 km op benzine. Totale verbruikskosten benzine + elektriciteit (incl. alle variabele energiekosten) = 43,5 euro. Met diesel en 1 op 19 was ik kwijt geweest: 73,7 euro. Oftewel; wat ik niet gedacht had is dat ik zelfs qua verbruik beter uitkom dan dieselrijden.

Met een beetje discipline kan dan zelfs nog beter maar het is nu dus al beter dan waar ik rekening mee gehouden heb en over een paar uur wordt de snellader geïnstalleerd, dan kan ik ook overdag tussen ritten bijladen. 

Op benzine rijd ik 1 op 19,5 (!) wat ongetwijfeld te maken heeft met het stabiele toerental waarmee de benzine motor haar werk doet (geen rechtstreekse aandrijving op de wielen maar via een generator), dat is dus ook helemaal in orde.

Kortom: ik was al om maar nu nog meer en ik kan inmiddels genieten van een DS5 die in mijn spiegel opduikt, me inhaalt en dan het uitzicht op de achterpartij Smile

@ Geerst: staat beschreven in ander topic maar kwam er op neer dat monteur het dashboard beschadigd heeft tijdens verwisselen navigatie (en nog wat ander klein ongemak) waardoor ik een deal heb kunnen maken voor het omwisselen tegen een iets jonger exemplaar.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook